روغن مریم گلی و خواص آن برای سلامتی پوست و بیماری ها

روغن مریم گلی و خواص آن برای سلامتی پوست و بیماری ها

روغن مریم گلی

خواص مریم گلی

مریم گلی از خانواده نعنا است که بیشتر از برگ‌های آن استفاده می‌شود؛ یک گیاه تلخ مزه‌ای که دارای اسانس و رایحه‌ی مشخصی است.

“مریم گلی”‌ گیاه دارویی است و در کتب طب سنتی به نام «مریمی» نام برده شده است و در زبان عربی «مریمیه» و «شالبیه» و «مریمیه صغیره» نام برده می‌شود. این گیاه در تمام مناطق معتدله رشد می‌کند و دارای گل‌های زیبایی است و جزء گیاهان معطر و خوشبو است که طعم بسیار تلخی دارد.

مریم گلی از خانواده نعناع است که بیشتر از برگ‌های آن استفاده می‌شود؛ یک گیاه تلخ‌مزه‌ای که دارای اسانس و رایحه مشخصی است. به عنوان پرمصرف‌ترین گیاه دارویی safe محسوب می‌شود.

روغن مریم گلی,روغن مریم گلی برای سلامتی پوست و بیماری ها,خواص مریم گلی ,مضرات مریم گلی,خواص مریم گلی برای پوست و مو,خواص برگ مریم گلی

ضدعفونی کننده

به دلیل خاصیت ضدمیکروبی روغن مریم گلی می‌توان هنگام تعویض باند زخم ها چند قطره از روغن را روی زخم ریخت. در این صورت از تولیدکننده های معتبر روغن را تهیه نمایید که کاملا دربسته و ضدعفونی شده است.

ضد درد

روغن مریم گلی مثل یک مسکن عمل می‌کند. به همین دلیل در صورت بروز دردها یا اسپاسم های عضلانی روش درمانی خوبی محسوب می‌شود. کافی است چند قطره از روغن را روی موضع ریخته و به آرامی ماساژ دهید. این روغن برای سینه درد هم موثر عمل می‌کند.

رفع مشکلات گوارشی

افرادی که از ناراحتی دستگاه گوارش رنج می‌برند به احتمال زیاد چای دم کرده مریم گلی را امتحان کرده اند و تاثیر آن را دیده اند. روغن مریم گلی هم مثل دم کرده اش تاثیر خوبی بر هضم غذا دارد. علاوه بر آن افرادی که از یبوست رنج می‎‌برند با استفاده از روغن مریم گلی به راحتی درمان می‌شوند. افراد مبتلا به رفلاکس معده هم با خیال راحت می‌توانند روغن مریم گلی را مصرف کنند و شاهد بهتر شدن بیماری باشند.

ضدعفونی خانه

به دلیل خواص ضدمیکربی، ضد قارچی و ضد باکتریایی روغن مریم گلی کافی است سه تا چهار قطره از آن را با یک لیوان آب مخلوط کرده و با استفاده از آب پاش در مکان هایی که احتمال می‌دهید میکرب یا قارچ و باکتری امکان رشد دارد بپاشید. با این کار، خانه را ضدعفونی کرده اید.

تنظیم هورمون زنان

روغن مریم گلی باعث فعال شدن هورمون استروژن در بدن زنان می‌شود. به همین دلیل افرادی که از سندروم علائم قبل از عادت ماهیانه، میگرن، ضعف، خستگی و بی خوابی رنج می‌برند روغن مریم گلی درمان کننده خوبی است.

سم زدایی

از دیگر خواص روغن مریم گلی سم زدایی بدن است. با خوردن روغن مریم گلی سموم از خون جمع آوری شده و از طریق عرق دفع می‌شوند.

طراوت و زیبایی پوست

آکنه تاثیر بسیار بدی روی پوست می‌گذارد. اسکارهای ناشی از آکنه و چین و چروک های بالارفتن سن را می‌توان بااستفاده از روغن مریم گلی از بین برد. این روغن باعث روشن شدن پوست هم می‌شود. به همین دلیل، امروزه روغن مریم گلی در بسیاری از محصولات زیبایی پوست استفاده می‌شود. آنتی اکسیدان موجود در روغن رادیکال های آزاد، چین و چروک و افتادگی پوست را از بین می‌برد.

از رادیکال‌های آزاد جلوگیری می‌کند

با داشتن خواص آنتی اکسیدانی، مریم گلی به جلوگیری از شکل گیری رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند. رادیکال‌های آزاد از قرار گرفتن در محیط بد آلوده به مواد سمی به وجود می‌آیند. در نتیجه، اگر می‌خواهید رادیکال‌های آزاد را از بین ببرید، توصیه می‌شود به طور منظم مریم گلی استفاده کنید. در نتیجه، بدن‌تان از هر گونه آسیب ناشی از رادیکال‌های آزاد در امان خواهد ماند.

 به عنوان آرامش بخش عمل می‌کند

مریم گلی به عنوان یک آرامش بخش خوب شناخته می‌شود. این گیاه در درمان عصبانیت و سرگیجه نقش ایفا می‌کند. در واقع، این عرق اثری تسکین دهنده دارد  و مصرف یک فنجان از آن شما را در تمام طول روز آرام می‌سازد.

روغن مریم گلی,روغن مریم گلی برای سلامتی پوست و بیماری ها,خواص مریم گلی ,مضرات مریم گلی,خواص مریم گلی برای پوست و مو,خواص برگ مریم گلی

خواص مریم گلی  بی‌خوابی را درمان می‌کند

اگر از بی‌خوابی رنج می‌برید پس برای داشتن خوابی خوب و آرام قبل از رفتن به رختخواب یک فنجان عرق برگ مریم گلی بنوشید.

 به عنوان یک اشتها آور عمل می‌کند

اگر یک روز دیدید که برای خوردن انگیزه و اشتهای لازم را ندارید در حالی که کارهای زیادی هست که می‌توان انجام داد، یک فنجان عرق مریم گلی بنوشید. در این مورد، عرق مریم گلی انتخاب فوق‌العاده‌ای برای نوشیدن است چون داروی اشتها آور محبوب شما خواهد بود. به علاوه، ویتامین‌ها و مواد معدنی فوق‌العاده‌ی موجود در عرق مریم گلی قطعا نیاز شما به مواد مغذی را برطرف خواهد کرد.

 به کاهش وزن کمک می‌کند

اگر دلتان می خواهد بهترین بدن ایده‌آل را داشته باشید، پس سعی کنید کمی ورزش کنید و همزمان بهترین خوراکی‌ها را مصرف کنید. در حالی که ورزش کردن می‌تواند با بهبود وضعیت عضلات شما را سالم‌تر کند، مصرف بهترین خوراکی‌ها در رژیم غذایی، نیازهای شما به مواد مغذی را برآورده می‌کند. در واقع، چون این گیاه به عنوان اشتهاآور عمل می‌کند، مهم است که برای جذب مواد مغذی مورد نیاز مراقب دستگاه گوارش خود باشید. به علاوه، این گیاه با جلوگیری از جذب عناصر چربی غیر ضروری به مبارزه با چاقی کمک می‌کند.

 سطح کلسترول را کنترل می‌کند

یکی از خواص مریم گلی آن است که به کاهش کلسترول بد در بدن شما کمک می‌کند. در نتیجه، اگر می‌خواهید سطح کلسترول خود را کنترل کنید، پس توصیه می‌شود به عنوان یکی از گزینه‌های نوشیدنی خود عرق مریم گلی مصرف کنید.

 از سلول‌های سرطانی جلوگیری می‌کند

سرطان مسئله‌ی بزرگ و خطرناکی است. این چیزی است که اکثر مردم فکر می‌کنند. بسیاری از آدم‌ها از این بیماری رنج می‌برند و به سختی می‌توانند از آن نجات پیدا کنند. روی درمان‌ها و پیشگیری‌های بسیاری توسط پژوهشگران مطالعه شده است تا داروهای بیشتری برای این بیماری مزمن تولید کنند. در نتیجه، یکی از آن‌ها اشاره کرده است که مصرف عرق مریم گلی به صورت منظم ممکن است مانع رشد سلول‌های سرطانی شود چون حاوی مواد مغذی آنتی‌اکسیدانی فوق‌العاده‌ای است.

این مزیت همچنین به وجود رزمارینیک اسید مربوط می‌شود که باعث کمک به فرایند مرگ زودهنگام سلول‌ها و ممانعت از رشد و تکثیر سلول‌های سرطان روده می‌شود. در جمع‌بندی باید بگوییم که، همیشه برای کسانی که در جستجوی چیز خوبی هستند راهی وجود خواهد داشت.

علائم سندرم PMS (پیش از قاعدگی) را تسکین می‌دهد

این مورد تا حدودی در رابطه به خواص ضد افسردگی این گیاه است. مریم‌گلی سبب تسکین سندروم پیش از قاعدگی می‌شود. شواهد علمی نیز نشان می‌دهند که آروماتراپی برگ مریم‌گلی به تنظیم تعادل هورمونی در طول دوره‌ی پیش از قاعدگی کمک می‌کند. این گیاه دارویی همچنین می‌تواند انقباضات قاعدگی را کاهش دهد.

 ماده‌ای طبیعی برای توقف شیردهی است

اثر استروژنی می‌تواند برای زنانی که می‌خواهند شیرشان خشک شود، سودمند باشد. استفاده از این گیاه دارویی یک روش طبیعی برای جلوگیری از تولید شیر مادر است. مریم‌گلی کمک می‌کند که خطر ابتلا به ماستیت در زنانی که شیر دادن به کودک‌شان را متوقف کرده‌اند، کاهش بیابد.

ارسال شده در تاریخ 23 فوریه 2019 توسط خدیجه ص با موضوع گوناگون
بازدید : 1,273
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.