شیرینی ترکیه ای به شکل موم عسل-شیرینی طرح کندوی عسل

آنچه در این مقاله از ایران پاتوق می خوانید

شیرینی ترکیه ای به شکل موم عسل- شیرینی طرح کندوی عسل

شیرینی

شیرینی

این شیرینی ترکیه ای به شکل موم عسل است محصول کشور ترکیه است و طرز تهیه و مواد لازم آن بسیار در دسترس و آسان می باشد که رسپی آن رادر ادامه مطلب در اختیار شما قرار می دهیم:

مواد لازم:

کره ۲۵۰ گرم

شکر ۱ لیوان

روغن مایع ۱ استکان

زرده تخم مرغ ۲ عدد

نشاسته ۲ قاشق

بکینگ پودر ۱ پاکت

وانیل ۱ پاکت

آرد به مقدار لازم

شیرینی 9

شیرینی 8

شیرینی 7

شیرینی 5

طرز تهیه :

برای تهیه شیرینی ترکیه ای به شکل موم عسل ابتدا در یک کاسه کره و پودر شکر را ریخته و خوب با همدیگه مخلوط می کنیم  و سپس بقیه مواد را شامل روغن مایع، زرده تخم مرغ، نشاسته، بکینگ پودر و همین طور وانیل را اضافه می کنیم و این مخلوط را خوب ورز می دهیم تا به شکل خمیر در آید. از خمیر به دست آمده تکه هایی برداشته  و روی کاغذ روغنی، خمیر را با وردنه باز می کنیم و روی وسیله ای که شکل پتک داشته باشد مثل زیر قابلمه ای سلیکونی گذاشته و به طور خفیف با وردنه روی آن می کشیم که شکل زیر قابلمه ای روی خمیرمان بیفتد ( مثل  تصویر بالا ) سپس با قالب های گرد (می توانید در عوض آن از لیوان برای برش زدن استفاده کنید) برش می دهیم.  سینی فر را چرب کرده و تکه های خمیر شیرینی را داخل سینی فر چرب شده می چینیم. فر را از قبل گرم می کنیم و سینی را سپس داخل فر گرم قرار می دهیم. و صبر می کنیم تا روی شیرینی ها طلایی کم رنگ شود. بعد آن ها را از فر در آورده و  می گذاریم تا این که سرد شود. به همین سادگی شیرینی های مدل کندوی عسل ما آماده می شود و می توانین با یک نوشیدنی گرم مانند چای و قهوه سرو کنید و برای صبحانه یا عصرانه از آن لذت ببرید.

نوش جان.

با ایران پاتوق همواره به روز باشید.

 

ارسال شده در تاریخ 13 می 2016 توسط مدیریت با موضوع آشپزی
بازدید : 2,242
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.