طرز برخورد با افراد دارای رفتار و شخصیت های متفاوت

طرز برخورد با افراد دارای رفتار و شخصیت های متفاوت

طرز برخورد با افراد نقاد و ایرادگیر

طرز برخورد با افراد نقاد و ایراد گیر: بعضی افراد مایلند مدام بر مسند قضاوت نشیته و به زعم خود دیگران را نصیحت کرده و راه و روش صحیح هر کار را توصیه کنند.

آشفتگی و ابهام و احساس نا ایمنی شما آنان را در انجام این کار ترغیب می کند. به عکس شما می توانید با برخورد از موضوع قدرت به آنان بیاموزید که عنان دل به دست کسی نخواهید سپرد و تنها به ندای عقل خویش گوش فرا خواهید داد.

افرادی که مدام سخن شما را قطع می کنند

به افرادی که طاقت ندارند پس از استماع سخنان شما مطلب خود را بیان کنند، درس صبر و شکیبایی بیاموزید. مراقب باشید که اگر شما نیز برخوردی برابر در پیش گیرید و حرف طرف مقابل را قطع کنید، بر این نکته تأکید می کنید که هر کس صدایش بلندتر است و دربیان نعطه نظرهایش بیشتر پافشاری می کند باید رشته سخن را در دست گیرد. بهترین شیوه برخورد آن است که با یک سکوت ناگهانی و تعجب آمیز به طرف مقابل نهیب زده و او را متوجه اشتباهش بکنید و در صورت تکرار بگویید:”این دهمین بار است که حرف مرا قطع می کنید.”

طرز برخورد

افراد همیشه معترض که با برخورد تند و سریع می کوشند به حق دیگران تجاوز کنند

بی اعتنایی به این گونه افراد بهترین راه مقابله با آنان است.

افراد ناراضی و غرغرو

طرز برخورد با افراد ناراضی و غرغرو: با بی اعتنایی به افرادی که بی جهت می کوشند از هرکار شما ایراد بگیرند، نشان دهید که نق زدن و زبان هجو در تصمیمات شما کمترین خدشه و خللی پدید نمی آورد.

افراد خبرچین

افراد خبرچین پیوسته درصدند تا خبر قابل توجهی از شما یافته و افسانه زندگی شما را در هر کوی و برزن بر سرزبان ها آورند. چنانچه به افراد خبرچین نشان دهید که درصدد هستید مطلبی را کتمان کنید آنان را ترغیب کرده اید تا با برملا کردن آن شما را تحت فشار قرار داده و قربانی کنند. بهترین شیوه برخورد با چنین افرادی آن است که با بی توجهی و بالا انداختن شانه موضوع را بی اهمیت جلوه دهید.

کسانی که احساس گناه را به دیگران القا می کنند

بعضی افراد می کوشند با القای احساس گناه و شرمساری شما را به همکاری باخود وادار کنند. آنان تنها زمانی از این کار دست برمی دارند که حس کنند در برابر این برخورد ناصواب واکنش نشان نمی دهید و نسبت به آن بی اعتنا هستید.

افراد ملون و دمدمی مزاج

هرگز اجازه ندهید که افراد دمدمی حالت نامتعادل روحی خود را به شما سرایت دهند و ازاین طریق شما را قربانی کنند. برای این منظور سخنان آنان را به هیچ گیرید و کوچکترین واکنشی نسبت به آن نشان ندهید.

افراد حریص و طمعکار

چنان چه حس کردید یکی از اطرافیان شما دچار حرص و آز است، مراقب باشید که این بیماری اخلاقی به شما سرایت نکند. حرص بزرگترین عامل قربانی کننده بشر به شمار می آید و ممکن است عمری شما را آلت دست کند. شما می توانید ضمن ابراز علاقمندی به اطرافیانتان، خود را از شر حرص و طمع آنان در امان نگهدارید، تسلیم شدنن به تقاضاهای برخاسته از حرص و طمع دوستان و آشنایان به معنای علاقمندی به ایشان نیست. افراد حریص هیچ گاه به سهم خود قناعت نکرده و پیوسته در صددند به حریم مالی دیگران تجاوز کنند. از این رو ضرورت دارد که باتوسل به تدابیر ضد قربانی کننده در برابرشان بایستید و به آنان تفهیم کنید که در این زمینه، کاری از آنان ساخته نیست.

ارسال شده در تاریخ 26 فوریه 2017 توسط مدیریت با موضوع دسته‌بندی نشده , گوناگون , مطلب علمی
بازدید : 2,297
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.