روغن هسته انار و فواید آن برای سلامتی و پوست و مو

روغن هسته انار و فواید آن برای سلامتی و پوست و مو

روغن هسته انار و فواید آن

انار، میوه‌ای مفید بوده و خواص بسیاری برای سلامتی دارد. خوردن دانه انار یکی از موثرترین روش های جوانسازی پوست و شاداب نگاه داشتن پوست است، همچنین دانه انار حاوی آنتی اکسیدان است که این عنصر نقش زیادی در جلوگیری از پیری پوست دارد. این میوه به دلیل ویتامین ها و آنتی اکسیدان های خود، خواص زیادی برای سلامتی مخصوصاً پوست و زیبایی دارد.

تقویت کردن پوست با روغن هسته انار

خواص ضدالتهابی

روغن هسته انار مناسب برای تمام انواع پوست‌ها

.ساخت کرم‌های ضد پیری با روغن  انار

حیات تازه بخشیدن به موهای خشک با روغن هسته انار

روغن هسته انار مفید برای از بین بردن شوره سر

روغن هسته انار ,فواید روغن هسته اناربرای سلامتی,خواص روغن هسته اناربرای پوست و مو,,خواص روغن هسته انار, موارد استفاده روغن هسته انار,روغن انار

تقویت کردن پوست با روغن هسته انار
روغن هسته انار کراتینوسیت‌ها (سلول‌های اصلی که در لایه بیرونی پوست وجود دارند) را تحریک به تولیدمثل و رشد می‌کند. این عمل باعث می‌شود که آسیب‌های وارد آمده به پوست ترمیم شود. در نتیجه زندگی دوباره‌ای به پوست بخشیده می‌شود و پوست ظاهر بهتری پیدا می‌کند.

 خواص ضدالتهابی
روغن دنه انار برای افرادی که از اگزما، پسوریازیس و آفتاب‌سوختگی رنج می‌برند مناسب می‌باشد. این روغن پوست آن‌ها را آب‌رسانی و نرم می‌کند. مواد ضدالتهابی موجود در این روغن التهاب و قرمزی پوست را بهبود می‌بخشد. روغن هسته انار مواد مغذی را به طور مستقیم به پوست می‌رساند و تولد دوباره پوست را تسریع می‌کند.

روغن انار مناسب برای تمام انواع پوست‌ها
مانند بسیاری از روغن‌های مخصوص، روغن هسته انار تا عمق پوست نفوذ می‌کند و رطوبتی ماندگار و سالم را برای پوست به همراه دارد. این روغن هم برای پوست‌های چرب و پر آکنه و هم برای پوست‌های خشک مناسب است.

 اثرات آنتی‌اکسیدانی
مانند میوه انار روغن دانه انار نیز اثرات آنتی‌اکسیدانی دارد و با بسیاری از آنتی‌اکسیدان‌ها که عامل سرطان‌های پوستی می‌باشد مبارزه می‌کند. این روغن به دلیل دارا بودن کلاژن باعث قوام یافتن و الاستیسیته در پوست می‌شود.

 بهبود بافت پوست با روغن انار
روغن انار دارای نوعی پیش‌ساز هورمون استروژن است که بسیار سازگار با بدن انسان می‌باشد. این روغن تعادل هورمونی در زنان و مردان را ایجاد می‌کند و به دلیل وجود همین پیش ساز هورمونی برای بهبود بافت پوست مناسب است.

ساخت کرم‌های ضد پیری با روغن  انار
از جمله مواد تشکیل‌دهنده‌ی کرم‌های ضد پیری روغن هسته انار است. اثر تجدیدکنندگی در این روغن علامت‌های بارز پیری بر روی پوست را پاک می‌کند.

 روغن دانه انار پوست های آسیب دیده را ترمیم می کند

 مبارزه با رادیکال‌های آزاد
روغن انار از یک اسید چرب چند غیراشباع به نام پونیکیک اسید تشکیل یافته است که نوعی اسید چرب امگا 5 می‌باشد و اثرات بسیار قوی آنتی‌اکسیدانی دارد. این اسید چرب پوست را در برابر امواج قوی خورشید محافظت می‌کند. در مطالعه‌ای که بر روی اثرات درمانی روغن هسته انار صورت گرفت؛ مشخص شد که سرطان پوست در موش‌هایی که در معرض مواد شیمیایی بودند با مصرف روغن هسته انار کاهش یافته است.

 حیات تازه بخشیدن به موهای خشک با روغن هسته انار
این روغن موها را در برابر آلودگی‌های محیطی محافظت می‌کند و حیاتی دوباره به موها می‌بخشد.

 تحریک جریان خون در پوست
روغن هسته انار رگ‌های خونی را تقویت می‌کند، جریان خون را در سر افزایش می‌دهد و در نتیجه باعث افزایش رشد موها می‌شود و موهایی بلندتر و پرپشت‌تر را برایتان به ارمغان می‌آورد.

 روغن انار مفید برای از بین بردن شوره سر
منافذ فولیکول‌های مو بر اثر شوره سر و پوسته‌پوسته شدن بسته می‌شود. این مسئله باعث آسیب رسیدن به فولیکول‌های مو می‌شود و رشد موها را متوقف می‌کند. روغن هسته انار این پوسته‌ها را از روی موها می‌زداید و رشد موها را تقویت می‌کند.

درمانی برای سرطان

انار، سرشار از آنتی اکسیدان، ویتامین A، ویتامین C، آهن و غیره است. روغن هسته آن می‌تواند برای مبارزه با انواع سرطان از جمله سرطان پروستات، سینه و ریه به کار رود. به علاوه می‌تواند برای جلوگیری از آسیب سلول‌های پوست نیز مورد استفاده قرار بگیرد. چند قطره روغن هسته انار را می‌توان هر روز و با یک لیوان آبمیوه یا آب مصرف کرد.

روغن هسته انار ,فواید روغن هسته اناربرای سلامتی,خواص روغن هسته اناربرای پوست و مو,,خواص روغن هسته انار, موارد استفاده روغن هسته انار,روغن انار

 سلامت قلب

انار سرشار از آنتی اکسیدان است. بنابراین، می‌توان چند قطره از  روغن هسته آن را به آب یا آبمیوه اضافه کرد و برای مبارزه با کلسترول بد و افزایش گردش خون و در نتیجه سلامت قلب، به صورت روزانه مصرف کرد.

 سیستم ایمنی قوی

انار مقادیر زیادی ویتامین C دارد. این ویتامین برای حفظ و تقویت سیستم ایمنی ضروری است. مصرف روزانه روغن انار با آب گرم یا آبمیوه می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کرده و ۱۵٪ ویتامین C مورد نیاز بدن را تامین کند.

افزایش تراکم استخوان

مصرف روزانه و صبحگاهی روغن هسته انار همراه با آبمیوه یا آب برای جلوگیری از بیماری‌های مربوط به استخوان مفید است. یافته‌ها نشان می‌دهند که عصاره انار که سرشار از ویتامین است در افزایش تراکم استخوان – که با افزایش سن کاهش می‌یابد – نقش دارد. زنان باردار نیز می‌توانند از روغن هسته انار استفاده کنند چرا که بسیار مفید است.

 پاکسازی عروق

گاهی وقت‌ها عروق به دلایل زیادی مانند عادات ناصحیح غذا خوردن، غلظت خون و غیره بسته می‌شوند. روغن هسته انار برای پاکسازی عروق و رفع پلاک تجمع یافته در آن‌ها مفید است. چند قطره روغن هسته انار را می‌توان روزانه با آب یا آبمیوه مصرف کرد چرا که کمک زیادی به این مشکل می‌کند.

 کاهش فشار خون بالا

با مصرف روزانه انار – روغن هسته انار یا آب آن –  احتمال سکته کاهش می‌یابد. بهترین روش مصرف، استفاده از این روغن در آشپزی یا مصرف روزانه چند قطره از آن همراه با آبمیوه است که فشار خون را تا ۵٪ کاهش می‌دهد. مصرف منظم آن می‌تواند احتمال بروز فشار خون را تا ۶۰٪ کاهش دهد.

ارسال شده در تاریخ 11 فوریه 2019 توسط خدیجه ص با موضوع مطلب علمی
بازدید : 1,064
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.