شستشوی بیش از حد صورت و اثراتی که بر روی پوست شما دارد

شستشوی بیش از حد صورت می‌تواند بر روی پوست شما تاثیر بگذارد

شستشوی بیش از حد صورت شستن صورت در فواصل زمانی منظم خوب است که از شر کثیفی و چربی اضافی خلاص شوید، اما انجام آن نیز اغلب می‌تواند بر پوست شما تاثیر منفی بگذارد. روزی دو بار، صبح و شب، یک عدد مناسب است. شستن صورت شما در صبح به حذف سلول‌های مرده پوست کمک می‌کند و یک نگاه تازه به شما می‌دهد، در حالیکه در طول شب پوست ناخالصی‌ها را از بین می‌برد.

با این حال، اگر این کار را بیش از حد انجام دهید، می‌تواند اثرات مضر بر روی پوست شما داشته باشد. در زیر هر چیزی که لازم است در مورد شستن صورت خود بدانید آورده شده‌است.

شستن صورت نباید بیش از 2 بار در روز باشد چون بیشتر از این باعث آزار پوست می ‌شود و عاملی برای تولید بیش از حد چربی است.

▫️بنابراین اگر آرایش ندارید، از کرم ضد آفتاب استفاده نکرده‌اید یا صورت‌تان عرق نکرده است از پاک‌کننده صورت استفاده نکنید و فقط صورت را با آب ولرم بشویید.

شستشوی بیش از حد صورت

چرا نباید صورت خود را بشوید

با تمیز کردن صورت خود, شما به مانع پوستی آسیب وارد می‌کنید که می‌تواند پوست را بیشتر مستعد جوش و دیگر مشکلات پوستی کند. خشکی یکی دیگر از نگرانی‌های اصلی است که به دلیل شستشوی بیش از حد پوست صورت می‌گیرد. علاوه بر پوست خشک و مرده, می‌تواند آکنه و جوش‌ها نیز ایجاد کند.

نکاتی که باید در ذهن داشته باشید:

اگر پوست حساسی دارید از یک شستشو دهنده ای که عاری از روغن, رایحه و الکل است استفاده کنید.

برای محافظت از پوست شما در طول روز استفاده کنید.

اگر از یک پایه استفاده می‌کنید, یک فرمول عاری از روغن برای همیشه انتخاب کنید.

انتخاب  تمیز کننده یا شوینده مناسب صورت:

برچسب زدن به یک تمیز کننده به عنوان بهترین به این دلیل که پوست  هر شخصی  متفاوت است، مشکل است. بنابراین تمیز کننده خود را با توجه به نوع پوست خود انتخاب کنید. برای ساده نگه داشتن آن، استفاده از یک تصفیه‌کننده که کثیفی، میکروب‌ها و روغن اضافی را پاک می‌کند، اما اگر هنوز احساس مرطوب بودن پوست خود را دارید میتوانید مرطوب کننده پوست را استفاده نکنید. یک تمیز کننده بد یا نامناسب می‌تواند پوست شما را خشک و قرمز کند.

ابتدا دستان خود را بشویید:

این یکی از قدم‌های مهم است که اغلب مردم آن را نادیده می‌گیرند. مهم است که ابتدا دست‌هایتان را بشویید چون شستن صورت خود با دست‌های کثیف به این معنی است که تمام کثیفی، میکروب‌ها و روغن دست‌ها را روی صورت خود منتقل می‌کنید. این مرحله معمولاً نادیده گرفته می‌شود چون ما فرض می‌کنیم که دست‌ها به همراه صورت تمیز می‌شوند، اما توصیه می‌شود تمیز کردن آن دوده و دوده را قبل از حرکت به سمت صورت خود تمیز کنید.

از آب معمولی یا ولرم استفاده کنید:

از استفاده بیش از حد داغ و یا آب سرد برای تمیز کردن صورت خود خودداری کنید. این یک افسانه است که آب سرد منافذ را می‌بندد و آب داغ آن‌ها را باز می‌کند. آب ولرمفاقد ماهیچه برای بستن یا باز کردن هستند. اگر چه آب داغ در طول زمستان بر روی پوست خوب احساس می‌شود اما روغن‌های اسانس گونه را می‌شوید و پوست را خشک می‌کند. از سوی دیگر، استفاده از آب سرد سرد بر روی صورت، پوست را عصبانی می‌کند و مویرگ‌ها را می‌شکند.

شما باید از آب ولرم یا آب دمای طبیعی برای شستشوی صورت خود استفاده کنید. آن پوست شما را مرطوب و بی‌تاثیر نگه می‌دارد.

مراقب پوست زیر چشم باشید:

بسیاری از مردم به هنگام بیدار شدن از خواب بر روی صورت خود آب ترشح می‌کنند. اما شما باید در اینجا ملایم‌تر باشید. پوست زیر چشم ظریف‌تر از بقیه صورت است. از این رو انگشتان خود را به نرمی لمس کنید و زیر پوست و پلک آن را لمس کنید. هم چنین از پاک‌کننده خوب آرایش چشم استفاده کنید و از صابون‌های زمخت و یا مواد شوینده مستقیماً استفاده نکنید.

ارسال شده در تاریخ 25 نوامبر 2019 توسط خدیجه ص با موضوع پوست و مو
بازدید : 888
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.