سکسکه طولانی مدت را جدی بگیرید از علائم بیماری هستند

سکسکه طولانی مدت را جدی بگیرید از علائم بیماری هستند

سکسکه طولانی مدت که بطور ناگهانی آغاز می‌شود یکی از نشانه‌های حمله قلبی است!

حتی اگر با علائم دیگری مانند عرق کردن ضعف درد قفسه سینه و … همراه نباشد

سکسکه طولانی مدت,سکسکه مداوم از علائم بیماری هستند,سکسکه طولانی مدت را جدی بگیرید,علائم سکته قلبی ,علائم بیماری قلبی,حمله قلبی و نشانه هایش

یکی از مشکلاتی که تمام انسان های دنیا بارها ان را تجربه می کنند سکسکه است اما نوع و دوره آن در افراد متفاوت است که ریشه در علت اصلی بروز دارد. در این گزارش خواهیم گفت که کدام نوع سکسکه نشانه کدام مشکل جسمی است.

سکسکه چیست و چگونه رخ می دهد

سکسکه زمانی رخ می دهد که دیافراگم و دیگر اندام های تنفسی با اسپاسم ناگهانی غیر ارادی رو به رو می شوند. این عارضه در هر کسی رخ می دهد. سکسکه معمولا در مدت کوتاهی از بین می رود اما سکسکه های طولانی دمدت با مسائل جدی سلامت ممکن است در ارتباط باشند:

سکسکه طولانی نشانه ابتلا به سرطان:

سکسکه می تواند با حضور برخی از سرطان ها از جمله سرطان معده یا لنف ارتباط داشته باشد. سکسکه ای که بیش از 30 روز ادامه داشته باشد و نسبت به درمان مقاوم شود، با سرطان های مذکور مرتبط است. البته به گفته کارشناسان به ندرت می توان سکسکه را به انواع خاصی از سرطان ارتباط داد. سکسکه ها معمولا خود به خود بهبود می یابند اما اگر زمان آنها طولانی شد نیاز به درمان توسط پزشک Doctor پیدا می کنند.

سکسکه علامت ابتلا به ریفلاکس معده:

نشانه های ثبت شده از بیماری ریفلاکس معده عبارتند از سوزش سر دل، دهان تلخ مزه، تهوع. جالب است که سکسکه می تواند یکی از علائم ابتلا به بیماری ریفلاکس معده باشد. اگر سکسکه ادامه دار بود، باید با پزشک تان برای چک کردن ریفلاکس معده تماس بگیرید چون عدم درمان آن می تواند مخل شیوه زندگی باشد و سلامت معده و مری آسیب بزند.

سکسکه از استرس زیاد:

افرادی که دچار استرس های عصبی هستند، بیشتر از سایرین دچار عارضه سکسکه موقت و کوتاه مدت می شوند. از عوامل موثر دیگر در بروز سکسکه های موقت، می توان از هیجانات عاطفی، تشویش و اضطراب نام برد.

سکسکه می تواند هشداری از داشتن یک حمله قلبی:

سکسکه طولانی مدت که به طور ناگهانی آغاز می شود، یکی از نشانه های حمله قلبی است، حتی اگر با علائم دیگری مانند عرق کردن، ضعف، درد قفسه سینه و … همراه نباشد. با این حال مانند سرطان، به ندرت می توان سکسکه را به حمله قلبی مربوط دانست.

سکسکه و رابطه آن با نارسایی عملکرد کلیه:

اگر مبتلا به نارسایی کلیه باشید و سکسکه های مکرر را نیز تجربه کنید، این یعنی وضعیت کلیه ها رو به وخامت بیشتر است. سکسکه همراه با نشانه هایی مانند درد استخوان، بوی غیر طبیعی تنفس، منقبض شدن عضلات و … نشان دهنده ابتلای کلیه به مشکلات جدی سلامت است.

سکسکه و پنومونی:

سکسکه طولانی مدت می تواند نشانه ای از ابتلا به ذات الریه باشد. سکسکه در کنار علائمی مانند درد قفسه سینه، لرز، تب شدید، و شاید تنگی نفس، نیاز به پیگیری از نظر ابتلا به ذات الریه دارد. پزشک احتمالا عکس قفسه سینه را برای تعیین ابتلا به این بیماری تجویز خواهد کرد.

سکسکه نشانه بیماری التهابی سیستم عصبی مرکزی:

سکسکه های طولانی مدت همراه با از دست دادن بینایی، حالت تهوع و استفراغ را می تواند به بیماری های سیستم عصبی مرکزی مانند ام اس ربط داد. در صورت ابتلابه سکسکه مزمن (بیش از 48 ساعت) با پزشک مشورت کنید و به او بگویید که چه مدت است و هر چند وقت یک بار است که سکسکه می کنید. پزشک شما را معاینه خواهد کرد و به منظور مشخص کردن علت سکسکه مزمن ممکن است نمونه های خونی و ادراری بگیرد و درخواست انجام‌CT‌اسکن و‌MRI‌کند.

گاهی سکسکه بخشی از علائم سکته مغزی اولیه است:

محققان دانشگاه ایالتی اوهایو اعلام کرده اند که هنوز برخی نمی دانند سکسکه می تواند از نشانه های سکته مغزی باشد. سکسکه همراه با درد قفسه سینه، تهوع، گیجی، ضعف عمومی به عنوان برخی از علائم سکته مغزی منحصر به فرد است که اغلب زنان ممکن است تجربه کنند.

ارسال شده در تاریخ 11 آوریل 2019 توسط امید ازادمرد با موضوع مطلب علمی
بازدید : 1,156
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.