روش های سرخ کردن بادمجان با جذب روغن کم و بسیار لذیذ

روش های سرخ کردن بادمجان با جذب روغن کم و بسیار لذیذ

روش های سرخ کردن بادمجان

بادمجان سوخارى ???

بادمجان از سبزیجات بسیار خوشمزه است که با آن غذاهای سنتی و محلی بسیاری در استان های مختلف بویژه در استان های شمالی می پزند .اما همیشه با مشکل سرخ کردن و جذب روغن بالا سرو کار دارید .در این مطلب از ایران پاتوق روش های سرخکردن و سوخاری کردن بادمجان با مصرف روغن کم را ارائه می کنیم:

یه روش سرخ کردن بادمجان :

بادمجونها رومکعبی برش بزنید اول توی آرد سفید بعد تخم مرغ که بهش نمک زدید بعد آرد سوخاری بزنید به آرد سوخاری فلفل و پودر سیر اضافه کنید و سرخ کنید ??

روش های سرخ کردن بادمجان, تهیه بادمجان سوخارى, بادمجان سرخ شده , چگونه بادمجان را در روغن کم سرخ کنیم ,سرخ کردن بادمجان ,

سرخ کردن بادمجان همیشه با دردسرهایی مثل جذب روغن زیاد یا سوختن سطح خارجی آن همراه است. اما غذاهای خوشمزه و متنوعی که می‌شود با بادمجان پخت باعث شده برای سرخ کردن بادمجان به بهترین نحو و با کمترین جذب روغن راهکارهای متعددی ارائه شود. از آنجایی که بادمجان در حالت عادی روغن زیادی حین سرخ کردن جذب می‌کند، برای سلامتی مضراتی به دنبال دارد و مصرف زیاد آن منجر به اضافه وزن و چربی خون و کلسترول بالا می‌شود. اما خبر خوب این است که با دانستن فوت‌وفن‌های سرخ کردن بادمجان می‎توانید بادمجان‌ها را با روغن کمتری سرخ کنید و از غذاهای محتوی بادمجان لذت ببرید.

فوت‌وفن‌های سرخ کردن بادمجان

اولین نکته‌ای که باید در اینجا به آن اشاره شود این است که سعی کنید بادمجان تازه تهیه کنید؛ چون بادمجان کهنه روغن بیشتری جذب می‌کند. در ضمن قراردادن بادمجان‌ها در آب نمک نیز به جذب کمتر روغن در بادمجان و تردشدن بافت آن هنگام سرخ شدن کمک می‌کند، شما می‎توانید یک شب تا صبح بادمجان را داخل آب نمک قرار دهید. و بلاخره اینکه حتما برای سرخ کردن بادمجان‌ها از روغن سرخ‌کردنی استفاده کنید چون این روغن‌ها در مقابل حرارت مقاوم هستند و طی سرخ کردن با حرارت بالا به ترکیبات مضر تبدیل نمی‌شوند.

روش اول سرخ کردن بامجان

بادمجان‌ها را پوست کنده و به شکل دلخواه برش بزنید، سپس آب نمک درست کنید و بادمجان‎ها را به مدت نیم ساعت داخل آن قرار دهید.

سپس بادمجان را آب کشیده و در سبد بگذارید تا آب اضافی آن خارج شده و خشک شود. در این مرحله یک عدد سفید تخم‌مرغ را داخل ظرفی ریخته و با چنگال بهم بزنید تا باز شود.  روغن را داخل ماهیتابه بریزید تا گرم شود و بادمجان‌ها را به سفیده تخم مرغ آغشته کرده و داخل ماهیتابه بیاندازید. با این روش بادمجان روغن بسیار کمی جذب می‌کند و مطمئن باشید که اصلا بوی تخم‌مرغ نمی‌دهد.

روش دوم

بادمجان‎ها را پوست گرفته و به صورت دلخواه برش بزنید. همه آنها را داخل ماهیتابه چیده و کمی نمک روی آن بپاشید و نصف استکان آب به آن اضافه کنید. در صورتیکه بادمجان‌های شما کوچک هستند یا به صورت باریک برش خورده‌اند آب کمتری بریزید و در ماهیتابه را بگذارید تا با حرارت پایین بپزد. بعد از اینکه آب به خورد بادمجان‌ها رفت در این مرحله یکی دو قاشق روغن و زردچوبه به ظرف اضافه کرده و بادمجان‌ها را سرخ کنید. این روش یک روش رژیمی عالی برای سرخ کردن بادمجان است تا بدون جذب کالری اضافی از این خوراکی خوشمزه با خیال راحت استفاده کنید.

با روش‌های بالا شما برای سرخ کردن بادمجان کمترین روغن را مصرف می‌کنید و یک خوراکی سالم بدست می‌آورید که هیچ مشکلی برای سلامت شما ایجاد نمی‌کند.

روش سوم

در این روش پس از مرحله آب نمک و قبل از سرخ کردن بادمجان به جای سفیده تخم‌مرغ سطح آنها را به ماست آغشته می‌کنیم. ماست هم مانند سفیده تخم مرغ تاثیری بر طعم بادمجان ندارد و فقط جذب روغن را کاهش می‎دهد.

روش چهارم

این روش در اصل روغن‌گیری از بادمجان است. بادمجان‌ها را پوست بکنید و نیم ساعت در آب‌نمک قرار دهید. سپس ماهیتابه را روی اجاق قرار داده و پس از داغ شدن روغن بادمجان‌ها را سرخ کنید. نکته ای که لازم است در اینجا ذکر شود این است که بادمجان را باید با حرارت بالا سرخ کرد تا روغن کمتری جذب کنند و سعی کنید تا جاییکه امکان دارند پروسه سرخ کردن بادمجان کوتاه باشد.

حالا داخل یک قابلمه حدود یک تا دو لیوان آب ریخته و اجازه بدهید آب به جوش بیاید، بادمجان‌های سرخ شده را به مدت ۱ دقیقه داخل آب جوش قرار دهید، این کار باعث می‌شود روغن‌هایی که جذب بادمجان شده وارد آب جوش شود.

سپس بادمجان‌ها را خارج کرده در سبد بگذارید تا آب آنها خارج شود اکنون بادمجان‌های شما با کمترین مقدار روغن آماده استفاده در خورشت و انواع غذاهای دیگر است. این روش برای افرادی که دوست ندارند از سفیده تخم‌مرغ یا ماست استفاده کنند خوب است.

به علاوه این ترفند وقتی کارایی دارد که شما به دلایلی مانند کمبود وقت نتوانید از ۳ روش فوق استفاده کنید و از طرفی هم دوست ندارید بادمجان‌های پر از روغن را استفاده کنید که به سلامت شما آسیب بزند.

روش پنجم سرخ کردن

در این روش هم برای سرخ کردن بادمجان ابتدا آنها را نیم ساعت داخل آب نمک قرار می‌دهیم. سپس مقداری آب داخل ظرف ریخته و به جوش می‌آوریم، به محض جوشیدن آب بادمجان‌ها را به مدت ۲ تا ۳ دقیقه داخل آب جوش قرار می‌دهیم و اجازه می‌دهیم بجوشد. سپس آنها را داخل آبکش می‌ریزیم تا آب اضافی آن خارج شود و سپس آنها را سرخ می‌کنیم. مشکلی که در این روش وجود دارد این است که بادمجان‌ها کمی آب‌پز شده و نرم می‌شوند.

روش های سرخ کردن بادمجان, تهیه بادمجان سوخارى, بادمجان سرخ شده , چگونه بادمجان را در روغن کم سرخ کنیم ,سرخ کردن بادمجان ,فوت‌وفن‌های سرخ کردن بادمجان

روش ششم

در این روش یک عدد سفیده برای تعداد زیادی بادمجان کافیه و اصلاً بادمجان بوی سفیده تخم مرغ را نمی‌گیرد. چون مقدار سفیده‌ای که روی سطح بادمجان می‌کشیم، کم بوده و همچنین همان مقدار کم هم سرخ می‌شود.

سرخ کردن بادمجان با سفیده تخم مرغ روشی است که من همیشه برای سرخ کردن بادمجان های خودم استفاده می کنم و ازش خیلی راضی هستم.

توجه: هرچه بیشتر بادمجان داخل آب با نمک فراوان بماند در هنگام سرخ کردن کم‌تر روغن می‌گیرد. اگر می توانید یک شب تا صبح آن ها را داخل آب نمک بگذارید.

روش هفتم

این روش مانند روش قبل است اما بجای سفیده تخم مرغ به سطح بادمجان ها قبل از اینکه آن‌ها را سرخ کنید؛ ماست بزنید.

این راه هم برای جذب کم تر روغن در بادمجان جواب می دهد. اما طبق تجربه من وقتی سفیده تخم مرغ بزنیم، بادمجان ها روغن کم تری نسبت به این روش جذب می کنند.

ارسال شده در تاریخ 28 سپتامبر 2019 توسط خدیجه ص با موضوع آشپزی
بازدید : 1,344
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.