طرز تهیه بالرین خرما دستور پخت دسر بسیار لذیذ و مقوی

طرز تهیه بالرین خرما دستور پخت دسر بسیار لذیذ و مقوی

طرز تهیه بالرین خرما

مواد لازم پخت بالرین خرما:

پودر هل

دارچین

زنجبیل

خرما

یسکوییت پتی بور

طرز تهیه بالرین خرما, مواد لازم تهیه بالرین خرما, فواید خرما , تهیه شیرینی با خرما , تهیه دسر با خرما , دستور پخت بالرین خرما,

طرزتهیه:
هسته های خرما را در می آوریم و ورز میدیم.با پودر هل،دارچین،زنجبیل مزه دار کنید.میتونیم کمی حرارت بدیم که قابل انعطاف بشه.خرما رو بین دو کیسه فریزر با وردنه باز میکنیم و شروع به چیدن بیسکوییت پتی بور ساده می کنیم.
میتونید یه ردیف بیسکوییت بزارین و یه ردیف خرما،یکی در میون..
من هرسه ردیف بیسکوییت و خرما رو توی یه غلاف از خرما گذاشتم و روی هم چیدم و در نهایت هم با خرمایی که لابه لای پلاستیک باز کرده بودم،کاور کردم.چند ساعت توی یخچال گذاشته و بعد برش دهید..

ارزش تغذیه‌ای خرما
خرما منبع غنی اکثر ویتامین‌ها و مواد معدنی است. علاوه بر این مقادیر زیادی انرژی، قند و فیبر دارد. مواد معدنی مهم و ضروری‌ای مانند کلسیم، آهن، فسفر، سدیم، پتاسیم، منیزیم، سولفور و روی در آن یافت می‌شود. ویتامین‌های زیادی ازجمله تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، اسیدفولیک یا B۹، ویتامین A. و ویتامین K. در خرما وجود دارد. این میوه‌ی خوشمزه علاوه بر این‌ها حاوی روغن، منگنز و مس است که همگی آن‌ها برای سلامتی ضروری هستند.

 

فواید خرما :

خواص خرما شامل موارد زیر است: بهبود سلامت استخوان‌ها، رهایی از یبوست، اختلالات روده‌ای، مشکلات قلبی، کم‌خونی، اختلالات جنسی، اسهال، سرطان معده و بسیاری از عوارض دیگر. با خرما می‌توانید به شیوه‌ای سالم و بدون عارضه وزن اضافه کنید. خرما منبع غنی انواع ویتامین، مواد معدنی و فیبر است. برخی از متخصصان سلامت معتقدند خوردن روزی یک خرما برای داشتن یک رژیم سالم و متعادل ضروری است. خواص فراوان خرما آن را به یکی از بهترین مواد خوراکی برای رشد عضلات تبدیل کرده است. افراد خرما را به اشکال مختلف مصرف می‌کنند مثلاً آن را با شیر و ماست مخلوط می‌کنند یا برای صبحانه‌ای سالم و خوشمزه آن را روی نان می‌مالند. خرما هم برای کودکان و هم برای بزرگ‌سالان سرشار از فایده است به‌خصوص در دوران نقاهت بیماری یا جراحت.
درمان یبوست
خرما را معمولاً جزو خوراکی‌های ملین طبقه‌بندی می‌کنند. به همین دلیل خوردن مرتب آن به افرادی که دچار یبوست هستند توصیه می‌شود. برای اینکه از خاصیت مسهل کنندگی خرما بیشترین بهره را ببرید شب آن‌ها را در آب بخیسانید و صبح خرما و آب آن را میل کنید. خرما حاوی مقادیر زیادی فیبر محلول است که برای بهبود حرکت دودی روده و عبور آسان غذا از جهاز هاضمه ضروری است، به همین خاطر می‌تواند علائم یبوست را از بین ببرد.
درمان کم‌خونی
خرما مواد معدنی زیادی دارد که برای بسیاری عوارض و اختلالات مفید هستند، اما مقادیر بالای آهن، خرما را به یک مکمل رژیمی عالی برای مبتلایان به کم‌خونی تبدیل کرده است. خرما با میزان بالای آهنی که دارد کمبود آهن را در بیماران کم‌خون جبران می‌کند انرژی و بنیه را تقویت می‌کند و احساس رخوت و سستی را از بین می‌برد. شما می‌توانید تکه‌های خرما را به غلات صبحانه و فرنی خود اضافه کنید.
پژوهش‌های پزشکی مدرن اثبات کرده که خرما در پیشگیری از سرطان معده مؤثر است. مسلمانان و کسانی که روزه می‌گیرند روزه‌ی خود را با خرما و آب باز می‌کنند. این کار از پرخوری بعد از باز کردن روزه هم جلوگیری می‌کند. وقتی بدن شروع به جذب مواد مغذی خرما می‌کند حس شدید گرسنگی فرومی‌نشیند. از شیره‌ی خرما به‌عنوان شیرین‌کننده برای تهیه‌ی اسموتی‌ها یا دسر‌ها می‌توان استفاده کرد. خرما یکی از بهترین غذا‌های شیرین و پرخاصیتی است که می‌تواند فرآیند گوارش را تنظیم کند. در کمتر از نیم ساعت بعد از خوردن خرما سطح انرژی بدن بالا می‌رود. انجمن سرطان آمریکا توصیه می‌کند روزانه ۲۰ تا ۳۵ گرم فیبر غذایی مصرف شود که این میان فیبر را می‌توان با خوردن خرما تأمین کرد. علاوه بر این گفته می‌شود خوردن یک خرما به‌صورت روزانه سلامت چشم و بینایی را برای همه‌ی عمر تضمین می‌کند و خاصیت خرما در مقابله شب‌کوری هم زبانزد است.

 

ارسال شده در تاریخ 9 اکتبر 2019 توسط خدیجه ص با موضوع شیرینی
بازدید : 2,265
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.