زیباترین مکان های دیدنی شهر اصفهان همراه عکس

دیدنی های شهر اصفهان,جاهای دیدنی اصفهان,مکانهای گردشگری اصفهان,بهترین جاهای اصفهان برای گردش,جاذبه های شهر اصفهان,سفر به اصفهان,جذابیتهایی اصفهان,برای سفر به اصفهان به کجاها برویم,پربازدیدترین جاهای شهر اصفهان

زیباترین مکان های دیدنی شهر اصفهان همراه عکس

همیشه موقع سفر که می رسد یکی از شهرهایی که در لیست انتخاب هایمان قرار دارد، اصفهان است. بعضی از ما چندین بار به آن سفر کرده و بعضی هم برای اولین بار تصمیم داریم به این شهر زیبا سفر کنیم، در هر دو حالت شناختن جاذبه های آن باعث می شود سفر جامع تر و بهتری داشته باشیم. در این مطلب از نظاره می خواهیم شما را با دیدنی ترین و پربازدید ترین جاذبه های شهر اصفهان که از منابع معتبر و جهانی تهیه شده است، آشنا کنیم. سفر به اصفهان معمولا با دیدن آثار تاریخی شروع و با آن پایان میابد، با ما همراه باشید تا سفری برنامه ریزی شده و دقیق داشته باشید.

در سفر به اصفهان از چه جاهایی دیدن کنیم
میدان نقش جهان (میدان امام اصفهان)

میدان نقش جهان، میدان مرکزی شهر اصفهان و قلب مجموعه تاریخی نقش جهان می باشد. ناهای تاریخی موجود در چهار طرف میدان نقش جهان شامل عالی‌قاپو، مسجد شاه (اصفهان)، مسجد شیخ لطف‌الله و سردر قیصریه است. علاوه بر این بناها دویست حجره دو طبقه پیرامون میدان واقع شده‌است که عموماً جایگاه عرضهٔ صنایع دستی اصفهان می‌باشند.
میدان نقش جهان جزء نخستین آثار ایرانی بود که به‌عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت جهانی رسید.

میدان نقش جهان (میدان امام اصفهان)
مسجد شیخ لطف الله

مسجد شیخ لطف الله یکی از مساجد تاریخی و معروف شهر اصفهان می باشد که در دوران صفویه بنا شده است. این مسجد یکی از شاهکارهای معماری و کاشی کاری به جا مانده از قرن یازدهم هجری است. این مسجد در ضلع شرقی میدان نقش جهان و مقابل عمارت عالی‌ قاپو و در همسایگی مسجد شاه واقع شده ‌است.

مسجد شیخ لطف الله اصفهان
مسجد جامع اصفهان

این مسجد در شمال شرقی اصفهان واقع شده و یکی از مهم ترین و قدیمی ترین بناهای تاریخی ایران است. این مسجد شامل قسمت هایی از جمله گنبد نظام‌الملک، گنبد تاج‌الملک، حیاط چهار ایوانی و شبستان ‌های گرد، مدرسه مظفری، محراب الجایتو نیز می باشد.

مسجد جامع اصفهان
پل خواجو

این پل زیبا هم مانند سی و سه پل بر روی زاینده رود قرار گرفته است. پل خواجو از نظر کاشی کاری های ماهرانه نسبت به پل های دیگر اصفهان معروف تر است. این پل در دوران صفوی یکی از زیباترین پل های جهان به شمار می رفت.

پل خواجو اصفهان
سی و سه پل

نام سی و سه پل احتمالا بیش از نام هر پل دیگری به گوش ما آشناست. این پل زیبا از سی و سه دهانه تشکیل شده است که در دوران صفوی محل برگزاری جشن ها و مراسم های ارامنه بوده است. پرسی سایکس، سی‌وسه‌پل را یکی از پل‌های درجه اول جهان خواند، شاردن آن را شاهکار معماری و شگفت آفرین و دن گارسیا آن را از بهترین آثار معماری ایران خواند. این ها دلیل خوبی برای دیدن این شاهکار تاریخی نیست؟!

سی و سه پل در اصفهان

عکاس: علیرضا واعظی
موزه موسیقی اصفهان

این موزه نخستین موزه موسیقی ایران می باشد و در اصفهان واقع شده است. در آن آلات موسیقی ایرانی و اطلاعات تاریخی در زمینه موسیقی و بسیاری موارد دیگر در معرض نمایش عموم هستند.

موزه موسیقی اصفهان
کلیسای وانک

نام این کلیسا را احتمالا در کتب تاریخی دوران تحصیل شنیده ایم. کلیسای وانک در محله جلفای اصفهان واقع شده است. این کلیسا از کلیساهای تاریخی ارامنه می باشد. قسمت چشمگیر این کلیسا نقاشی های رنگ روغنی است که تمامی فضای داخلی آن را به زیبایی تزیین کرده است.

کلیسای وانک در شهر اصفهان
چهل ستون

این مجموعه زیبا که به کاخ چهل ستون معروف است یکی از مشهورترین بناهای تاریخی ایران و اصفهان محسوب می شود. کاخی زیبا که فضای داخلی آن با آینه کاری و کاشی کاری و نقاشی با مهارت تمام تزیین شده به همراه باغی پرنشاط که آن را محاصره کرده است دلی هر کسی را به دست می آورد.

چهل ستون اصفهان

عکاس: Ehab Monther

کاخ عالی قاپو

این بنا در ضلع غربی میدان نقش جهان و روبروی مسجد شیخ لطف‌الله واقع شده‌است. آنچه باعث گردیده است عالی قاپو در زمره آثار باشکوه و بسیار نفیس عصر صفوی قرار گیرد، مینیاتورهایی هست که کار هنرمند معروف عصر صفوی رضا عباسی است و همچنین گچبری‌های آخرین طبقه کاخ عالی قاپو است که تالار آن «اتاق موسیقی» یا «اتاق صوت» نیز نامیده می‌شود.

کاخ عالی قاپو شهر اصفهان
کاخ هشت بهشت

کاخ هشت بهشت روزگاری زیباترین کاخ جهان نامیده میشد. تزئینات عمارت در دوران صفویه به حدی باشکوه و هنرمندانه بوده که سیاحان بسیاری زبان به تحسین آن گشوده‌اند. کلیه سیاحان و جهانگردانی که از اصفهان بازدید کرده و موفق شده‌اند به درون کاخ هشت بهشت راه یابند آن را بهترین بناهای دنیا نامیده ‌اند.

کاخ هشت بهشت اصفهان
کلیسای بیت لحم اصفهان

این کلیسا یکی از بزرگترین کلیساهای شهر اصفهان به شمار می رود. این کلیسا بسیار نزدیک به کلیسای هاکوپ و کلیسای مریم مقدس واقع شده است که می توانید با یک تیر سه نشان زده و از همه آن ها بازدید کنید.

کلیسای بیت لحم اصفهان
منارجنبان اصفهان

برخی از بناها به قدری ماهرانه ساخته شده اند که بازدید کنندگان می توانند تکان هایی را در آن ها احساس کنند بدون آنکه به بنا آسیبی وارد شود که اصطلاحا به آن ها منارجنبان می گویند. اصفهان هم دارای یکی از این بناهای جالب است و اگر می خواهید تجربه ای نادر داشته باشید حتما از آن بازدید کنید.

منارجنبان اصفهان
باغ گل های اصفهان

این جاذبه گردشگری اصفهان آنچنان هم قدیمی نیست و در دهه هفتاد به بهره برداری رسیده است. یک مجموعه بسیار زیبای تفریحی، فرهنگی و آموزشی و پژوهشی می باشد که از خارج کشور هم بازدید کنندگان بسیاری را به خود جذب می کند.

باغ گل های اصفهان
چهار باغ اصفهان

همانطور که از نامش پیداست باغی تاریخی می باشد که مربوط به دوران صفویه است. در روزگار قدیم جهانگردانی که از چهارباغ دیدن می کردند از زیبایی وصف ناپذیر آن می نوشتند و تعریف می کردند.

چهار باغ اصفهان

ارسال شده در تاریخ 5 آوریل 2016 توسط مدیریت با موضوع اصفهان
بازدید : 4,358
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.