علت بوی بد سیر و خاصیت ضد سرطان بودن آن سیر پر از خواص

علت بوی بد سیر و خاصیت ضد سرطان بودن آن

علت بوی بد سیر , خاصیت ضد سرطان بودن سیر ,سیر پر از خواص ,بهترین مواد غذایی ضد سرطان , خواص سیر برای سرطان,کاهش ابتلا به سرطان و درمان با سیر ,علت بوی بد سیر و خاصیت ضد سرطان,

بسیاری از افراد به خاطر بوی تند و زننده سیر از مصرف آن خودداری می کنند،اما جالبه بدونید همان ترکیب گوگردی که باعث بوی بد سیر میشود از تشکیل مواد سرطان زا دربدن جلوگیری می کند

خواص ضد باکتریایی سیر‌ باعث می‌شود از تشکیل و فعال شدن مواد سرطان زا جلوگیری کند، تکثیر سلول سرطانی را کاهش دهد، بازسازی دی‌ان‌ای را بالا ببرد و سبب مرگ سلول سرطانی شود. طبق گفته‌ سازمان جهانی غذا، هر فرد بزرگ‌سال می‌تواند ۲ الی ۵ حبه سیر خام، ۲ الی ۵ میلی‌گرم روغن سیر، ۰.۴ الی ۱.۲ میلی‌گرم پودر سیر، یا ۳۰۰ الی ۱۰۰۰ میلی‌گرم عصاره سیر مصرف کند.

رفع بوی سیر
علت بوی بد سیر  یکی دیگر از مشکلات خوردن سیر بوی بدی است که در دهان تا مدت‌ها می‌ماند، برای برطرف کردن آن ‎می‌توان نیم ساعت پس از خوردن آن، یک قاشق عسل یا کمی جعفری یا یک عدد سیب خورد. ‎یا مثلاً خوردن کاهو می‌تواند به رفع بوی بد کمک کند، زیرا کلروفیل موجود در سبزی‌ها بوی سیر را دفع می‌کند.

علت بوی بد سیر , خاصیت ضد سرطان بودن سیر ,سیر پر از خواص ,بهترین مواد غذایی ضد سرطان , خواص سیر برای سرطان,کاهش ابتلا به سرطان و درمان با سیر ,علت بوی بد سیر و خاصیت ضد سرطان,

سیر از دو طریق می‌تواند تنفس ما را بدبو کند علت بوی بد سیر . زمانی که سیر را می‌خوریم ترکیبات سولفور را در دهان‌مان دریافت می‌کنیم و آنها بلافاصله این بوی بد را تولید می‌کنند. این ترکیبات بودار تا زمانی‌که مسواک نزده و نخ دندان نکشیم، در دهان باقی می‌مانند.
دومین راه از طریق ریه‌هاست. مطالعه جالبی در سال ۱۹۳۶ توسط دو پزشک انجام شد که به بیمار مبتلا به سرطان مری سوپ سیر دادند. به دلیل وجود سرطان، بیمار توسط لوله‌ای که از طریق دیواره شکم به معده اش می رفت و به طور کامل دهان را دور میزد تغذیه می شد. آنها متوجه شدند که هرچند سیر از طریق دهان به بدن بیمار وارد نشده ولی بعد از سه ساعت می توان بوی سیر را در تنفس وی احساس کرد. تحقیقات اخیر نیز این مطالعه قدیمی را تائید می‌کنند. ترکیبی که منجر به استشمام بوی سیر از ریه‌ها می شود Allyl Methyl Sulfide یا AMS نام دارد. AMS گازی است که در جریان متابولیسم سیر جذب خون می شود، از طریق خون به ریه‌ها می‌رسد و از آنجا بازدم می شود. این گاز گاهی از طریق پوست نیز دفع می شود. راز ماندگاری بوی سیر نیز همین است. به همین دلیل است که نمی‌توان به راحتی از شر بوی بد سیر رهایی یافت.
مهم نیست که شما چقدر دهان خود را تمیز کرده، شسته و مسواک می زنید، بوی سیر همچنان در بازدم شما وجود دارد چرا که از ریه‌ها خارج می‌شود.

صبح‌ها و به صورت ناشتا باکتری‌ها مقاومت کمتری دارند و سیر با سرعت بیشتری روی آن‌ها تأثیر می‌گذارد. وقتی که سیر را به صورت ناشتا می‌خورید در واقع بدنتان را سم‌زدایی کردید. با همین کار ساده تمامی انگل‌ها و کرم‌های موجود در روده را بیرون کرده و سدی در برابر بیماری‌هایی مانند دیابت، فشارخون بالا و برخی از سرطان‌ها ایجاد می‌کنید.
خوردن سیر به صورت ناشتا روی جریان خون نیز تأثیر بیشتری می‌گذارد. فشارخون را کاهش می‌دهد و باعث هضم راحت غذا می‌شود. نتایج پژوهشی که در سال 2001 انجام شده است نشان می‌دهد افرادی که به‌طور مرتب سیر می‌خورند سه برابر کمتر از بقیه دچار سرماخوردگی می‌شوند. سیر باعث بهبود عملکرد قلب، کبد و کیسه‌ صفرا می‌شود. برای مقابله با اسهال، مشکلات عصبی، بی‌اشتهایی، استرس و آکنه نیز مفید است.
بیماری‌هایی مانند سل، سینه‌پهلو، سرماخوردگی، نقرس، برونشیت، برونشیت مزمن، احتقان ریوی، آسم، هموروئید (بواسیر)، یبوست، عفونت گوش و سیاه‌سرفه با خوردن سیر از شما دور می‌شود. پژوهش‌ها نشان داده افرادی که به طور مرتب و به میزان کافی سیر می‌خورند کمتر در معرض برخی از سرطان‌ها قرار می‌گیرند. به عقیده‌ محققان سیر می‌تواند از بافت‌های کبد در برابر ترکیبات سمی محافظت کند. سیر قدرت باروری را افزایش می‌دهد و قند خون را پایین می‌آورد و پیری را به تأخیر می‌اندازد
ارسال شده در تاریخ 11 سپتامبر 2018 توسط خدیجه ص با موضوع مطلب علمی
بازدید : 1,486
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.