طرز تهیه دسر شکلاتی لیوانی دسر بسیار خوشمزه و لذیذ با شکلات

طرز تهیه دسر شکلاتی لیوانی دسری با بیسکویت شکلاتی

طرز تهیه دسر شکلاتی لیوانی مناسب برای مهمانی ها که می توانید به تعداد در لیوان ها و ظرف های تزیینی یک نفره آماده کنید .دسر شکلاتی از دسرهای محبوب و طعم خاص اون رو همه دوست دارند . در ادامه مرحل تهیه دسر شکلاتی لیوانی با توضیحات کامل داریم.

موادلازم دسر شکلاتی لیوانی:

بیسکویت شکلاتی: 12 عددپ
زرده تخم مرغ: 2 عدد
شکر: 4 قاشق سوپخوری
شیر: 400 میلی لیتر
آرد: 3 قاشق سوپخوری
پنیر خامه ای: 100 گرم

مواد لازم گاناش:

شکلات: 200 گرم
خامه: 300 میلی لیتر

طرز تهیه دسر شکلاتی لیوانی

طرز تهیه گاناش:

خامه را در ظرف مناسبی روی حرارت قرار دهید تا گرم شود، اما مراقب باشید که نجوشد شکلات تلخ را با چاقو خرد کرده و به ظرف مناسبی انتقال دهید خامه گرم شده را روی شکلات بریزید.
مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید تا یکدست شوند روی ظرف را با سلفون بپوشانید و در مجاورت دما و محیط قرار دهید تا گاناش خنک شود.

مراحل تهیه دسر شکلاتی لیوانی:

ابتدا برای تهیه لایه خامه ای، زرده تخم مرغ و شکر را آنقدر بزنید تا خامه شوند.
شیر و آرد را اضافه کرده و مخلوط کنید تا یکدست شوند مواد را روی حرارت قرار دهید تا به جوش آیند سپس از غلظت یافتن، ظرف را از روی حرارت بردارید و حدود 15 دقیقه کنار بگذارید . سپس پنیر خامه ای را به مواد اضافه کرده و مخلوط کنید بیسکویت ها را در غذا ساز پودر کنید و کف ظرف های سرو بریزید.
مخلوط خامه ای را به صورت یک لایه روی بیسکویت ها بریزید. گاناش را در قیف قنادی بریزید و روی لایه خامه ای پایپ کنید.

و به سلیقه خودتون میتونید اون رو تزیین کنید همانطور که خواندید مراحل تهیه آسان است و فقط دقت کنید میزان اندازه ها رو رعایت کنید . و به شکل لایه لایه سرو کنید و با تکه ها ی شکلات یا شکلات های طرح دار تزیین کنید .

 

ارسال شده در تاریخ 30 نوامبر 2019 توسط خدیجه ص با موضوع شیرینی
بازدید : 4,499
دیدگاه خود را ارسال کنید ( ۱ دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

  • عالی

  • ©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.