زمان ترشح هورمون رشد و راهکار های طلایی برای افزایش این هورومون

زمان ترشح هورمون رشد و راهکار های طلایی برای افزایش آن

زمان ترشح هورمون رشد

هورمون رشد شب‌ها در بدن ترشح میشود !

تحقیقات نشان میدهد که هورمون رشد بدن فقط در ساعات خواب تولید میشودودرطی خواب عمیق شبانه افزایش می‌یابد

سعی کنید خواب کافی داشته باشید.

زمان ترشح هورمون رشد,راهکار های طلایی افزایش هورومون رشد,بهترین زمان ترشح هورمون رشد,راههای افزایش هورومون رشد و قد کودکان ,خواب شب و ترشح هورمون رشد و قد

چون در ساعت طلایی خواب علاوه بر اینکه بهترین زمان هضم غذاست, بیشترین میزان ترشح هورمون رشد نیز در همین ساعات طلایی خواب ترشح می‌شود چنانچه انسان در این زمان خواب باشد, بهترین بهره را از خواب خواهد برد.

از حبوبات نفاخ به‌ویژه لوبیا و عدس در وعده شام پرهیز کنید، این غذاها باعث دیدن خواب‌های پریشان می‌شود همچنین محل خواب باید آرام و کم‌نور باشد, قبل از خواب از هیجان زیاد یا تماشای فیلم پرهیز کنید زیرا باعث اختلال در خواب می‌شود, در طول روز یا پیش از خواب از بستر خواب برای مطالعه تماشای تلویزیون و غیره استفاده نکنید.

برای داشتن خوابی خوب، دو تا سه ساعت قبل از خواب، شام خورده شود, از خوردن غذاهای سنگین و پرادویه پرهیز شود, مصرف شیربرنج، حریره بادام، نان و پنیر باعث بهبودی خواب می‌شود.

یکی از بهترین حالات خواب خوابیدن به پهلو و قرار دادن یک بالش میان زانو‌ها است, بلندی بالش زیر سر نیز باید به‌گونه‌ای باشد که سر و گردن کاملاً در راستای ستون فقرات قرار گیرند.

شب بهترین زمان برای دریافت مکمل اضافی جهت افزایش ترشح هورمون رشد می باشد. محققان دریافته اند ، مصرف اسیدهای آمینه آرژنین و اورنیتین با یکدیگر و با معده خالی، قبل از خواب می تواند مقدار هورمون رشد را افزایش دهد. مکمل های قابل دسترس مطمئن تری نیز وجود دارند که شما می توانید از آنها استفاده کنید. مثلاً 5- هیدروکسی تریپتوفان که قبلاً برای درمان بی خوابی استفاده می شد، به ترشح هورمون رشد کمک می کند. البته تاکید این نکته ضروری است که تمامی این مکمل ها باید تحت نظر پزشک و با تجویز وی مصرف شوند و ار مصرف خودسرانه آنها خودداری کنید

می توانید از طریق 5 راهی که در زیر به آن اشاره شده تا حدی باعث افزایش ترشح هورمون رشد شوید:

1-خواب کافی و منظم باعث افزایش مقدار هورمون رشد در طول روز می شود.

2- به جای اینکه سه وعده غذایی و در هر وعده مقدار زیادی غذا مصرف کنید ،سعی نمایید وعده هایی غذایی خود را به شش وعده غذایی برسانید تا در هر وعده مقدار کمتری غذا مصرف کنید، زیرا مصرف زیاد مواد غذایی که دارای نمایه گلیسمی بالا  هستند، بدن را وادار می کند که مقدار انسولین بیشتری ترشح نماید. این مسئله نه تنها منجر به ذخیره چربی اضافی در بدن می شود، بلکه ممکن است جریان هورمون رشد را در بدن متوقف کند. به این نکته مهم اشاره می کنیم که مصرف غذاهای حاوی قند کمتر و یا دارای قند های پیچیده ( میوه و سبزیجات)، از آزاد شدن سریع و بیش از حد انسولین جلوگیری خواهد کرد. ورزش کردن ، خواب کافی، تغذیه صحیح و کاهش استرس ، نه تنها شما را سالم تر نگه می دارد، بلکه غده هیپوفیز قدامی را برای انجام وظایف خویش که یکی از آنها ترشح هورمون رشد است، تشویق می کند.

3- مصرف غذاهای حاوی پروتئین و کربوهیدرات، دو ساعت قبل از فعالیت ورزشی و بلافاصله بعد از آن، باعث افزایش قابل توجه هورمون رشد در خون می شود. بنابراین دو ساعت قبل از انجام فعالیت های ورزشی ،یک ساندویچ کوچک سالاد و جوجه  و یا شیر موز مصرف کنید.

4- انجام ورزش های کششی روزمره مثل نرمش های بدنسازی روزانه، تاثیر مستقیمی بر روی ترشح هورمون رشد دارند.مطالعات جدید نشان می دهند که مقدار و دفعات ترشح هورمون رشد با فعالیت ورزشی شدید مرتبط می باشد. بعد از فعالیت ورزشی شدید هورمون رشد بیشتری در بدن آزاد می شود. برای اینکه شما بیشترین بهره را از فعالیت ورزشی بدست آورید، باید مطمئن باشید که مدت و شدت فعالیت ورزشی شما برای ایجاد پاسخ مناسب (حریک هیپوفیز قدامی برای ترشح هورمون رشد) کافی است. ورزش های  هوازی شدید و پیاده روی به مدت حداقل30-20 دقیقه باید انجام شود. ورزش های کششی خاصی وجود دارد که ممکن است تا حدی باعث آزاد شدن هورمون رشد شوند. با انجام حرکات کششی که مستلزم کار گروهی ماهیچه ها می باشد، شدت فعالیت ورزشی بالا می رود و به دنبال آن غده هیپوفیز قدامی مجبور می شود که هورمون رشد بیشتری آزاد نماید. شرکت در فعالیت های ورزشی هوازی شدید نیز می تواند باعث افزایش ترشح هورمون رشد شود.

5- بیشترین مقدار هورمون رشد در دو ساعت اولیه خواب ترشح می شود. هرگز دو ساعت قبل از خواب وعده غذایی سنگین ( حاوی مقادیر زیاد مواد غذایی ) مصرف نکنید، زیرا نیاز به انسولین بالا بعد از مصرف زیاد مواد غذایی، از آزاد شدن هورمون رشد به مقدار زیاد جلوگیری می کند. در نتیجه بدن نمی تواند از فواید استراحت بهره مند شود.

ارسال شده در تاریخ 27 ژوئن 2019 توسط خدیجه ص با موضوع گوناگون
بازدید : 1,124
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.