روش های رفع بی خوابی بویژه بیخوابی های شبانه که باعث بیماری اند

روش های رفع بی خوابی بویژه بیخوابی های شبانه که باعث بیماری اند

روش های رفع بی خوابی , خواب در آرامش روح وجسم بیشترین تاثیر و نقش را دارد اگر مشکل بی خوابی دارید  بویژه بیخوابی های شبانه که باعث بیماری اند حتما مقاله زیر را بخوانید و در پی رفع آن باشید

درمان ها و روش های خانگی

رفع بی خوابی

 

✅20گرم جوی دوسر را همراه با پوسته ی خارجی آن در یک لیوان آب جوشانیده و شب قبل ازخواب تمام یا مقداری از آن را میل کنید. روش های رفع بی خوابی, پبیخوابی های شبانه , رفع بی خوابی ,درمان بیخوابی های شبانه باعث بیماری,روش های خانگی رفع بی خوابی ,دلایل بیخوابی های شبانه,بی خوابی

انواع بی خوابی

 

بی خوابی شامل این سه نوع می باشد:
  • موقت، که برای چند روز طول می کشد
  • کوتاه مدت که دو یا سه هفته طول می کشد
  • بی خوابی مزمن که بیش از یک ماه طول می کشد.
افراد مبتلا به اختلال خواب، ممکن است این مشکلات را تجربه کنند در رختخوابشان در شب بیدار می مانند، ناتوانی در خواب به علت خستگی، حتی بعد از خوابیدن احساس طراوت نداشتن، و خیلی زود بیدار شدن، و غیره.

✅20گرم جوی دوسر را همراه با پوسته ی خارجی آن در یک لیوان آب جوشانیده و شب قبل ازخواب تمام یا مقداری از آن را میل کنید.

روش های رفع بی خوابی, پبیخوابی های شبانه , رفع بی خوابی ,درمان بیخوابی های شبانه باعث بیماری,روش های خانگی رفع بی خوابی ,دلایل بیخوابی های شبانه,بی خوابی

روش های رفع بی خوابی

درمان خانگی بی خوابی

1. کدو تنبل :

کدو تنبل،  از درمان های عالی برای خوابیدن است آب کدو تنبل را بگیرید و کمی روغن کنجد را به همان نسبت به آن اضافه کنید قبل از رفتن به رختخواب، پوست سرتان را با این ترکیب ماساژ دهید و کلا کدو تنبل را در رژیم غذایی خود قرار دهید.
2.شیر:
از روش های رفع بی خوابی یک لیوان شیر ولرم، قبل از خواب، تاثیری روی بدن شما می گذارد و به شما کمک می کند تا راحت تر بخوابید.علاوه بر این، شیر حاوی اسید آمینه تریپتوفان است و تولید سروتونین را تحریک می کند، که در نهایت موجب خوابیدن راحت تر می شود. می توانید عسل را در شیر مخلوط کنید و همراه با عسل، کمی پودر دارچین را در آن مخلوط کنید ؛ ماساژ انگشتانتان با شیر ،باعث خواب می شود.

3. از بین بردن استرس

دومین قدمی که باید برای رفع بی خوابی بردارید این است که اضطراب و استرس‌تان را کم کنید. برای بیشتر افراد، علاوه بر تغذیه، استرس عامل اصلی بی خوابی‌های شبانه است. بدن شما شروع می‌کند به رقابت با افکار بی‌پایان و شما نمی‌توانید مغزتان را برای به خواب رفتن آماده کنید.

برای این عامل هم دلایل متعددی وجود دارد، شاید قبل از خواب تلویزیون تماشا کرده‌اید و این محرک بصری، مخصوصا نور آبی‌اش، دقیقا تا زمانی که به رختخواب بروید مزاحم‌تان بوده است. البته این فقط شامل تلویزیون نمی‌شود؛ کامپیوتر، آی‌پد و گوشی موبایل‌ نیز می‌توانند خواب‌تان را مختل کنند. نور آبی درخشان ساطع‌شده از این وسایل، در واقع به غده‌ی صنوبری مغزتان این پیام را ارسال می‌کند که شما نیاز به بیدار ماندن دارید، بنابراین در ریتم ساعت شبانه‌روزی بدن‌تان و میزان کورتیزول، اختلال ایجاد می‌شود و بی خواب می‌شوید.

۴. از عصاره‌های گیاهی استفاده کنید

راهکار دیگری که واقعا به شما کمک می‌کند تا خوب بخوابید، استفاده از عصاره‌های گیاهی همچون عصاره‌ی اسطوخودوس و عصاره‌ی بابونه است. بنابر تحقیقی از سوی Alternative Therapies in Health and Medicine and Pharmacognosy Review، بابونه، چه به‌صورت چای و چه به‌صورت رایحه یا عصاره، یکی از بهترین داروهای گیاهی برای آرامش و مبارزه با استرس است. استنشاق بخور بابونه، معمولا به عنوان یک درمان طبیعی برای اضطراب و افسردگی عمومی تجویز می‌شود. به همین دلیل است که عصاره‌ی بابونه در بسیاری از شمع‌ها، محصولات عطردرمانی و محصولات حمام‌درمانی وجود دارد.

عصاره‌ی اسطوخودوس را می‌توانید شب‌ها کنار تخت‌تان پراکنده کنید یا چند قطره از آن را روی گردن‌تان بمالید. از مزایای عصاره‌ی اسطوخودوس می‌توان ترکیبات معطری را نام برد که به آرام‌سازی بدن کمک می‌کنند. همچنین، می‌توانید با عصاره‌ی اسطوخودوس و نمک اپسوم که به دلیل داشتن منیزیم مفید است، وان آب‌ گرم بگیرید.

اگر قرار است ساعت ۱۰ یا ۱۰٫۵ شب به رختخواب بروید، حدود ساعت ۹، ۲۰ قطره از عصاره‌ی اسطوخودوس را روی بدن‌تان بمالید، وان را با آب خیلی گرم و مقداری نمک اپسوم پر کنید و حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در وان بمانید. وقتی از وان بیرون آمدید، حدود ۳۰ دقیقه در رختخواب کتابی مطالعه کنید و سپس بخوابید.

ارسال شده در تاریخ 2 نوامبر 2018 توسط خدیجه ص با موضوع مطلب علمی
بازدید : 1,411
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.