شیرینی اسلایس آجیلی روش تهیه اسلایس آجیلی مناسب سفره عید مواد لازم اسلایس آجیلی

شیرینی اسلایس آجیلی روش تهیه اسلایس آجیلی مناسب سفره عید مواد لازم اسلایس آجیلی

شیرینی اسلایس آجیلی , روش تهیه اسلایس ,شیرینی اسلایس آجیلی , شیرینی مناسب سفره عید,روش تهیه شیرینی اسلایس آجیلی ,مواد لازم اسلایس آجیل

 

مواد لازم #اسلایس_آجیلی

شیرینی اسلایس آجیلی اسلایس آجیلی , روش تهیه اسلایس آجیلی , شیرینی مناسب سفره عید ,مواد لازم اسلایس آجیلی
????????
شیر عسلی 200 گرم
کره 150 گرم
پودر بیسکویت 300 گرم
مربا آلبالو 125 گرم
مربا پوست پرتقال 150 گرم
مغز های تست شده 225 گرم
پودر نارگیل 65 گرم
شکلات سفید 150 گرم

شیرینی اسلایس آجیلی

درجه ی فر را روی ۱۷۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا گرم شود. کره، شکر و عسل را داخل یک قابلمه ریخته و آن را روی گاز با حرارت کم قرار دهید.
مخلوط داخل قابلمه باید به مدت ۲ الی ۳ دقیقه(یا بیشتر) روی حرارت گاز قرار داشته باشد و در تمام این مدت می بایست مخلوط داخل آن را کاملا به هم بزنید تا به صورت یک ترکیب کاملا یک دست درآید و شکر داخل آن کاملا حل شود.
ترکیب را بگذارید تا سرد شود.

۲ – در ظرف بزرگ دیگری، انواع آجیل های دلخواه(کشمش، تخمه کدو حلوائی، کنجد و …) را با آرد مخلوط کنید. سپس ترکیب کره را به آن ها افزوده، به هم بزنید تا کاملا با هم ترکیب شوند.

۳ – مخلوط را درون تابه بریزید، می توانید از پشت قاشق برای صاف کردن سطح آن استفاده نمایید. تابه را به مدت ۲۵ دقیقه( یا بیشتر) داخل فر بگذارید تا وقتی که رنگ آن کاملا طلایی شود. سپس محتویات داخل تابه را در ظرف دیگری قرار دهید و حدود ۳۰ دقیقه منتظر بمانید تا سرد شود.
آن را به قطعات دلخواه برش دهید و میل نمایید.

روش تهیه:
قالبی به ابعاد 20×30 را با کاغذ روغنی بپوشانید. کره و شیر عسلی را روی حرارت قرار دهید تا کره ذوب شود. در ظرفی جداگانه بیسکوئیت، مربا ها، مغز ها، پودر نارگیل و کمی وانیل را با هم مخلوط کنید و مخلوط کره و شیر عسلی را بیفزایید و با هم ترکیب کنید بعد آن را داخل قالب پرس کنید و سطح آن را با شکلات سفید ذوب شده بپوشانید. در یخچال قرار دهید تا کاملاً سفت شود. سپس به ابعاد مورد نظر برش دهید. در صورت تمایل با گیلاس و برگ نعنا تزئین کنید.

ارسال شده در تاریخ 7 مارس 2018 توسط خدیجه ص با موضوع شیرینی
بازدید : 6,340
دیدگاه خود را ارسال کنید ( ۱ دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

  • سلام این مقدار اردش چقدره؟ننوشتید؟

  • ©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.