طرز تهیه نان باگت فرانسوی آموزش پخت نان های خانگی

طرز تهیه نان باگت فرانسوی آموزش پخت نان های خانگی

طرز تهیه نان باگت فرانسوی

باگت فرانسوی

مواد لازم باگت فرانسوی

۲۵ گرم مایه خمیر تازه (نصف قاشق غذاخورى پودر مایه خمیر)
١/٢ لیتر آب نیم گرم (٣٧ درجه)
۶٧٠ گرم آرد سفید
١ ١/٢ قاشق مرباخورى نمک

طرز تهیه نان باگت فرانسوی, آموزش پخت نان های خانگی ,دستور نان باگت ,پخنت نان باگت در منزل ,مواد لازم نان باگت فرانسوی , پخت نان های خانگی

طرز تهیه:

نمک و آرد با هم مخلوط میکنیم. آب و مایه خمیر را با هم جدا مخلوط میکنیم و اجازه میدهیم پف کند حدود ۵ دقیقه کافى است. آرد را کم کم به

مایه خمیر و آب اضافه میکنیم و ورز میدهیم به اندازه اى که خمیر به دست نچسبد و سفت هم نشود. کیفیت آرد ها با هم خیلى فرق میکند ممکن است یکم کمتر یا بیشتر به آرد احتیاج بشود، خمیر نباید خیلى سفت شود.
حدود ده دقیقه باید خمیر را ورز بدهیم. هر چى بیشتر ورز بدهیم کیفیت خمیر بهتر میشود. یک ظرف خیلى بزرگ انتخاب کنید براى استراحت خمیر که وقتى پف کرد از ظرف بیرون نریزد.
ظرف را خوب چرب میکنیم و خمیر را توى ظرف میزاریم و روی آن را میپوشونیم و در یخچال تقریبا ١٢ ساعت نگهدارى میکنیم.
آرد روى میز کار میپاشیم و خمیر را چهار گوش به قطر یک سانت باز میکنیم و خمیر را نوارى به چهار قسمت تقسیم میکنیم و میپیچیم و در سینى فر که از قبل کاغذ انداختیم میگذاریم. ( شکل ظاهری نان نباید خیلی یکدست و مرتب باشد باید نشان بدهد که خانگی هستند)
با چاقو چند برش رو نان ها میدهیم و اجازه میدهیم ۴۵ دقیقه استراحت کنند تا اندازهاشون دو برابر بشود. (در جاى گرم و روى نان ها را با حوله تمیز میپوشونیم)
نانها را در پنجره وسط با حرارت ۲۵۰ درجه سانتیگراد ( حرارت معمولی بدون باد داغ) که از قبل گرم کردیم ۸ دقیقه میپزیم بعد حرارت را کم میکنیم به ٢٠٠ سانتیگراد و به پخت حدود ۱۵ دقیقه ادامه میدهیم.

ارسال شده در تاریخ 1 اکتبر 2019 توسط خدیجه ص با موضوع آشپزی
بازدید : 903
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.