روش مناسب خشک کردن موها بدون آسیب رساندن به مو

روش مناسب خشک کردن موها بدون آسیب رساندن به مو

روش مناسب خشک کردن موها

موی سر هنگامی که خیس است حساس و شکننده میشود، سعی نکنید موی سرتان را با حوله خشک کنید !

چون موهای سرتان دوشاخ میشود بهتراست موهایتان را در کلاه حوله ای قرار داده تا بدین طریق خشک شود.

روش مناسب خشک کردن موها,بهترین روش خشک کردن مو, خشک کردن موها بدون آسیب رساندن به آن ,طریقه خشک کردن مو های فر ومجعد ,سسشوار کشیدن صحیح مو

شاید تا به حال بار‌ها از خود پرسیده باشید که بهترین روش برای خشک کردن مو‌ها چیست و چگونه می‌توان بدون آسیب رساندن به مو آن‌ها را خشک کرد. روزانه به طُرُق مختلف باعث می‌شویم موهایمان آسیب ببینند. ممکن است شنیده باشید که دوش گرفتن با آب داغ در هر روز باعث آسیب زیادی به مو می‌شود. برای حفاظت از مو و حفظ سلامتی آن فرآیند خشک کردن مو‌ها نباید نادیده گرفته شود. اگر موها به طور صحیح خشک نشوند، دچار آسیب‌های فراوانی از جمله خشک شدن، شکسته شدن و بد حالت شدن می‌شوند. خشک کردن مو‌ها اهمیت بالایی در مراقبت از مو دارد که نباید از آن غافل شد.

سؤالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که برای خشک کردن مو‌ها چه روشی را انتخاب کنیم؟ واضح‌‌ترین پاسخ به این سؤال خشک شدن به وسیله‌ی هوا و به صورت طبیعی می‌باشد. ممکن است این روش مفید‌‌ترین روش خشک کردن مو باشد اما مطمئناً بهترین راه‌حل نیست. در واقع آنچه که به عنوان سالم‌‌ترین راه برای خشک کردن مو در نظر گرفته می‌شود، ‌‌ترکیبی از روش خشک کردن به وسیله‌ی هوا و استفاده از سشوار می‌باشد.

ممکن است در توصیه‌هایی که در مورد مراقبت از مو شنیده باشید، درباره‌ی خشک کردن مو به وسیله‌ی سشوار و معایب آن به شما هشدارهایی داده باشند، اما این روش زمانی که با خشک کردن مو با استفاده از هوا ‌‌ترکیب شود و از راه درست آن انجام شود، می‌تواند علاوه بر حفظ سلامتی و زیبایی موهای شما، بسیار مفید هم باشد.

بهترین روش برای خشک کردن مو چیست؟

برای حفاظت از مو در برابر آسیب‌ها باید سعی کنیم درست‌‌ترین روش را برای خشک کردن مو‌ها انتخاب کنیم.‌‌ترکیب دو تکنیک مختلف برای خشک کردن مو‌ها نتایج خوبی به شما خواهد داد. خشک کردن موها طبق عادات روزانه و با روش‌های غلط آسیب‌های جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت.

در اینجا به شما می‌گوییم که چگونه استفاده‌ی درست از سشوار می‌تواند موهایی سالم را به شما هدیه دهد و در عین حال مراقبت از مو نیز به خوبی انجام شده باشد.

در ابتدا به چند اشتباه رایج اشاره می‌کنیم که اغلب در زمانی که می‌خواهیم موهایمان به صورت طبیعی به وسیله‌ی جریان هوا خشک شوند، رخ می‌دهند. این اشتباهات باعث می‌شود موهایمان مجعد و بد حالت شوند و یا آسیب ببینند.

· اگر موهای شما بلند و سنگین می‌باشد، استفاده از این روش (روش طبیعی) ممکن است باعث کشش موها، فشار بر ریشه‌ی مو و و در نهایت می‌تواند باعث شکستگی و نازک شدن آن شود.

· برای حفاظت از مو سعی کنید با موهای خیس نخوابید، زیرا موهای مرطوب بسیار آسیب‌پذیرتر از موهای خشک است. بنابراین قبل از رفتن به رختخواب از خشک بودن موها مطمئن شوید.

· از استفاده از کرم‌ها و ژل‌های خشک‌ کننده بر روی موها جلوگیری کنید. زیرا این مواد علاوه بر اینکه کمکی در مراقبت از مو نمی‌کنند، بلکه ممکن است موهای شما را چرب و کثیف کنند.

· درست است که استفاده‌ی بیش از حد از محصولات بهداشتی و آرایشی برای مو ضرر دارد، اما سعی کنید حداقل از یک محصول مناسب و متناسب با موهای خود برای حفاظت از موی خود استفاده کنید.

بهترین و بی ضررترین راه، آن است که پس از آبگیری موها با یک حوله نخی اجازه بدهیم مو در هوای آزاد خشک شود. ولی این راه همیشه عملی نیست و بسیاری از افراد به دلایل مختلف مثل کمبود وقت، عجله داشتن، سردی هوا و سرماخوردگی و امثالهم ترجیح می دهند از دستگاه های خشک کن برقی استفاده کنند.

بلافاصله بعد از حمام موی خود را با حوله به آرامی فشار دهید تا هرگونه آب اضافی از روی آن خشک شود. به هیچ وجه نیاز نیست حوله را به صورت ناگهانی و یا با حرکات تند و خشن روی سرتان بمالید. خشک کردن مو با حوله کاری زمان بر و آرام است که برای مراقبت از موها بهتر است که با حوصله انجام شود.
ارسال شده در تاریخ 28 می 2019 توسط امید ازادمرد با موضوع پوست و مو
بازدید : 1,116
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.