علت باز گذاشتن دهان به هنگام آرایش و کارهای ظریف

علت باز گذاشتن دهان به هنگام آرایش و کارهای ظریف

علت باز گذاشتن دهان

اندکی باز گذاشتن دهان در هنگام انجام کارهای ظریف و حساس باعث افزایش تمرکز مغز بر روی آن کار می ‌شود این همان کاری است که بیشتر خانم ها به صورت ناخودآگاه هنگام آرایش انجام می دهند!

علت باز گذاشتن دهان , باز گذاشتن دهان به هنگام آرایش ,استفاده از ریمل و باز گذاشتن دهان , باز نگه داشتن دهان و افزایش تمرکز در انجام کارهای ظریف

بیش لز نکات دیگر از افراد گوناگون کمک گرفتیم.(با نکات دیگر که گفتم بعداً آشنا می شید البته به شرط اینکه نظر بدید.)در مورد این با آرایشگران،شرکت های سازنده ی لوازم آرایش،

زنان خانه دار و شاغل حرف زدیم.

به علاوه از گروهی از افراد تیزهوش خواستیم جلو آینه بایستند،دهانشان را باز کنند و در حالی که به آراستن مژه هاشان تظاهر می کنند،ببینند ماهیچه های چشمانشان تکان می خورند یا نه.ظاهراً همه علت این امر را می دانستند یا یافته بودند.اما پاسخ ها یکسان نبود.

نظریه ی متفاوت  را در زیر دسته بندی کردیم.

 

شل شدن ماهیچه ها:

بسیاری از منابعی که ما به آن ها متوسل شدیم،این توضیح را در اختیارمان گذاشتند.آن ها معتقد بودند گشودن دهان نوعی واکنش برای آرام ورها شدن ماهیچه هاست.به نظر آن ها متاسفانه ماهیچه های صورت مانند ماهیچه های دست و پا،مستقل نیستند و گروهی عمل می کنند.

ظاهراً گشودن دهان باعث شل شدن تمام ماهیچه های صورت می شود و روند پر زحمت ریمل کشیدن را آسان می کند.این نظریه با نظریه ی ششم کاملاً در تضاد است.

سفت شدن ماهیچه ها:

این نظریه می گوید گشودن دهان،ماهیچه های صورت را سفت می کند و پوست پلک ها را چنان می کشد که کشیدن ریمل روی مژه ها راحت تر می شود. این درست همان کاری است که مردها موقع زدن ریش خود می کنند.آنان نیز چانه شان را پایین می کشند(و اغلب دهانشان را هم باز می کنند)تا با کشیده شدن پوست،صورتسان را راحت تر بتراشند.پیروان این نظریه خلاف استدلالی را که پیروان نظریه ی پنجم به کار می بردند،می گویند گشودن دهان تمام ماهیچه های صورت را سفت می کند.با کشیدن آرام پوست صورت،پوست پلک ها نیز کشیده می شود و بدین ترتیب ریمل بسیار راحت تر روی مژهمی نشیند.

تمرکز:

این نظریه بر آن است که خانم ها به هنگام آرایش چشمان خود_ به دلیل حساسیت محل و نیاز به دقت بیش تر_دهانشان را باز می کنند.اما این نظریه توضیح نمی دهد که چرا به هنگام کارهای حساس و ظریف دیگر مانند پاک کردن گوش،پیچیدن مو یا رنگ کردن ناخن پا، دهان خانم ها باز نمی ماند.

 

نمی خواستم دهانم را باز کنم :

پیروان این نظریه ادعا می کردند که گشودن دهان عملی غیر ارادی و کاملاً ناخواسته است.

این نظریه نظریه پدیده ی مزبور را شرح می دهد، اما نه تنها دلیلی برای اثبات آن ارائه

نمی دهد بلکه تحقیقات پزشکی نیز خلاف آن را ثابت کرد.

 

جلوگیری از پلک زدن :

پلک زدن،دشمن ریمل کشیدن است،بنابراین به هر شیوه ای که شده است باید جلو آن را گرفت.

بسیاری از خانم ها از این نظریه دفاع می کردند اما وقتی از آن ها خواسته شد که در عمل و با باز نگه داشتن دهان،جلو پلک زدن خود را بگیرند،موفق نمی شدند

 

نکته ی ابلهانه:

گر چه هیچ کس این واقعیت را که خانم ها به هنگام استفاده از ریمل دهانشان را باز نگه می دارند انکار نمی کند،اما گروهی بر این نظرند که جستجو برای یافتن پاسخ این نکته،جز اتلاف وقت حاصل دیگر دیگری ندارد.نظریه ی پرتی نیست،اما نادرستی آن به روشنی آشکار است،چرا که اگر این نظریه درست نبود این نکته در این کتاب نمی آمد.

 

 

ارسال شده در تاریخ 30 سپتامبر 2019 توسط خدیجه ص با موضوع زیبایی و آرایش
بازدید : 1,829
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.