طرز تهیه لونگی مرغ از غذاهای خوشمزه و مجلسی شمالی

طرز تهیه لونگی مرغ با توضیح کامل مراحل پخت

طرز تهیه لونگی مرغ فرآیند آماده سازی مرغ را حداقل یک شب قبل از زمان پخت، شروع کنید. ابتدا باید داخل مرغ را کاملا تمیز کرده و بشویید. بعد از آن روی قسمت‌هایی از گوشت مرغ که سفت‌تر هستند، مثل سینه و ران‌ها، سوراخ های ریز ایجاد کنید.

مواد لازم تهیه لونگی مرغ:

مرغ: ۱ عدد
مغز گردو: ۱۵۰ گرم
پیاز: ۲ عدد متوسط
رب ازگیل یا آلوچه یا انار: ۴ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل: به میزان دلخواه
زرشک: به میزان دلخواه

 طرز تهیه لونگی:

ابتدا باید مرغ را آماده کنید. دقت داشته باشید که فرآیند آماده سازی مرغ را حداقل یک شب قبل از زمان پخت، شروع کنید. ابتدا باید داخل مرغ را کاملا تمیز کرده و بشویید. بعد از آن روی قسمت‌هایی از گوشت مرغ که سفت‌تر هستند، مثل سینه و ران‌ها، سوراخ های ریز ایجاد کنید. اینکار باعث می‌شود تا موادی که پس از پر شدن داخل مرغ قرار می‌گیرند بهتر حرارت را جذب کنند، که باعث بهتر پخته شدن آنها می‌شود. بعد از آن رب انار یا رب ازگیل را با کمی آب هم زده و مقداری نمک و فلفل نیز به آن بیفزایید. سپس مرغ را درون محلول رب و آب قرار داده و حدود ۲۴ ساعت صبر کنید تا مرغ مزه‌دار شده و طعم آن عوض شود. با اینکار رنگ مرغ نیز تغییر می‌کنددر این مرحله نوبت به پر کردن شکم مرغ می‌رسد. ۱۵۰ گرم مغز گردو را در یک ظرف بریزید و با رب انار یا ازگیل مخلوط کنید. پس از آن دو عدد پیاز متوسط بردارید و درون هاونگ بکوبید تا کامل له شوند و بعد پیازها را به ظرف محتوی مغز گردو و رب اضافه کنید. نمک و فلفل و مقداری زرشک را به میزان دلخواه به غذا اضافه کنید. سپس محتویات ظرف را کاملا باهم مخلوط کنید تا حالتی خمیری به خود بگیرد. با ۱۰۰ گرم از مواد آماده شده داخل شکم مرغ را پر کنید. حال برای بستن شکم مرغ می‌توانید از نخ و سوزن استفاده کنید. پاهای مرغ را هم با نخ به هم ببندید تا در هنگام پخته شدن، شکل ظاهری خود را حفظ کند. بعد از اتمام اینکار لونگی مرغ آماده پخت است.

طرز تهیه لونگی مرغ
برای اینکه مدت زمان پخت لونگی مرغ درون فر طولانی نشود، بهتر است به مدت نیم ساعت تا ۴۵ دقیقه آن را داخل قابلمه بپزید. برای اینکار محلول رب انار یا رب ازگیل که مرغ از شب قبل در آن بود را داخل یک قابلمه بریزید و مرغ را داخل آن قرار دهید. سپس پخت ۴۵ دقیقه‌ای داخل قابلمه را انجام دهید. مرحله بعد قرار دادن لونگی مرغ درون فر است. روی سینی فر را با فویل بپوشانید تا مرغ بعد از پخته شدن به سینی نچسبد. مقداری روغن روی سینی بریزید. مرغ را داخل فر، با دمای ۱۷۵ درجه سانتیگراد و به مدت نیم ساعت قرار دهید. مقداری از مواد بعد از پر کردن شکم مرغ باقی مانده که می‌توانید آن را با کمی روغن تفت داده و به عنوان سس، هنگام سرو مرغ استفاده نمایید.

 

ارسال شده در تاریخ 30 نوامبر 2019 توسط خدیجه ص با موضوع آشپزی
بازدید : 908
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.