طرز تهیه کوکو سبزی باقالی دارای ارزش غذایی بالا و سالم

طرز تهیه کوکو سبزی باقالی دارای ارزش غذایی بالا و سالم

طرز تهیه کوکو سبزی باقالی

مواد لازم  کوکو سبزی باقالی

باقالی…… حدود ۳۰۰ گرم
تره……. دو دسته کوچک
شوید……. یک دسته کوچک
جعفری……..یک دسته کوچک
پیازرنده شده آبگرفته……. یک عدد کوچک
تخم مرغ……. ۴تا۵ عدد
سیر رنده شده دو تا سه حبه

طرز تهیه کوکو سبزی باقالی ,کوکوی باقالی با ارزش غذایی بالا و سالم,خواص باقالی ,مواد لازم تهیه کوکوی باقالی,دستور کوکوسبزی و باقالی ,کوکو باقالی

باقالی روبا مقداری آب خوب پخته سپس آبکش کنیدحالا به وسیله ی گوشتکوب برقی یا دستی خوب باقالی رو له کنید سبزیهارو شسته و خرد کنیدحالا همه ی مواد رو باهم خوب ترکیب کنید
در تابه مقداری روغن بریزید و بذارید داغ بشه سپس با قاشق از مواد بردارید و با کمی فاصله در تابه بریزید وبذارید با حرارت ملایم هر دو طرف کوکو ها سرخ بشه

خواص باقالی

 پروتئین در ‎حکم سنگ بنای زندگی است و به ترمیم بافت‎های آسیب‎دیده، کمک می‎کند. یک فنجان باقالی حاوی ۱۷ گرم پروتئین است یعنی ۴۰ درصد میزان نیاز روزانه بانوان و ۳۰ درصد نیاز آقایان.این ماده معجزه‎گر همچنین شامل ۹ آمینو‎اسید Amino acid ضروری بدن است.

* آمینو اسید Amino acid:واحد تشکیل دهنده پروتئین است. آمینو اسیدها نقش مهمی در عملکرد مغز، ساخت توده عضلانی و افزایش وزن بدون چربی دارند.

 باقالی به تقویت عضلات کمک می کند
هیچ میان‎وعده‎ای مفید‎تر از این خوراک نیست. پروتئین باقالی ۸۶ درصد بیشتر از سویای معمولی است و به همین دلیل بیشتر بدنسازان و ورزشکاران این خوراک را وارد برنامه غذایی خود می‎کنند. مصرف روزانه یک فنجان باقالی، هم به تقویت عضلات کمک می‎کند و هم انرژی لازم برای یک روز پر‎کار را فراهم می‎کند.

 باقالی باعث استحکام استخوان‎ها می شود
سلامت استخوان‎ها بسیار اهمیت دارد، در‎ حالی ‎که ما معمولا اصلا به فکر حفظ و نگهداری آن‎ها نیستیم. از این به بعد به فکر ستون‎های بدن خودتان باشید و باقالی را وارد رژیم غذایی خود کنید تا از منگنز Manganese، پتاسیم Potassium، و ویتامین K این ماده که لازمه استخوان‎سازی هستند، استفاده کنید.

 باقالی به تقویت سیستم دفاعی بدن کمک می کند
سیستم دفاعی، لازمه گذران یک زندگی سالم است و بدون آن انجام حتی ساده‎‎ترین کار‎ها برای ما مشکل می‎شود. بهترین حامی این سیستم، باقالی ا‎ست که سرشار از مس است و از ابتلا به بیماری‏‎ها پیشگیری می‎کند. همچنین مس موجود در باقالی، نیاز روزانه بانوان را تا ۶۰ درصد تامین می‎کند.

 باقالی باعث افزایش سلامت قلب می شود
یکی از دلایل اصلی بیماری‎های قلبی برنامه غذایی نا‎سالم است. اگر به فکر سلامت این عضو اساسی بدن خود هستید، با باقالی دوست باشید. این ماده با فیبر بالا سطح کلسترول خون و خطر ابتلا به بیماری‎های قلبی را کاهش می‎دهد.

 باقالی سرشار از آنتی‎اکسیدان‎های مختلف است
چون باقالی حاوی آنتی‎اکسیدان است، به سم‎زدایی مورد نیاز بدن کمک بسیاری می‎کند. می‎دانید که اگر سموم بدن‎تان، درست دفع نشوند دچار گُر‎گرفتگی می‎شوید. پس برای پاکسازی هرچه بیشتر بدن خود، تا می‎توانید باقالی مصرف کنید. در کنار این خاصیت، باقالی با رادیکال‎های آزاد free radicals هم که عامل سرطان و پیری زودرس هستند، مبارزه می کند.

ارسال شده در تاریخ 17 جولای 2019 توسط خدیجه ص با موضوع آشپزی
بازدید : 1,238
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.