روش های از بین بردن خشکی پوست و معرفی موثرترین روش

روش های از بین بردن خشکی پوست و معرفی موثرترین روش

روش های از بین بردن خشکی پوست

با امگا 3 خشکی پوستتان را از بین ببرید !?

ماهی به شما کمک زیادی میکند، ماهی حاوی اسید چرب امگا 3 میباشد که به مرطوب کردن و تقویت پوست کمک میکند .
زیبایی

روش های از بین بردن خشکی پوست,معرفی موثرترین روش رفع خشکی پوست ,از بین بردن خشکی پوست,امگا 3 و رفع خشکی پوست,خشکی پوست و درمان آن

علت خشکی پوست چیست؟

پوست بدن در اثر کاهش ترشح چربی توسط غدد پوستی خشک می شود که در این صورت نسبت به عوامل محیطی و بعضی مواد حساس می شود. پوست حالت سوختگی پیدا می کند که به دلیل نداشتن رطوبت کافی است.

یکی از علت های اصلی خشکی پوست، سرد شدن آب و هوا است. خشک بودن پوست بدن شما می تواند ارثی و ژنتیکی باشد. استفاده از صابون های قوی، میزان رطوبت ها، تماس بیش از حد پوست با نور خورشید، اختلالات و کم کاری تیروئید، بیماری دیابت و استفاده از بعضی داروها مثل دیورتیک ها، ضد اسپاسم ها، آنتی هیستامین ها می توانند در خشک شدن پوست دخیل باشند.

اگر بخواهیم علت خشک شدن پوست را دقیق تر بررسی کنیم به این 6 مورد خواهیم رسید:

  • تابش نور خورشید، باد، سرما، مواد شیمیایی یا مواد آرایشی یا شست و شوی زیاد بدن با صابون های تند.
  • عوامل ژنتیکی
  • غدد چربی به مقدار کافی پوست را چرب نمی کنند، در نتیجه پوست خشک می شود.
  • قرار گرفتن پوست در معرض عناصر و فلزات بخصوص در زمستان.
  • برنامه غذایی نامناسب، کمبود مواد مغذی به خصوص ویتامین A و ویتامین های گروه B باعث خشکی پوست می شود.
  • بیماری هایی مثل درماتیت (التهاب پوست)، اگزما، پسوریازیس یا سبوره (فقدان ترشح غدد پوستی)

روش خانگی رفع خشکی پوست

برای جلوگیری از خشک شدن پوست این 5 روش خانگی را به شما توصیه می کنیم:

روغن زیتون و روغن کرچک

روغن زیتون و از بین بردن خشکی پوست می تواند از مخلوط روغن زیتون و کرچک استفاده کنید.

روش استفاده:

در این مخلوط یک نسبت از روغن کرچک و سه نسبت از روغن زیتون را با هم مخلوط کرده و بر روی پوست صورت و دیگر قسمت های خشک پوست بمالید. حالا یک لیف یا دستمال نرم و تمیز را در آب داغ فرو برده و بر روی پوست تان فشار بدید.

مراقب باشید که لیف بر روی پوست تان با فشار کشیده نشود. تنها لیف را روی صورت قرار داده و کمی فشار بدهید. این مراحل را در هفته 2 تا 3 بار انجام دهید تا شاهد از بین رفتن خشکی پوست خود باشید.

ماسک پوست عسل

عسل به عنوان نرم کننده پوست شناخته می شود. عسل یکی از داروهای طبیعی برای از بین بردن خشکی پوست است. استفاده از ماسک پوست عسل یک نتیجه عالی برای شما خواهد داشت.

روش استفاده:

عسل  را به تنهایی بر روی پوست بمالید و پس از 10 دقیقه شستشو دهید. پوست شما بعد از این ماسک پوست در تمام طول روز نرم و درخشان باقی می ماند و از طرفی به سرعت باعث از بین رفتن خشکی پوست می شود.

روغن بادام و شیر گرم

روغن بادام فواید بسیاری خوبی برای پوست و زیبایی دارد، حال برای رفع خشکی پوست نیز از این روغن به همراه شیر گرم استفاده می کنند.

روش استفاده:

نصف قاشق چایخوری روغن بادام را در یک لیوان پر شیر ولرم هم بزنید و در شب و قبل از خواب پوست تان را با این مخلوط شستشو بدهید و بعد از خشک شدن آن بر روی پوست بخوابید. این مخلوط پوست شما را تغذیه می کند و از خشکی پوست شما جلوگیری می کند.

ماسک پوست تخم مرغ

ماسک تخم مرغ برای درمان خشکی پوست بسیار توصیه می شود. در این ماسک از تخم مرغ، روغن زیتون، عسل و کمی گلاب استفاده می شود.

روش استفاده:

یک تخم مرغ را با یک قاشق چایخوری عسل همراه با نصف قاشق چایخوری روغن زیتون و کمی گلاب مخلوط کنید. این ماسک پوست را برای چند دقیقه بر روی پوست تان قرار دهید و بعد از گذشت چند دقیقه با آب کاملا ولرم شستشو دهید.

این ماسک پوست را هر هفته 1 الی 2 بار انجام دهید تا به رفع خشکی پوست منجر شود.

ماسک خانگی مرطوب کننده پوست

این ماسک خانگی حاوی گلیسیرین، گلاب و آبلیمو است که برای درمان خشکی پوست بسیار مفید است. این ماسک پوست یک درمان خانگی کامل برای از بین بردن خشکی پوست است. گلیسیرین یک مرطوب کننده عالی و ثابت نگه دارنده رطوبت پوست است.

روش استفاده:

فقط یک قاشق غذاخوری گلیسیرین را با یک قاشق غذاخوری گلاب و چند قطره آبلیمو مخلوط کنید و بر روی پوست صورت و نحوای خشک بمالید. پس از حدود 15 دقیقه شستشو بدید. از این ماسک پوست تا زمان درمان کامل خشکی پوست استفاده کنید.

اگر برای رفع خشکی پوست از روش های دیگری استفاده می کنید، لطفاً از قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید. سپاس

درمان خشکی پوست بدن با روغن نارگیل

روغن نارگیل با خواص نرم کنندگی اش میتواند فضاهای میان سلول های پوستی را پر کند، و از این طریق، سطح پوست را نرم و صاف کند. به همین دلیل است که اسیدهای چرب اشباع شده ای که به طور طبیعی در نارگیل وجود دارند میتوانند پوست تان را مرطوب و نرم کنند.

روش استفاده:

برای استفاده از روغن نارگیل برای تسکین خشکی پوست بدن به انجام آماده سازی های پیچیده نیاز نیست، یعنی لازم نیست این روغن را با مواد دیگر ترکیب کنید. روغن نارگیل برای استفاده روزمره به میزان زیاد نیز به اندازه کافی ملایم و بی خطر است.

هنگام مالیدن روغن نارگیل به پوست، این روغن به آهستگی در پوست تان جذب میشود. به علاوه، در صورت ابتلا به پسوریازیس یا اگزما، استفاده از این روغن میتواند این وضعیت ها را نیز تسکین دهد. به هر صورت، استفاده از روغن نارگیل یک بازی برد برد است.

درمان خشکی پوست بدن با روغن بادام

در میان درمان های خانگی برای خشکی پوست بدن، استفاده از روغن بادام نیز گزینه ای است که امتحان اش ارزشمند است؛ زیرا این روغن منبعی عالی برای ویتامین E به شمار میرود. روغن بادام به عنوان روان کننده و نرم کننده عالی برای پوست خشک و زبر به حساب می آید.

به علاوه، این روغن به خاطر اثر آنتی اکسیدانی اش، به طور کلی برای پوست مفید است. روغن بادام آنچنان چرب نیست، از این رو، به آسانی جذب پوست میشود.

ارسال شده در تاریخ 15 جولای 2019 توسط خدیجه ص با موضوع دسته‌بندی نشده
بازدید : 1,155
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.