طرز تهیه رب انار خونگی چاشنی و سس لذیذ بسیاری از غذا ها

طرز تهیه رب انار خونگی چاشنی و سس لذیذ بسیاری از غذا ها

طرز تهیه رب انار خونگی

مواد لازم برای تهیه رب انار , انار رسیده و آبدار هست .

در صورتی که انار آبدار باشه به ازای هر 8 کیلوگرم انار، 1 کیلوگرم رب انار حاصل میشه.
هر چه رب غلیظ تر بشه دیرتر خراب و فاسد میشه.
رب انار برای بسیاری از غذا ها،چاشنی و سس لذیذ ی است.

مراحل تهیه رب انار:

انار رو دانه کنید و آب انار رو بگیرید.

برای گرفتن آب انار انار ها رو دون کنید و در قالمه مناسب بریزید سپس بهتره حدود نیم لیوان آب بهش اضافه کنید و روی شعله ملایم بزارید دونه های انار آب بشه سپس خاموش کنید تا خنک بشه از صافی یا آبکش رد کنید و آب د بریزید روش  تا تمام گوشت و آب دونه های انار همه از صافی رد شوند .
در این مرحله در ظرف مناسبی، آب انار رو روی حرارت گذاشته و زیر شعله را بلند کنید تا بجوشه و سپس شعله را کم کنید و هر چند دقیقه هم بزنید تا رب شما ته نگیره چون در این مرحله آب سریعا تبخیر میشه.

در آخرای آماده شدن رب یک مقدار رب انار شروع به پریدن می کنه اگر آبکش فلزی یا استیل داشته باشید به صورت برگردون روی قابلمه بزارید تا داخل خونه یا آشپزخانه نپره .
?دقت داشته باشید رب انار مانند رب گوجه فرنگی زمان زیادی برای جوشیدن و غلیظ شدن نمی برد بنابراین بایستی مراقب باشید تا رب ته نگیره وگرنه هم رنگ و هم طعم رب خراب میشه.
غلظت رب انار بسیار مهم است چون اگر خیلی سفت بشه زمانی که در یخچال می گذارید سفت تر شده و در بعضی موارد قاشق به سختی داخل رب می رود.
غلظت مناسب همان غلظتی است که قاشق به راحتی در رب حرکت کنه.

طرز تهیه رب انار خونگی, مواد لازم تهیه رب انار خونگی, مراحل تهیه رب انار ,روش تهیه رب انار , چگونه رب انار خانگی تهیه کنیم ,بهترین انار برای رب انار

موارد استفاده رب انار :

بیشترین استفاده رب انار برای غذای محلی ایرانی فسنجان است .البته برای غذاهای شمالی زیادی از جمله انار بیج و ترش واش و … رب انار استفاده میشه .از مهمترین فوااید رب انار صفرا بر بودن آن است .برای همین مساله می تونید روزانه یک قاشق کوچک رب انار مصرف کنید

ارسال شده در تاریخ 19 اکتبر 2019 توسط خدیجه ص با موضوع مربا و ترشیجات
بازدید : 1,016
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.