طرز تهیه کیک مرغ + آموزش تهیه انواع کیک گوشت و سبزیجات

طرز تهیه کیک مرغ + آموزش تهیه انواع کیک گوشت و سبزیجات

طرز تهیه کیک مرغ

مواد لازم کیک مرغ

?نان تست…… 1 بسته
?سینه مرغ…… ۱عدد
?️ سس مایونز……. 1 لیوان
?️ماست خامه ای یا موسیر ……1/2 لیوان
?گردو خرد شده ….. ۱/۲ لیوان
?جعفری خرد شده…… ۱/۲لیوان
?️پیازچه خرد شده …. ۳ قاشق غذا خوری
?خیار شور ریز خرد شده……. ۶ عدد
?️نمک و فلفل آبلیمو …… مقدار لازم

طرز تهیه کیک مرغ, مواد لازم تهیه کیک مرغ,روشهای مختلف تهیه کیک مرغ , دستور پخت کیک مرغ ,مواد اولیه کیک مرغ مجلسی , شام چی بپزم

طرز تهیه :

سینه های مرغ را بپزید و ریش ریش کنید و به همراه ، پیازچه خرد شده ، ماست خامه ای ، سس مایونز ، گردو خرد شده ، خیارشور ، نمک و فلفل داخل کاسه ای بریزید و خوب مخلوط کنید. حاشیه های تیره رنگ نان تست را جدا کنید ، مقداری از نان های تست را کف سینی بچینید و مقداری سس مایونز روی آن بزنید و بعد از مواد روی ان بریزید و خوب پخش کنید و به همین ترتیب لایه بعدی را قرار دهید و در انتها نیز با یک لایه از سس مایونز کیک را بپوشانید. پس از اتمام کار سینی مواد را به مدت 2 ساعت درون یخچال قرار دهید تا طعم مواد جذب نان شود ، پس از این مدت از یخچال خارج کرده و با جعفری خرد شده ، مرغ پخته ، گوجه فرنگی گیلاسی ، ذرت ، هویج و هر چیزی که دوست دارید تزئین و سرو کنید. نکته ها : مقدار موادی که استفاده میکنید بستگی به سلیقه خودتان دارد ، میتوانید بعضی مواد را کمتر و بعضی ها را بیشتر کنید اما دقت کنید که غلظت مواد باید همانند سالاد الویه باشد ؛
من برای تزئین کیک از خرده نان های کنارها استفاده کرده.

البته این غذا طعم نزدیکی به سالاد الویه دارد اما متفاوت از آن است به دلیل نداشتن سیب زمینی وتخم مرغ اما خوشمزگی و لذیذی آن بیشتر از آن است .

این کیک را با سالاد الویه هم می تتوان درست کرد .

مقدار موادی که در تهیه کیک مرغ استفاده میکنید بستگی به سلیقه شما دارد ، میتوانید بعضی مواد را کمتر و بعضی ها را بیشتر کنید اما دقت کنید که غلظت آنکم نشود و همانند سالاد الویه باشد.

ارسال شده در تاریخ 24 اکتبر 2019 توسط خدیجه ص با موضوع آشپزی
بازدید : 5,775
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.