عصبانیت در رابطه عاشقانه روش های مقابله با خشم و عصبانیت

عصبانیت در رابطه عاشقانه روش های مقابله با خشم و عصبانیت

عصبانیت در رابطه عاشقانه , روشهای مقابله با عصبانیت در رابطه عاشقانه ,رفتار در رابطه عاشقانه ,روش های مقابله با خشم :,

روشهای مقابله با عصبانیت در رابطه عاشقانه :

??سریع قضاوت نکنیم
??کم کردن انتظارات
??صبور باشیم
??گاهی سکوت کنیم
??فهمیدن علت عصبانیت
??بیان احساس خودمان

یکی از هیجان های پیچیده انسان خشم است که واکنشی است متداول نسبت به ناکامی و بد رفتاری، امروزه ابراز خشم در محیط کار مقبول نیست و ارگان ها برای این امر از آزمون های روانشناختی استفاده می کنند هیجانهایی که با خشم همراهند عبارتند از خصومت، خشونت، غضب،تحریک و عصبانیت از یک طرف خشم یک پاسخ طبیعی انسان است اما از طرف دیگر ممکن است زندگی انسان ها را به طور جدی به خطر اندازد بنابراین می توانیم راه حل هایی برای مقابله با خشم ارائه دهیم

روش های مقابله با خشم :

۱-  از لحاظ هیجانی خلاق بودن‏

از خلاقیت خود برای پیدا کردن شیوه مقابله ای خوب استفاده کنید وقتی عصبانی هستیند این واقعیت را بپذیرید که خشمگین هستید و تصمیم بگیرید که چه کاری می توانید در ارتباط با آن انجام دهید از روش جراتمندانه استفاده کنید این خشم نیست که باعث می شود به شیوه های خاص عمل کنیم بلکه این ما هستیم که عصبی می شویم و تصمیم می گیریم که یا به شیوه اجتماعی پسند و یا به شیوه غیر اجتماعی(که قابل قبول نیست) واکنش نشان دهیم. نباید به بهانه عصبانیت دست به اعمال پرخاشگرانه بزنید چرا که شیوه نا معقولی برای اجتناب از مسئولیت است.

۲- بررسی منطقی بودن ارزیابی های اولیه خود 

باید معین کنید که مسئله ارزش ناراحت شدن را دارد یا نه در اینجا انتظار دارید که کارها باید همیشه طبق نظر شما ‏پیش رود و دیگران همیشه با شما خوب رفتار کنند و هرگز نباید ناکام شوید خشمگین می شوید.مهارت مقابله ای خوب در این وضعیت، شناخت خواسته های غیر منطقی خود و تغییر دادن آنها به خواسته های واقع بینانه تر است.مثلا بگویید چون قرار نیست که دنیا بر اساس خواسته ها و آرزوهای من اراده شود بنابراین برای مقابله با ناکامی باید مهارت مقابله ای اثر بخشی را یاد بگیرم   .

۳- استفاده از روش خود آرام سازی برای حفظ کنترل 

حقیقت دارد که می گویند وقتی عصبانی هستید قبل از اینکه پاسخی بدهید باید تا ۱۰ بشمارید این کار به شما فرصت می دهد تا با استفاده از مهارتهای مسئله گشایی خود بهترین راه حل را انتخاب کنید. با استفاده از تنفس آرام و  عمیق در مدتی کوتاه خود را آرام سازید. عصبانیت و فریاد کشیدن یک حالت انتخابی است نه نتیجه خشم، با مرور ذهنی نحوه  واکنش خود در موقعیت مزبور خود را حساسیت زدایی کنید، این تمرین را تکرار کنید ناکامی و مورد بد رفتاری قرارگرفتن را تصور کنید سپس میزان خشم خود را روی یک مقیاس ۰تا ۱۰۰درجه بندی کنید تا زمانیکه میزان خشمتان به سطح پائین تر از ۳۰ برگردد.

ارسال شده در تاریخ 21 آوریل 2018 توسط خدیجه ص با موضوع درگوشی با زن و شوهر
بازدید : 2,098
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.