سالم ترین صبحانه های رستورانی و طرز تهیه آن

سالم ترین صبحانه های رستورانی و طرز تهیه آن

سالم ترین صبحانه های رستورانی در دنیا,طرز پخت صبحانه رستوران,پخت و پز صبحانه های رستورانی,روش تهیه سالم ترین صبحانه های رستورانی,روش پخت مغذیترین صبحانه های رستورانی

سالم ترین صبحانه های رستورانی و طرز تهیه آن

سالم ترین صبحانه های رستورانی و طرز تهیه آن

برخی صبحانه ها در عین مقوی و سالم بودن بسیار ساده و راحت تهیه می شوند می خواهیم روش های مختلف تهیه آن ها را بیاموزیم این صبحانه ها در معروف ترین رستوران ها سرو می شوند می توانید به راحتی و با کمترین خرج آن ها را تهیه کنید

 

دستور تهیه ۲۰ مدل صبحانه گرم و خوشمزه را پیشنهاد داده‌ایم که به شما ثابت کنیم در خانه‌تان هم می‌توانید صبحانه‌هایی به اندازه صبحانه رستوران ها لذیذ آماده کنید؛ تازه کلی هم به لحاظ مالی به نفعتان می‌شود.

۱۱٫ تخم مرغ پخته شده در سس گوجه

فر را با دمای ۱۷۵ درجه روشن کنید تا گرم شود. یک پیمانه سس گوجه‌فرنگی را داخل چهار عدد کاسه یک نفره مناسب فر تقسیم کنید. سپس با دقت داخل هر یک از این کاسه‌ها یک تخم مرغ بشکنید طوری که زرده آنها درسته بماند.بعد روی هر کدام یک قاشق غذاخوری روغن زیتون بریزید و کمی نمک و فلفل سیاه و قرمز بپاشید.

914090_419

سالم ترین صبحانه های رستورانی و طرز تهیه آن

کاسه‌ها را به مدت ۸ دقیقه داخل فر داغ بگذارید تا سفیده آنها سفت شود ولی زرده نرم بماند. حال برش‌های نان را داخل فر داغ بگذارید تا دو طرف آنها برشته شود. ۱حبه سیر را بر سر یک چنگال بزنید و آن را روی سطح نان‌ها بمالید. سپس کمی روغن‌زیتون رویسطح نان‌ها بریزید و به همراه تخم مرغ‌ها سرو کنید.

۱۲٫ نان تخم مرغی

۵ نان تست را بردارید و از میان آنها یک دایره جدا کنید. تابه ای را روی حرارت قرار دهید و کف آن را کمی با کره چرب کنید، نان را در تابه بگذارید و سه  تخم‌مرغ را  با مقدار دلخواه نمک و فلفل  هم بزنید  و آنقدر از آن درون دایره وسط نان بریزید تا پر شود. وقتی تخم‌مرغ در اثر حرارت خودش را کاملا گرفت، آن را برگردانید تا طرف دیگر نان هم طلایی شود. حالا قسمت دایره ای  را که از نان جدا کرده اید کنار تست ها بگذارید.

۱۳٫ گوجه فرنگی و تن ماهی

ابتدا یک عدد پیاز بزرگ  را  رنده و یک قوطی تن ماهی بدون روغن را ریز کنید. یک عدد سیر را بکوبید و به مخلوط پیاز و تن ماهی بیفزایید. یک قاشق سوپخوری جعفری خردشده و به مقدار لازم نمک و ادویه را با مخلوط تن ماهی و سیر مخلوط کنید. به تعداد لازم گوجه فرنگی درشت انتخاب و داخل آنها را خالی کنید. با توجه به حجم داخل گوجه از مواد، داخل آن بریزید و روی آن هم یک عدد تخم مرغ بشکنید. سینی مخصوص فر را با یک قاشق غذاخوری کره چرب کنید و گوجه ها را  به مدت ۱۰ دقیقه با حرارت ۱۶۰ درجه سانتی گراد در فر بگذارید تا زمانی که سطح تخم مرغ ها پخته شود. صبحانه شما با مقداری نان آماده سرو است.

۱۴٫ املت اسفناج

نصف پیمانه آرد را الک کرده، با مقداری نمک مخلوط کنید. یک عدد تخم مرغ را با یک پیمانه ماست، یک قاشق آب و یک قاشق روغن مخلوط کنید. حالا مخلوط آرد و نمک را به آن اضافه کنید و هم بزنید.۵۰۰ گرم اسفناج پخته را همراه نوک قاشق جوز هندی رنده شده به این مواد  بیفزایید. به این ترتیب مایه املت آماده می شود.

سالم ترین صبحانه های رستورانی و طرز تهیه آن

سالم ترین صبحانه های رستورانی و طرز تهیه آن

روغن را درتابه نچسبی بریزید و سه عدد پیازچه را در آن کمی تفت دهید. یک پیمانه خامه  به همراه چهار قاشق سوپخوری ماست شیرین و یک قاشق سوپخوری پنیر پیتزای رنده شده را با هم مخلوط کنید.حالا مخلوط تخم مرغ را در تابه بزرگ روغنی بریزید و بعد از سه دقیقه مخلوط اسفناج را همراه تکه های نان به آن اضافه کنید و روی همه مواد خامه را اضافه کنید و درب آن را بگذارید.

۱۵٫ املت گوشت و تخم مرغ

یک عدد پیاز را نگینی خرد کنید یک قاشق روغن درون ماهیتابه ریخته و روی حرارت ملایم بگذارید و پیاز را به آن اضافه کنید. بعد از اینکه پیاز سرخ شد  ۲۰۰ گرم گوشت چرخ کرده را داخل تابه بریزید تا آب آن کاملا برود. نمک و فلفل را هم به گوشت اضافه کنیدو سه عدد تخم مرغ را به خوبی هم بزنید و با گوشت مخلوط کنید و با قاشق چوبی هم بزنید و تا زمانی که تخم مرغ ها سفت شوند به هم زدن ادامه دهید.املت را در ظرفی ریخته و سرو کنید.

۱۶٫ املت هندی

ابتدا یک عدد پیاز بزرگ را خلالی کنید و آن را در یک قاشق غذاخوری روغن به مدت ۳دقیقه تفت دهید. یک شاخه کوچک تره فرنگی را باریک برش بزنید و همراه زردچوبه و فلفل قرمز به پیاز اضافه کنید و مرتب هم بزنید تا یکدست سرخ شود. یک عددکدو سبز را خلالی ریز برش دهید و به تابه بیفزایید. بعد از ۵ دقیقه تخم مرغ ها را در یک پیاله کوچک تک تک بشکنید و با فاصله روی  مواد بریزید تا موقع سرو تخم مرغ ها به هم نریزند. مقداری فلفل سیاه و قرمز هم روی تخم مرغ ها بپاشید.  در نهایت درب تابه را بگذارید تا تخم مرغ ها بپزند.

۱۷٫ املت پنیر

۵ عدد تخم مرغ را در ظرفی بشکنید و خوب هم بزنید تا کف کند. کمی نمک ، فلفل و  سه قاشق شیر را داخل تخم مرغ بریزید و هم بزنید.تابه مناسبی را که لبه آن تقریبا دو و نیم سانتی متر باشد روی آتش بگذارید و سه قاشق روغن در تابه بریزید و بگذارید تا داغ شود. حالا مایه شیر و تخم مرغ را در تابه بریزید و در آن را بگذارید.دو قاشق غذا خوری پنیر گرویر با یک قاشق غذاخوری جعفری ساطوری شده را داخل املت ریخته بعد املت را با یک چنگال و کفگیر به دقت لوله کنید.صبحانه شما آماده سرو است.

سالم ترین صبحانه های رستورانی و طرز تهیه آن

سالم ترین صبحانه های رستورانی و طرز تهیه آن

۱۸٫ تخم مرغ تند

برای آماده سازی این صبحانه لازم است ۵ عدد تخم مرغ  را بگذارید خوب آبپز شود.بعد از پوست کندن تخم مرغ ها را  به صورت عمودی برش دهید و زرده را به آرامی از داخل شان خارج کنید. زرده را نرم و خمیری کنید و با مایونزو مقداری نمک و فلفل مخلوط کنید. برای مزه دار کردن به آن مقداری خامه ترش اضافه کنید. حالا زرده طعم دار شده را داخل سفیده ها بریزید .یک عدد فلفل سبز تند  و یک عدد فلفل قرمز تند را به صورت حلقه ای برش دهید و  روی زرده ها را با فلفل ها تزئین کنید.صبحانه شما به همراه ۵ عدد نان تست آماده است.

۱۹٫ کاسرول صبحانه فرانسوی

ابتداپنج فنجان خمیر نان باگت را در سینی فر چرب شده پهن کنید. در یک ظرف بزرگ چهار عدد تخم مرغ را با یک قاشق چایخوری وانیل ، یک چهارم فنجان شکر ، یک چهارم قاشق چایخوری نمک و یک و نیم فنجان شیر مخلوط کنید و روی خمیر بریزید. بعد یک قاشق چایخوری کره مارگارین را ذوب کنید و روی مخلوط تخم مرغ بریزید سپس دو قاشق غذا خوری گردوی پودر شده و دو قاشق غذاخوری کشمش را روی مخلوط خوب پخش کنید سپس آن را به مدت ۱۵ دقیقه در فر ۱۷۰درجه قرار دهید تا کاملا برشته و طلایی رنگ شود.

914089_199

۲۰٫ املت  قارچ و مارچوبه

۵ عدد تخم مرغ را با ۱۰ قاشق سوپخوری شیر خوب هم بزنید تا کاملا کف کند کمی نمک و فلفل داخل تخم  مرغ ها بریزید.۲۰۰ گرم قارچ را به صورت لایه ای خرد کنید و در تابه ای آن را کمی تفت دهید.حالا تابه ای بزرگ بردارید و دو قاشق غذا خوری روغن مایع در آن بریزید و روی شعله قرار دهید تا کاملا داغ شود.مایه شیر و تخم مرغ را در تابه بریزید و درب آن را بگذارید.یک فنجان مارچوبه ریز شده را با قارچ و نمک و فلفل مخلوط کنید و به تخم مرغ ها اضافه کنید.بعد از سه دقیقه املت شما آماده است. صبحانه شما آماده سرو است.

سالم ترین صبحانه های رستورانی و طرز تهیه آن

ارسال شده در تاریخ 2 آگوست 2016 توسط مدیریت با موضوع آشپزی
بازدید : 2,299
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.