روش برگرداندن حس بویایی درمان های خانگی تقویت حس بویایی

روش برگرداندن حس بویایی درمان های خانگی تقویت حس بویایی

روش برگرداندن حس بویایی

✅ 5 گرم مرزنجوش را در یک بطر آب‌ جوشانده صاف کرده روزى 4 مرتبه استنشاق نمایید.

روش برگرداندن حس بویایی,برگرداندن حس بویایی , تقویت حس بویایی ,درمان های خانگی برگرداندن حس بویایی,چگونگی درمان حس بویایی,علت کاهش حس بویایی

دلایل زیادی برای بهبود حس بویایی وجود دارد. یکی اینکه حس بویایی ارتباط نزدیکی با حس چشایی شما دارد. بینی خودتان را با دست بگیرید و سعی کنید مزه یک غذا را بفهمید. می بینید که سخت است! همچنین بویایی برای درک عطر چای و قهوه و … لازم است و به طور کلی، توانایی بوییدن نکات ظریف موجود در عطر یک گل، یا برگ های فصل پاییز باعث افزایش میزان لذت شما خواهد شد. روش برگرداندن حس بویایی
آیا می دانید که بینی انسان به طور متوسط قادر به کشف تقریبا ده هزار بو و رایحه مختلف است.

عارضه‌ای که با نام آنوسمیا یا کربویی شناخته می‌شود، در حقیقت از دست دادن حس بویایی می‌باشد. این وضعیت بر احساس چشایی نیز اثرگذار است.

از دست دادن حس چشایی بر کیفیت زندگی موثر است و منجر به افسردگی می‌شود. همچنین کاهش حس بویایی و چشایی کم اشتهایی و کاهش دریافت غذا را به همراه دارد. پیشنهاد می‌شود از طعم‌های مختلف برای تحریک حس چشایی خود استفاده کنید. همچنین سعی کنید رنگ غذایتان بیشتر باشد و از بافت بیشتری تشکیل شده باشد تا احساس دهانی شما بیشتر شود و جبران کاهش احساس بویایی و چشایی را نماید. روش برگرداندن حس بویایی

سیر

سیر گیاهی است که سرشار از مواد ضد باکتریایی و ضد ویروسی می‌باشد که گرفتگی بینی را رفع می‌کند و مسیرهای بسته را باز می‌نماید. سیر ماده‌ای ضدالتهاب است و مسیرها را گسترده می‌سازد. به منظور استفاده از خواص این گیاه بی‌نظیر لازم است تا چهار خراش روی سیر ایجاد کنید و آن را به یک فنجان آب در حال جوش اضافه نمایید و بگذارید برای مدت 2 دقیقه بجوشد. کمی نمک به آن بیفزایید و در حالی که گرم است آن را بنوشید. دو بار در روز از این محلول مصرف کنید. مطمئن باشید به زودی حس بویایی خود را به دست می‌آورید.

آب لیموترش تازه

آب لیموترش تازه به علت سرشار بودن از ویتامین C که یک آنتی‌اکسیدان فوق‌العاده می‌باشد. ایمنی بدن را افزایش می‌دهد و به بدن کمک می‌کند تا با بیماری‌ها و عفونت‌ها مبارزه کند. یک عدد لیموترش تازه را در آب جوشیده و ولرم شده بچکانید. سپس دو قاشق چای‌خوری عسل به آن اضافه کنید و 2-3 بار در روز از آن مصرف کنید. این مخلوط گرفتگی‌ها را برطرف می‌کند و منافذ بینی را باز می‌نماید. روش برگرداندن حس بویایی

روغن کرچک

یک درمان ایمن و خانگی برای درمان آنوسمیا (کربویی) استفاده از روغن کرچک می‌باشد. این روغن درد را تسکین می‌دهد و اثرات آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی آن منجر به توقف رشد پولیپ های بینی می‌شود. در نتیجه کمک می‌کند که مسیرهای عصبی بینی و گیرنده‌های عصبی، باز و گسترده باقی بمانند. یک قطره روغن کرچک گرم را در هر یک از سوراخ‌های بینی خود، پیش از خواب بچکانید. بعد از بیدار شدن از خواب هم یک قطره در هر یک از سوراخ‌های بینی بریزید. استفاده مداوم از این روغن منجر به بازگشت حس بویایی شما می‌شود.روش برگرداندن حس بویایی

روش برگرداندن حس بویایی,برگرداندن حس بویایی , تقویت حس بویایی ,درمان های خانگی برگرداندن حس بویایی,چگونگی درمان حس بویایی,علت کاهش حس بویایی

جینکوبیلوبا روش برگرداندن حس بویایی

جینکوبیلوبا به علت تأثیری که در درمان اختلالات عصبی دارد، برای این عارضه سودمند است. گیاه جینکوبیلوبا سرشار از فلاوونوئیدها و ترپنوئیدها می‌باشد که از جمله آنتی‌اکسیدان‌های محافظت‌کننده در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد می‌باشند. مصرف این گیاه را تا یک ماه ادامه دهید. می‌توانید از برگ‌های خشک‌شده گیاه به صورت چای استفاده کنید. همچنین قرص، کپسول و قطره تهیه‌شده از این گیاه نیز در داروخانه‌ها موجود می‌باشد و توصیه می‌شود به جای استفاده از برگ گیاه و دم کرده یا جوشانده آن، از این‌گونه محصولات استاندارد استفاده کنید.

آلفا لیپوئیک اسید

آلفا لیپوئیک اسید یک آنتی‌اکسیدان قوی می‌باشد که در کبد و سایر بافت‌ها تولید می‌شود و در بسیاری از منابع غذایی نیز وجود دارد. به منظور درمان آنوسمیا مصرف این آنتی‌اکسیدان به صورت مکمل توصیه می‌شود، زیرا میزان آلفا لیپوئیک اسید موجود در مکمل‌ها بسیار بیشتر از مقدار آن در مواد غذایی است. البته بسیاری از مواد غذایی سرشار از این آنتی‌اکسیدان می‌باشند که مصرف آن‌ها علاوه بر درمان آنوسمیا اثرات مفید دیگری نیز دارد. منابع غذایی که حاوی آلفا لیپوئیک اسید می‌باشد عبارت‌اند از: منابع پروتئین حیوانی مانند گوشت قرمز، دل، جگر و قلوه؛ سبزیجات برگ سبز مانند اسفناج، کلم بروکلی، نخودفرنگی و کلم بروکسل؛ میوه‌هایی مانند پرتقال، گریپ‌فروت، لیموترش و نارنگی؛ همچنین گوجه‌فرنگی و مخمر جو (که برای پخت نان و کیک از آن استفاده می‌شود) نیز دارای آلفا لیپوئیک اسید می‌باشند.

دارچین

آیورودا از دارچین، به عنوان یک درمان طبیعی برای از دست دادن حواس چشایی و بویایی استفاده می‌کند. طعم قوی دارچین، مانند یک محرک برای پرزهای چشایی عمل کرده و بوی شیرین آن به افزایش حس بویایی شما کمک می‌کند. برای استفاده از این درمان، مقادیر مساوی پودر دارچین و عسل را ترکیب کرده و مخلوط را روی زبان‌تان بمالید. بگذارید ۱۰ دقیقه بماند و سپس دهان‌تان را با آب گرم بشویید.

 خوراکی‌های سرشار از روی

کمبود روی، یکی از دلایل اصلی از دست رفتن حواس چشایی و بویایی است. برای درمان این مشکل، باید خوراکی‌های سرشار از این ماده معدنی را بیشتر مصرف کنید. مکمل‌های روی (زینک) نیز گزینه دیگری هستند. غلات کامل، محصولات لبنی، مغزها، لوبیاها، صدف‌ها، باید به رژیم غذایی شما اضافه شوند. اگر قصد مصرف مکمل دارید، قبل از این کار با پزشک مشورت کنید.

 نعناع

اگر حواس چشایی و بویایی خود را از دست داده‌اید، این گیاه، یک درمان طبیعی عالی است. تنها کاری که باید انجام دهید، اضافه کردن یک قاشق غذاخوری برگ نعناع تازه به یک فنجان آب است. فنجان را بپوشانید و بگذارید برگ‌های نعناع نیم ساعت خیس بخورند. آن را صاف کرده و روزانه دو فنجان از آن بنوشید.

از مصرف زیاد مواد غذایی خلط آور خودداری کنید.
آیا دقت کرده اید که هنگام سرماخوردگی، حس بویایی شما کم می شود و یا حتی کاملا از بین می رود؟روش برگرداندن حس بویایی
التهاب مخاط بینی که حاوی پایانه های اعصاب حساس به بو است، باعث کاهش حس بویایی شما می شود و خودداری از مصرف موادغذایی مثل شیر، پنیر، ماست و بستنی در این گونه مواقع، موثر است. این مواد غذای خلط آور هستند و گرفتگی بینی را بدتر می کنند.

کاهش حس بویایی هنگام سرماخوردگی باعث کاهش حس چشایی نیز می شود، زیرا یک مجرا از پشت گلوی شما به سلول های حسی در بینی شما راه دارد. اگر این مجرا به دلیل التهاب بسته شود، حس چشایی نیز کم می شود.

ارسال شده در تاریخ 27 فوریه 2019 توسط خدیجه ص با موضوع سلامتی
بازدید : 2,533
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.