طرز تهیه ترشی مخلوط آموزش انواع ترشی ها و شور مخلوط

طرز تهیه ترشی مخلوط آموزش انواع ترشی ها و شور مخلوط

طرز تهیه ترشی مخلوط

ترشی_مخلوط

سلام روزتون خوش کیا عاشق ترشین
منکه عاشقشم اونم از نوع مخلوطش،همیشه پاییز که میاد کلی سبزیجات تر وتازه به همراهش میاد که جون میدن واسه ترشی وشور انداختن
بنظر من که داخل ترشی هر چیزی دوس دارید میتونید بریزید من خودم داخل ترشی هام از گل کلم وهویج،موسیر،کرفس،بادمجون،سیر،فلفل دلمه قرمز،،فلفل سبز،خیار استفاده کردم.
سبزیجات معطر هم مثل جعفری ونعنا وترخون
وادویه هاشم زردچوبه وتخم گشنیز وکمی گلپر که عطر وطعمشون رو عالی میکنه.

طرز تهیه ترشی مخلوط ,آموزش انواع ترشی ها و شور مخلوط,پتهیه ترشی مخلوط , روش آماده سازی ترشی و شور مخلوط,مواد لازم ترشی مخلوط, انواع ترشی ها و شور مخلوط,

برای انداختن ترشی سبزیجات رو بشویید وخرد کنید (به اندازه دلخواه)بعدشم روی یه پارچه تمیز بزارید تا آبش بره وکمی هوا بخوره.
بادمجونها رو خرد کنید وداخل کمی سرکه بزارید روی حرارت تا چند جوش بزنه وکمی نرم بشه وبعد خالی کنید توی صافی وبزارید آب وسرکه اضافیش بره.
سبزیهاشم بعد از شسته شدن ساطوری کنید وروی پارچه تمیز پهن کنید تا کمی خشک بشه یک شب تا صبح کافیه.
بعد کل مواد رو داخلی یک کاسه بزرگ بریزید به همراه ادویه ها وسبزی خرد شده وکمی مخلوط کنید وداخل شیشه تمیز بریزید وروی مواد ترشی از سرکه قرمز بریزید وبزارزد تا جا بیفته وبعدشم میل کنید.
من همیشه ترشی رو به مقدار کم درست میکنم تا رنگش تیره نشه ودر ضمن تازه طعم بهتری هم داره.

چند نکته مهم برای خوشمزه شدن شور و ترشی های پاییزی طرز تهیه ترشی مخلوط

ترشی درست کردن تخصص فوق العاده ای نمی خواهد. در واقع هر کسی می تواند ترشی مخصوص خود را با استفاده از میوه و سبزیجات محبوبش درست کند. برای مثال من از همه چیز استفاده می کنم، از لیمو و هندوانه گرفته تا سیب، پیاز، هویج، ترب و خیار.

طرز تهیه ترشی مخلوط
روی اینترنت می توانید صدها دستور ساخت ترشی شور را پیدا کنید، و با اینکه می دانم همه آنها عالی و خوشمزه هستند، من دوست دارم با در نظر گرفتن برخی نسبت ها همه چیز را ساده نگه دارم. این نسبت بدون خطا را به راحتی می توانید با مقدار میوه و سبزیجاتی که می خواهید ترشی شور کنید تنظیم نمایید، همچنین می توانید با استفاده از انواع سرکه و یا ترکیب ادویه جات مخصوص خود سفارشی اش کنید. اگر یک شیشه با درپوش و مقداری میوه و سبزیجات دارید پس با درست کردن یک ترشی بسیار خوشمزه تنها چند گام ساده فاصله مانده.

نکته:خیارها رو در زمان ریختن داخل شیشه خر کنید وحتما خیارها ترد وزمینی باشه یعنی گل خونه ای ودرختی نباشه.
سیر وفلفل سبز تند رو هم داخل خرد کن یا غذا ساز خوب ریز کنید

ارسال شده در تاریخ 27 نوامبر 2018 توسط خدیجه ص با موضوع مربا و ترشیجات
بازدید : 2,329
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.