زخم پای دیابتی و درمان های خانگی موثر در رفع و مراقبت زخم پای دیابتی

زخم پای دیابتی و درمان های خانگی موثر در رفع و مراقبت زخم پای دیابتی

زخم پای دیابتی

درمان زخم پای دیابتی

✅برای بهبود زخم پای دیابتی ژل آلوئه ورا روی آن بزنید و یا شربت آلوئه ورا بخورید تا سیستم ایمنی بدنتان تقویت شود

زخم پای دیابتی,درمان های خانگی مراقبت زخم پای دیابتی,درمان عفونت های پای دیابتی, درمان های خانگی زخم پای دیابتی ,روشهای موثر در رفع زخم پای دیابتی,دیابت

عوامل متعددی در تشدید زخم ها و عفونت ها در بیماران دیابتی نقش دارند:

دیابت می تواند به یک سیستم ایمنی ضعیف منجر شود که می تواند زمان لازم برای بهبود را افزایش دهد.

هنگامی که میزان گلوکز خون بالا باقی می ماند، عملکرد گلبول های سفید خون را مختل می کند، و در نتیجه ناتوانی در مبارزه با باکتری ها اتفاق می افتد.

دیابت کنترل نشده با گردش خون ضعیف همراه است.

سلول های قرمز خون با گردش خون کاهش می یابند، بدین معنی که تحویل مواد مغذی به زخم سخت تر می شود.

به عنوان یک نتیجه، آسیب ها به آرامی بهبود می یابند یا ممکن است در همه موارد بهبودی نداشته باشند.

عوارض نوروپاتی یا عصبی، یکی از عوارض جانبی دیابت، همچنین می تواند وضعیت را بدتر کند.

ابتلا به زخم های کوچک می تواند با دیابت چالش برانگیز باشد، اما شما می توانید مشکل را با صبر کمی و دانش خوب درباره آنچه که باید انجام دهید، درمان کنید.

درمان زخم دیابتی

واضح ترین علامت زخم دیابتی پا، بافت سیاه اطراف زخم پا هست. این اتفاق زمانی رخ میده که جریان خون سالم و مناسبی به ناحیه اطراف زخم نرسه. برخی از علل درد پای ناشی از دیابت، گردش خون ضعیف، قند خون بالا، آسیب عصبی، سوزش و یا زخم پا است. شما میتونین از این درمان های خانگی برای درمان درد پای دیابتی در مراحل اولیه استفاده کنین.

 کافئین

شایع ترین مشکل در مورد زخم یا عفونت پای دیابتی اینه که خون به درستی نمی تونه به انتهای پای شما برسه، که در واقع به این معنیه که ترکیبات مبارزه کننده با عفونت نمیتونن از بدن در مقابل زخم پای دیابتی محافظت کنن. کافئین باعث تحریک شدن سیستم عصبی مرکزی و افزایش جریان خون در بدن ما میشه. این روش ممکنه که برخی از مشکلات گردش خون در پاها رو حل کنه و همچنین کار سیستم ایمنی در اون ناحیه رو بهبود ببخشه.

 عسل

عسل رایج ترین درمان خونگی برای مشکلات پای دیابتیه، زیرا که حاوی خواص ضد باکتری، ضد ویروسی، ضد التهاب و آنتی‌اکسیدانی می باشد. این مواد میتونن با میکروب‌ها مبارزه کنن و همچنین باعث افزایش محافظت و جلوگیری از هر گونه عفونت بیشتر بشن.

 گیاه جینسنگ آمریکایی

گیاه جینسنگ گیاهی هست که معمولا برای افرادی مبتلا به دیابت، توصیه میشه. این گیاه همچنین به منظم کردن فعالیت بدن و بسیاری از بخش های اون از جمله سطوح قند خون کمک میکنه. این گیاه هم چنین به بهبود عفونت‌های پای دیابتی هم کمک میکنه و از حمله کردن عفونت ها به بدن جلوگیری میکنه. از مکمل‌های جینسنگ برای درمان زخم پای دیابتی استفاده کنین.

 سویا

بسیاری از مردم اطلاع دارن که مصرف محصولات سویا چقدر برای سلامتی بدن مفیده. اما وقتی نوبت به تحریک جریان خون میرسه، مخلوطی از زنجبیل و سویا میتونه برای سیستم گردش خون فوق العاده عمل کنه. به احتمال خیلی زیاد شما این رو نمی دونستین! قرار دادن مقدار بیشتری از محصولات مختلف سویا در سبد غذایی میتونه به درمان زخم پای دیابتی کمک کنه.

 ماده معدنی روی

کمبود روی در بدن منجر به ایجاد مشکلات بسیاری برای سلامتی میشه چون که بدن شما دیگه نمیتونه آنتی بادی و دیگر ترکیبات ضد پاتوژن که برای سلامت شما ضروری هستن رو تولید کنه. روی فرآیند تعمیر و درمان بدن رو سریع تر میکنه و به همین دلیل برای درمان زخم پای دیابتی موثره. غذاهای حاوی روی مثل دانه ها، آجیل، شکلات تیره، گوشت گاو، اسفناج، قارچ و غیره رو بیشتر مصرف کنین.

 غذاهای سرشار از منیزیم

تحقیقات پزشکی نشون میدن که تغییرات سطح مواد معدنی موجود در بدن میتونه منجر به شیوع و شدید شدن عفونت پای دیابتی بشه. به صورت ویژه فقر منیزیم باعث مدیریت ضعیف دیابت و ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن میشه. از غذاهای سرشار از منیزیم مانند دانه کدو تنبل، اسفناج، لوبیا سیاه، آووکادو، شکلات تیره و موز استفاده کنین.6. گیاه سیلیوم

افرادی که از دیابت رنج میبرن میتونن با استفاده از گیاه سیلیوم سیاه یا زرد، سلامت خودشون رو بهبود ببخشن، چرا که میتونه به تنظیم انسولین و سطح گلوکز بدن کمک کنه. این گیاه هم چنین، میتونه احتمال ابتلا به مشکلات دیابتی پا رو کاهش بده، که در نتیجه این گیاه ویژه به داروی مهمی تبدیل میشه که باید در سبد داروهای گیاهی شما قرار بگیره.

 ریشه ریواس

ریشه ریواس شامل ترکیبی به نام امودین است که خواص ضد میکروبی و ضد التهابی داره. این ریشه در درمان عفونت های پای دیابتی بسیار موثر و مفید به نظر میرسه. وقتی که ریشه ریواس به صورت موضعی استفاده بشه، میتونه به سرعت عفونت رو خنثی کنه و اندازه زخم رو کاهش بده، قبل از اینکه سندروم واکنش التهابی تحت تاثیر قرار بگیره.

 آلوورا

آلوورا یه درمان خونگی دیگه برای درمان زخم پای دیابتی هست. این گیاه دارای ویژگی های ضد التهابی، ضد میکروبی و ضد درد می باشد. با مالیدن ژل آلوورا بر روی التهاب و زخم، می تونین درد و ناراحتی رو کاهش بدین، در حالیکه عفونت پای دیابتی رو هم از بین میبرین.

ارسال شده در تاریخ 6 فوریه 2019 توسط خدیجه ص با موضوع سلامتی
بازدید : 1,126
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.