طرز تهیه استیک مرغ به روش رستورانی با ادویه های مخصوص

طرز تهیه استیک مرغ پخت با ادویه های مخصوص مرغ

طرز تهیه استیک مرغ در فر و مراحل پخت اون رو داریم غذای لذیذ  سالم کم روغن همراه با ادویه های مخصوص مرغ که عطر و طعم عالی به اون میده .
همانطور که مطمئنا می دانید استیک ها با گوشت یک تکه و لخم تهیه می شوند و استیک مرغ را به همین صورت طبخ می شود.
استیک مرغ از نظر ظاهری شباهت زیادی به شنیسل مرغ دارد ، البته شنیسل مرغ شبیه به غذاهای سوخاری تهیه می شود و زمان بیشتری برای تهیه آن نیاز است. استیک مرغ خیلی فوری آماده می شود و به همین دلیل به عنوان یک غذای فست فودی شناخته می شود.

موادلازم استیک مخصوص

سینه مرغ بی استخوان دو عدد
اب پیاز یک سوم پیمانه
سیر خمیر شده یک ق چ فلفل سیاه نیم کوب
روغن زیتون معطر یک سوم پیمانه
سویا سس دو ق غ
سس ورچستر دو ق غ
سس خردل یک ق غ
سس تای یک ق غ
اب لیمو تازه و رنده پوست لیمو مقداری

طرز تهیه استیک مرغ

طرز تهیه استیک با گوشت مرغ:

سینه مرغ رو بی استخوان کرده و فیله را خارج می کنیم و دو قسمت می کنیم مابین دو کیسه پلاستیک با بیفتک کوب هر دو سمت رو می کوبیم تمام مواد را به مرغ اضافه کرده و خوب مالش می دهیم و می گذازیم داخل یخچال چند ساعت استراحت می دهیم سپس  صفحه گریل یا تابه چدن گریل رو چرب می کنیم و گوشت رو روی صفحه پخت می کنیم سینه مرغ کوبیده شده احتیاج به زمان پخت زیاد نداره در غیر اینصورت در اثر پخت زیاد اب مرغ کشیده و خشک میشه در کناراستیک مرغ سبزیجات هم گریل کنید و با چلو زعفرانی سرو کرده نوش جان کنید.
راحت ترین و در عین حال در دسترس ترین روش برای پخت استیک مرغ سرخ کردن آن در تابه است ، در صورتی که می خواهید استیک رژیمی باشد از روغن یا کره برای سرخ کردن آن استفاده نکنید. البته در صورتی که گریل در منزل دارید توصیه می کنیم استیک ها را روی گریل بپزید.

ارسال شده در تاریخ 30 اکتبر 2019 توسط خدیجه ص با موضوع آشپزی
بازدید : 1,126
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.