شیر تضمین سلامتی و جوانی مغز تامین مواد مغذی مورد نیاز بدن

شیر تضمین سلامتی و جوانی مغز تامین مواد مغذی مورد نیاز بدن

شیر تضمین سلامتی و جوانی مغز

نوشیدن یک لیوان شیر در روز نه تنها بخشی از مواد مغذی مورد نیاز بدن را تامین می کند، بلکه بر عملکرد مغز و سلامت روانی نیز تاثیر بسزایی دارد.

جوانی مغز با مصرف شیر

محققان مرکز پزشکی کانزاس آمریکا:
گلوتاتیون یک آنتی اکسیدان مهم در مغز است و مشخص شده که به مبارزه با فشار اکسایشی و محافظت از سلول های عصبی ما کمک می کند.
بنابراین، افزایش غلظت گلوتاتیون یک راهکار مهم برای سلامت مغز است که می تواند از طریق مصرف شیر امکان پذیر باشد.

مطالعات نشان داده که میزان گلوتاتیون در افرادی که بیشترین میزان مصرف شیر را دارند، بیشتر و در نتیجه خطر ابتلا به آلزایمر در این افراد کمتر است.

بر اساس مطالعه ای که در مجله بین المللی لبنیات به چاپ رسید، نوشیدن یک لیوان شیر در روز نه تنها بخشی از مواد مغذی مورد نیاز بدن را تامین می کند، بلکه بر عملکرد مغز و سلامت روانی نیز تاثیر بسزایی دارد. محققان دریافتند افراد بزرگسالی که به میزان کافی شیر و فرآورده های لبنی مصرف می کنند، در مقایسه با افرادی که شیر نمی خورند، از امتیاز بالاتری در تست های مربوط به عملکرد مغز و حافظه برخوردارند.

نقش شیر و لبنیات در سلامت مغز و پیشگیری از کاهش توانایی این عضو مهم، به ویژه در مورد جمعیت سالمند هر جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است. این ماده غذایی ارزشمند از اختلال عملکرد مغز و بروز برخی مشکلات روانی پیشگیری می نماید. نتایج این مطالعه بیش از پیش بر اهمیت مصرف شیر کم چرب به ویژه در وعده صبحانه تاکید دارد. ترکیب شیر با میوه ها یا غلات صبحانه یک انتخاب مناسب برای این وعده غذایی مهم است.

شیر تضمین سلامتی و جوانی مغز, تاثیر شیر بر سلامتی و جوانی مغز,جوانی مغز با خوردن شیر ,جوانی مغز با مصرف شیر , تاثیر شیر بر سلامت جسم و اسخوانها

اشاره به اینکه لبنیات که شیر یکی از مهم‌ترین موارد آن است تاثیر قابل ملاحظه‌ای بر تحریک و کشش عضلات، استخوان‌سازی، افزایش استحکام و مقاومت دندان‌ها دارد، شیری که امروزه در سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های مواد غذایی در اختیار مردم قرار می‌گیرد شیر حیوانی است که از سه بخش آب، پنیر و چربی تهیه می‌شود که میزان هر یک از این مواد در شیر متغیر است، اگر میزان هر یک از این مواد آب، پنیر و یا چربی در شیر بیشتر باشد، به ترتیب طبع شیر دچار «سردی و تری»، «گرمی و خشکی» و «سردی و خشکی» می‌شود و خواص درمانی و غذایی ویژه‌ای پیدا می‌کند و هر کدام برای درمان یا تسکین یک بیماری مفیدند.

شیر گاو که مدت بارداری آن همچون انسان 9 ماه است، برای تغذیه بخصوص اطفال مناسب‌تر بوده، در درجه بعد شیر بز و سپس شیر گوسفند مفید است. این متخصص می‌افزاید، شیر گاو برای شکل‌گیری و استحکام استخوان‌ها بهبود علائم پیش از قاعدگی، داشتن ناخن و دندان و موی سالم‌تر، کنترل دیابت نوع دو و پیشگیری از سرطان پستان و روده بزرگ بسیار مفید است و از نظر طب سنتی در افراد گرم مزاج، اشتها آور و چاق‌کننده است و سبب لینت مزاج و رفع یبوست می‌شود

ارسال شده در تاریخ 18 سپتامبر 2019 توسط خدیجه ص با موضوع دسته‌بندی نشده
بازدید : 1,003
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.