شربت هل برای تقویت معده بسیار خوش عطر و مقوی گوارش

شربت هل برای تقویت معده بسیار خوش عطر و مقوی

شربت هل برای تقویت معده

شربت هل با تقویت معده و کمک به هضم بهتر غذا، بیماری‌های گوارشی را برطرف می‌کند.

شربت هل حاوی انواع ویتامین‌های A.، C.، E.، گروه ویتامین‌های B. مانند B. ۱، B. ۲، B. ۳، B. ۶، کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، کلسیم، مس، فسفر، منیزیم، منگنز، روی (زینک)، آهن، اسید فولیک، فیبر، پروتئین، رزین و زینجیبرن است.

این شربت ضد نفخ و بادشکن است، شربت هل تاثیری چشمگیر در رفع بوی بد دهان، ناشی از هضم ناقص غذا، عفونت معده، لثه، سینوس‌ها و گلو دارد و بوی ناشی از مصرف سیر و پیاز را هم خنثی می‌کند.

شربت هل برای تقویت معده, هل بسیار خوش عطر و مقوی گوارش,خواص هل برای معده,فواید شربت هل,نوشیدنی هل بسیار خوش عطر و مقوی گوارش

شربتی خوش عطر برای تقویت معده

شربت هل به افزایش دمای بدن در فصول سرد سال کمک می کند و نقشی موثر در تقویت عمومی بدن دارد، شربت هل با تقویت معده و کمک به هضم بهتر غذا، بیماری‌های‌ گوارشی را برطرف می کند.

عطر خوش و اثر گرمابخش و اشتهاآور هل، این دانه رابه یکی از بهترین طعم دهنده ها برای انواع نوشیدنی، دسر و شیرینی تبدیل می سازد. در هندوستان، خاورمیانه، اروپا و آمریکای لاتین، این ادویه روغنی برای تهیه انواع نان ؛ کیک و شیرینی ها و همچنین چای و قهوه به کار می‌رود.

در تعداد زیادی از شیرینی ها و دسرهای سنتی ایرانی نیز از هل کوبیده یا آسیاب شده استفاده می‌شود.

آنچه در این مقاله از ایران پاتوق می خوانید

خواص شربت هل

این شربت ضد نفخ و بادشکن است، شربت هل تاثیری چشمگیر در رفع بوی بد دهان، ناشی از هضم ناقص غذا، عفونت معده، لثه، سینوس‌ها و گلو دارد و بوی ناشی از مصرف سیر و پیاز را هم خنثی میکند.

شربت هل خاصیت چربی‌سوزی دارد و به لاغر شدن افراد کمک می کند، این شربت نقشی موثر در افزایش قدرت باروری در مردان و تقویت سیستم قلبی و عروقی و بینایی دارد.

شربت هل بعلت داشتن ویتامین C فراوان سرماخوردگی، گلو درد، برونشیت و آسم را رفع میکند، این شربت آرام‌بخش است بنابر این اضطراب، استرس و افسردگی را از بین می برد.

شربت هل بعلت وجود ویتامین‌های‌ A ؛ C و E خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد بنابر این سیستم ایمنی بدن را تقویت و بدن را در برابر بیماری‌های‌ مختلف به ویژه انواع سرطان‌ها محافظت می کند.

شربت هل تاثیری چشمگیر در رفع عفونت مجاری ادراری، التهاب مثانه، اسپاسم «گرفتگی» عضلات به ویژه در کهنسالان، حالت تهوع، سکسکه و روماتیسم، شادابی و طراوت پوست و مو، دفع سموم ازبدن، نظارت دیابت نوع ۲؛ تقویت حافظه، پیشگیری از ابتلای افراد به آلزایمر و ترشح زیاد اسید معده دارد.

موارد منع مصرف شربت هل

استفاده از این شربت برای زنان باردار ممنوع است.
مواد لازم برای تهیه ۲ لیتر شربت هل
عرق هل یک لیتر
عرق زنجبیل نیم لیتر
دانه‌های‌ نیم‌کوب شده هل ۳۵ گرم
عسل ۵۰۰ گرم

دیگر خواص هل عبارتند از:

1- تقویت کنده قلب است.

2- بادشکن بوده و گاز معده و روده را ازبدن خارج می سازد.

3- تقویت کننده بدن است.

4- ادرار آور است.

5-قاعدگی را باز می کند.

6- زخم های‌ دهان را برطرف می کند، بدین منظور دم کرده هل را در دهان قرقره کنید.

7- خوشبو کننده دهان است.

8- برای تسکین درد گوش ؛ گرد هل را در گوش بریزید.

9- تب را پایین می آورد.

10- معالج سرماخوردگی است.

11- برای تسکین درد روماتیسم مفید است.

12- ضد مسمومیت است.

13- برای رفع بیماری های‌ چشم مفید است.

ارسال شده در تاریخ 8 می 2019 توسط امید ازادمرد با موضوع مطلب علمی
بازدید : 1,241
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.