طرز تهیه کوکی لاهیجان از سوغاتی های معروف و بسیار خوشمزه

طرز تهیه کوکی لاهیجان از سوغاتی های معروف و بسیار خوشمزه

طرز تهیه کوکی لاهیجان

اگر به شهر لاهیجان سفر کردید حتما این شیرینی یا کوکی خوشمزه لاهیجان رو خورده اید لاهیجان با کلوچه های مخصوص و خوشمزه معروف و زبان زد همه است طرز تهیه این کوکی خوشمزه رو باهم داریم :

مواد لازم  کوکی لاهیجان:

آرد قنادی۸۵۰ گرم
شیر ۲۵۰ میلی لیتر
پودر کاکائو ۲ قاشق سوپ خوری
وانیل‏ ۱/۸ قاشق چای خوری
بیکینگ پودر ۱ قاشق چای خوری
کشمش پلویی ۳۵۰ گرم
پودر قند ۴۵۰ گرم
روغن جامد یا کره ۳۰۰ گرم
روغن مایع ۱۰۰ گرم
تخم مرغ ۶ عدد
گردو خرد شده ۳۵۰ گرم

طرز تهیه کوکی لاهیجان ,از سوغاتی های معروف لاهیجان ,کوکی گردویی لاهیجان بسیار خوشمزه,مواد لازم تهیه کوکی لاهیجان , آموزش کوکی و کلوچه های لاهیجان

طرز تهیه  کوکی:

اول فر رو روی ۱۶۰ درجه سانتی گراد روشن کنین ، بیکینگ پودر و آرد رو مخلوط و الک کنین، روغن صاف جامد و پودر قند رو حدود ۷ دقیقه با همزن بزنید تا یکتواخت و لطیف و پفکی بشه.
روغن مایع رو به این مواد اضافه کنین و سه دقیقه با همزن بزنید، تخم مرغها رو یکی یکی اضافه کنین و هر کدوم رو ۱ دقیقه هم بزنین . وانیل و شیر رو هم اضافه کرده و هم بزنید . مخلوط آرد و بیکینگ پودر رو کم کم با الک کردن اضافه کنید و آروم مخلوط کنید. توی مرحله آخر پودر کاکائو رو توی آرد بریزین و الک کنین توی مواد و مخلوط کنین . حالا گروی خرد شده و کشمش رو هم بریزید و با لیسک مواد رو مخلوط کنید .کف سینی فر کاغذ روغنی بندازید و با هر وسیله ای که راحت هستید ( خامه ریز بدون ماسوره ، اسکوپ زن یا حتی قاشق!) کوکی ها رو با فاصله بصورت مرتب روی کاغذ سینی فر بچینید . توجه کنید که کوکی ها از هم فاصله داشته باشن. چون هر چقدرم قبل پخت سفت باشه، بعد از داغ شدنِ مایه ی کوکی، یه مقدار شل میشه و به هم نزدیک میشن . بسته به ضخامت کوکیهاتون ۱۵ تا ۲۰ دقیقه توی فر بپزین . در آخر کار برای یکی دو دقیقه شعله بالای فر رو روشن کنین تا رنگ روی کوکیهاتون کمی قهوه ای تر و زیبا تر شه بعد از پخت هم کمی بذارین خنک شه و بعد نوش جان کنین 🙂

ارسال شده در تاریخ 7 اکتبر 2019 توسط خدیجه ص با موضوع شیرینی
بازدید : 1,452
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.