سبزی های مفید لاغری سبزیجات پر خاصیتی که به لاغری کمک میکنند

سبزی های مفید لاغری سبزیجات پر خاصیتی که به لاغری کمک میکنند

سبزی های مفید لاغری

سبزی های پر خاصیتی که شما را لاغر میکنند

✅در کنار غذا از این سبزیها استفاده کنید تا علاوه بر لاغر شدن، از خواص درمانی آنها بهره مند شوید

سبزی های مفید لاغری,سبزیهای مناسب لاغری,سبزیجات پر خاصیتی مفید لاغری,میوه ها و سبزیهای لاغرکننده,سبزیجات پر خاصیتی,لاغری ,لاغری با میوه و سبزی,لاغر کننده ها

لاغر کننده های سریع را بشناسید

کاهش وزن به سرعت با داشتن یک رژیم غذایی مناسب تحقق می یابد. به همین منظور در این بخش لاغر کننده های سریع که شامل سه دسته ی ” میوه ها و سبزیجات لاغر کننده – ادویه های لاغر کننده و لاغر کننده های گیاهی یا همان چای لاغر کننده ” می باشد را به شما معرفی می کنیم.

برای کنترل وزن از میوه و سبزی های گرم مانند کرفس، کلم و هویج استفاده شود، استفاده از سبزی های سرد مانند کاهو، خیار و گوجه فرنگی موجب افزایش سردی در بدن می شود و استعداد ما موجب چاقی افراد خواهد شد.سبزیجات لاغر کنندهسبزی های مفید لاغری

کارشناسان می گویند با فرا رسیدن پاییز می توان با مصرف میوه و سبزیجات فصل به حفظ وزن مناسب کمک کرد. میوه ها و سبزیجات از مواد غذایی هستند که میزان کالری کمی دارند و با خوردن آن فرد احساس سیری می کند و همین عامل مانع از پرخوری می شود.

انواع سبزیجات موثر و مفید برای لاغری

کلم بروکلی

کلم بروکلی از جمله سبزیجات بدون چربی است و از 60 درصد کربوهیدرات و 40 درصد پروتئین، ویتامین، مواد معدنی و مقدار زیادی آب تشکیل شده است. کربوهیدرات‌های موجود در کلم بروکلی از نوع بسیار پیچیده هستند که در مدت زمانی طولانی هضم می‌شوند، بنابراین تا مدت‌ها از گرسنگی و میل به خوردن غذا خبری نیست که این امر سبب لاغری شما می‌شود.سبزی های مفید لاغری

اسفناج

اسفناج یکی دیگر از سبزیجات عالی برای لاغری است که می‌توانید به رژیم غداییتان اضافه کنید. این سبزیجات پر خاصیت و محبوب از میزان بالایی فیبر و مواد معدنی و ویتامین‌های A ،C ،E ،K و همچنین آهن و کلسیم و منگنز برخوردار است. فیبر نقش مهمی در احساس سیری در طول روز دارد و شما را از ریزه خواری باز‌ می‌دارد.

کلم سبز

کلم دارای مقدار زیادی چربی محلول در کلسیم می‌باشد که تحقیقات نشان می‌ دهند با لاغری شکم و کاهش سایز دور کمر ارتباط دارد. این ماده‌ی مغذی دارای ویتامین A و لوتئین است. کلم را به سوپ‌های خود اضافه کنید. همچنین می‌توانید به تکه‌هایی از آن کمی نمک دریایی بزنید و با ده دقیقه پخت در فر به عنوان جایگزین چیپس از آن استفاده نمایید.

به طور کلی سبزیجات خانواده کلم برای لاغری بدن و تناسب اندام، خیلی مفید هستند.

فلفل سبز

فلفل سبز دارای مقادیر زیادی ویتامین C می‌باشد که در کاهش چربی‌های بدن بسیار موثر است. از این سبزی خوشبو در کنار گوشت، ماهی، مرغ و اسفناج استفاده کنید و یا به صورت خام، آن را به سالاد سبزیجات خود اضافه کنید و از آن لذت ببرید.

هویج و لوبیا سبزی های مفید لاغری

هویج، هم به صورت خام و هم به صورت پخته خوشمزه و مفید است و دارای انواع ویتامین C ،A و مواد معدنی است .همچنین فیبر بالایی دارد که برای لاغری و تناسب اندام مفید می‌باشد. لوبیا هم دارای چربی خیلی کم و فیبر بالا است و به عنوان یک میان‌وعده می‌تواند بسیار عالی باشد. از این سبزیجات برای لاغری و تناسب اندام خود، به عنوان مواد تشکیل دهنده یک سالاد رژیمی، کم کالری و خوشمزه استفاده کنید.

سبزی های مفید لاغری,سبزیهای مناسب لاغری,سبزیجات پر خاصیتی مفید لاغری,میوه ها و سبزیهای لاغرکننده,سبزیجات پر خاصیتی,لاغری ,لاغری با میوه و سبزی,لاغر کننده ها

آووکادو: دارای مقادیر مناسب اسیدهای چرب غیراشباع تک زنجیره است که در چربی سوزی شکم٬ نقش دارند. همچنین آووکادو حاوی ۲۰ نوع ماده مغذی ضروری مثل فیبر٬ پتاسیم٬ ویتامین ای و اسید فولیک است. کسانی که از آووکادو به صورت منظم در برنامه غذایی خود استفاده می کنند٬ شکر کمتری مصرف کرده و شاخص توده بدنی و سایز دور کمر آنها نیز کمتر است.

تخم کدو: حاوی مواد معدنی ضروری مثل آهن٬ فسفر و منیزیم است و منبع بسیار خوب عنصر روی نیز بشمار می رود. تخم کدو سرشار از آنتی اکسیدان بوده و بیماریهای قلبی و چاقی را نیز کاهش می دهد.

لیمو ترش: بین مصرف لیمو ترش و کاهش وزن رابطه وجود دارد. موقع خرید، لیموهایی رو انتخاب کنید که سفت و نسبت به اندازهشان٬ سنگین باشند و پوست براق داشته باشند و رنگشان هم سبز تیره باشد.

کلم پیچ سبزی های مفید لاغری: این سبزی٬ سرشار از کلسیم است که به چربی سوزی و کاهش سایز کمر کمک می کند. کلم پیچ حاوی آهن و لوتئین (ویتامین چشم) است.

کاهو: کاهو سرشار از فیبر٬ ویتامین ث، فولات و منگنز است و احتمال تمایل شما به دسر یا پرس دوم بشقاب غذا را بسیار کاهش می دهد.

ارسال شده در تاریخ 1 ژانویه 2019 توسط خدیجه ص با موضوع لاغری و چاقی
بازدید : 1,794
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.