طرز تهیه نرگسی غذای ایرانی بسیار مقوی لذیذ و غنی از آهن

طرز تهیه نرگسی غذای ایرانی مفید برای بدن

طرز تهیه نرگسی یک غذایی ایرانیه که با تخم مرغ و اسفناج درست میشه و به دلیل شباهت رنگ‌هایش (زرد و سفیدو گاه سبز) به گل نرگس این نام را گرفته.

مواد لازم تهیه نرگسی

نیم کیلو اسفناج

سه عدد پیاز متوسط

چهار عدد تخم مرغ

نمک و زردچوبه و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه نرگسی

آماده سازی و دستورپخت نرگسی:

ابتدا برای درست کردن این غذای خوشمزه نیاز داریم به نیم کیلو اسفناج سه عدد پیاز متوسط چهار عدد تخم مرغ نمک و زردچوبه و فلفل به مقدار لازم در مرحله اول اسفناج ها را پاک کرده می شوییم و بعد درشت خرد میکنیم سپس اسفناج ها را با یک لیوان آب درون قابلمه یا ماهیتابه ریخته هم بزنید به مدت ربع ساعت روی شعله بگذارید و  درب تابه را ببندید تا اسفناج ها کاملاً پخته شود بعد حرارت را خاموش کرده
سه عدد پیاز را خلالی و باریک خرد کنید و درون روغن تفت دهید تا کاملا طلایی و پخته شود بعد نمک و زردچوبه و کمی فلفل را به پیازها اضافه کنید هم بزنید و بعد اسفناج پخته شده را به پیازها اضافه کنید هم بزنید و اجازه بدید اگه اب داخل تابه جمع شده کاملا آب اسفناج گرفته شود. بعد که حسابی پیازها و اسفناج ها با هم تفت داده شدند وسطشون رو گود کردم و تخم مرغ ها رو اضافه کردم .

من اول سفیده ها رو آروم با مواد مخلوط کردم و نزاشتم زرده ها باز بشن و وقتی که کامل سفید ها سفت شدن و پخته شدن درب تابه رو گذاشتم(با حرارت کم) به مدت ده دقیقه تا زرده هم کمی پخته شود.
یا میتونید کامل هم زرده هم سفیده را بشکنید و با هم مخلوط کنید و بعد که کامل تخم مرغ ها پخته شدن نوش جان کنید. خیلی خیلی خوشمزست حتما امتحان کنید.?

این غذا علاوه بر طعم دوست داشتنی اون به دلیل داشتن اسفناج از آهن کافی برخوردار است و همینطور تخم مرغ که بسیار مفید است و یک غذای سالم و خانگی برای شما عزیزان.

 

ارسال شده در تاریخ 5 نوامبر 2019 توسط خدیجه ص با موضوع غذای ایرانی
بازدید : 1,213
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.