پوست سیب و خواص بینظیر آن برای پوست و زیبایی

پوست سیب خواص زیادی دارد که باعث می شود زیبایی و صافی پوست صورتتان چندین برابر شود و سلامتی را به شما هدیه می کند، در این مقاله از ایران پاتوق فواید و خاصیت سیب این میوه بهشتی را به شما می گوییم

پوست سیب بهترین ماسک برای پوست صورت

پوست سیب را دور نریزید چون آن سرشار از فیبر و ویتامین c و تری ترپنوئید است که با سرطان مقابله میکند و پوستتان را هم زیبا میکند.

سیب و پوست سیب ,خواص سیب و پوست سیب ,خواص پوست سیب, خواص بینظیر پوست سیب برای پوست , داشتن پوست زیبا ,

آیا خواص آب سیب برای بدن تان را می دانید؟ سیب به لطف فواید بی‌نظیری که برای سلامتی دارد، در سراسر دنیا نسبت به میوه‌های دیگر برتری دارد. روش‌های مختلفی برای مصرف سیب وجود دارد – می‌توان آن را به صورت تازه یا در سالادهای میوه مصرف کرد. اما نکته‌ی مهم در مصرف سیب این است که آب سیب برای بسیاری از آدم‌ها یک نوشیدنی بسیار محبوب است.

فواید سیب برای پوست

آب سیب یک ماده آرایشی بسیار موثر است که رازهایی زیادی در آن نهفته میباشد.این آب میوه یک نگهدارنده و تقویت کننده قوی پوست است.

سیب بهترین مرطوب کننده و روشن کننده طبیعی

این میوه خوشمزه میتواند پوست را هیدراته کرده و تا حد زیادی به پوست آبرسانی کند.

برای این کار این میوه را به صورت ورقه ای برش زده و روی پوست بگذارید و زمانی که خشک شد از روی پوست بردارید.

ماسک سیب برای پوست های تیره و خشک

یک سیب کوچک را پوستش کنده و هسته های آن را خارج کنید و سپس با کمک مخلوط کن آن را له کرده و تبدیل به پوره کنید بعد از یک صافی رد کنیدوسپس یک قاشق شیر و یک قاشق خاک رس طبی-منظور خاک رسی که تمیز و پاک باشه-رابه ان اضافه کرده و از آن به عنوان یک ماسک پاک کننده استفاده کنید.این ماسک برای پوستهای تیره و خشک خیلی مفید است.بعد از استفاده از ماسک صورتتان را بشوئید و از نرم کننده همیشگی خود استفاده کنید .

یک ماسک ضد پیری قوی

سیبها میتواند از چین و چروک پوستتان پیشگیری کند و سبب طراوت و تقویت پوستی می شود .

ماسک مغذی و براق کننده پوست

یک سیب کوچک را پوست کنده هسته های آن را جدا کنید و بپزید و با مقدار مساوی خامه و عسل و جو کوبیده مخلوط کنید تا یک ماسک مغذی و براق کننده پوست داشته باشید.

یادتان باشد قبل از استفاده کمی گرم کنید و روی صورتتان پخش کنید و بگذارید حدود۱۵دقیقه بماند و سپس با آب گرم شستشو دهید

ماسک سیب و ماست برای درمان خشکی پوست

ماسک این میوه برای پوست های خشک و چین و چروک دار مفید است. اما اگر پوست شما حساس است در استفاده از این ماسک دقت نمایید. اسید موجود در سیب ممکن است پوست شما را کمی تحریک کند. اما این اتفاق نادر است و ممکن است بندرت اتفاق بیفتد.

برای اینکه از قرمز شدن پوست خود جلوگیری کنید این ماسک را بیشتر از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بر روی پوست خود نگذارید.و سعی کنید یک ساعت قبل از خروج از خانه از این ماسک استفاده کنید .

برای این منظور ، نصف سیب را پوست کنده و رنده کنید و یک قاشق غذاخوری ماست و یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را به آن اضافه کنید .( ماست باید طبیعی و بدون شکر باشد ) حال مواد را خوب با یکدیگر مخلوط کنید و یک لایه ضخیم از آن را روی پوست صورت خود قرار دهید . اگر رنگ سیب تیره شد هیچ چیز بدی اتفاق نخواهد افتاد فقط اگر دوست دارید زیبایی ظاهری این ماسک حفظ شود باید سریعاً آن را استفاده کنید و یا چند قطره آبلیمو به آن اضافه کنید.بالاخره بعد از ۱۵ دقیقه این ماسک رو با آب ولرم از روی پوست خود بشویید.

فراموش نکنید نصف دیگر سیب را بخورید تا زیبایی از درون شما هم آغاز شود. بقولی اگر روزی یک عددسیب بخورید پزشک شما بیکار خواهد شد .

فواید سیب برای حافظه و مغز

سیبها مقوی مغز است. به همین جهت برای کسانی که کارهای فکری انجام می‌دهند مفید می‌ باشد. به طور کلی سیب به علت داشتن فسفر، اعصاب و مغز را تقویت می‌کند.

ارسال شده در تاریخ 1 جولای 2020 توسط خدیجه ص با موضوع مطلب علمی
بازدید : 1,755
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.