علت تکرر ادرار و درمان های خانگی برای رفع و بهبود تکرر ادرار

علت تکرر ادرار و درمان های خانگی برای تکرر ادرار

علت تکرر ادرار چیست ؟ علل، علائم، راه های درمان

☘تکرر ادرار به سادگی به معنای داشتن ادرار بیشتر از حد معمول است. تکرر ادرار به بی اختیاری ادراری شباهت ندارد زیرا دومی ناشی از کنترل ضعیف مثانه است.

علل زیادی برای تکرر ادرار وجود دارد که می‌تواند از رایج‌ترین آن‌ها به: افزایش سن، چاقی، آسیب عصبی، بارداری، یائسگی، دیابت کنترل نشده، کریستال‌های جمع شده در دستگاه ادراری، عفونت‌های دستگاه ادراری، سرطان مثانه و بیماری‌هایی مانند پروستاتیت، فیبروز پروستات و تنگی مجرا اشاره کرد.

مصرف بیش‌ازحد آب، کافئین یا الکل و داروهایی که سبب افزایش سریع ادرار می‌شوند یا نیاز به مصرف آن‌ها با مقدار زیاد مایعات می‌تواند این مشکل را ایجاد کند.علت تکرر ادرار

اکثر مردم به طور معمول 4- تا 8 بار در روز ادرار می کنند ؛ نیاز به بیش از هشت بار در روز و یا بیدار شدن در شب برای رفتن به دستشویی بیش از یک بار در شب، ادرار مکرر یا تکرار ادرار محسوب می شود اگرچه مثانه اغلب به اندازه 600 میلی لیتر ادرار (حدود 2 و ½ فنجان) را نگهداری می کند، اما اغلب احساس می شود که مثانه حدود 150 میلی لیتر ادرار جا می گیرد (بیش از ½ فنجان).تکرر ادرارعلت تکرر ادرار

علت تکرر ادرار,تکرر ادرار , تمام علل و علائم و راه های تشخیص تکرر ادرار, راه های درمان خانگی تکرر ادرار,بهبود تکرر ادرار ,درمان های خانگی تکرر ادرار

درمان های خانگی برای درمان تکرر ادرار :

ماست بخورید :
ماست یک منبع غنی از پروبیوتیک ها است که باکتری های خوبی هستند که برای روده شما و همچنین سلامت کلی مفید هستند. ماست همچنین به درمان …

سالم نگه‌داشتن مثانه یک اقدام پیشگیرانه برای تکرر ادرار است. برای سلامتی مثانه می‌توانید از ماست در رژیم غذایی خود استفاده کنید.

ماست سبب افزایش رشد باکتری‌های خوب در دستگاه ادراری می‌شود و تعادل باکتری‌های سالم را در روده شما تقویت می‌کند. همچنین ماست سبب بهبود بخشید عفونت‌های دستگاه ادراری و بهبود سلامت کلیه و همچنین بهبود هضم می‌شود.

از ماست می‌توان به‌عنوان یک گزینه ساده و مؤثر برای درمان تکرار ادرار استفاده کرد.

توجه: به یاد داشته باشید از ماست‌های طعم داده‌شده استفاده نکنید زیرا حاوی شیرین‌کننده و عوامل مصنوعی است، بهترین گزینه ماست طبیعی می‌باشد.

 پروبیوتیک ها می‌توانند برای جلوگیری از عفونت‌های مجاری ادراری در زنان مفید باشند.

آنچه در این مقاله از ایران پاتوق می خوانید

روش های درمان تکرر ادرار

در اینجا چندین روش برای درمان تکرر ادرار برای شما آورده‌ایم در ادامه با ما همراه باشید.علت تکرر ادرار

تمرینات کگل (Kegel)

انجام منظم تمرینات کگل می‌تواند به درمان تکرر ادرار شما کمک کند. تمرینات کگل همچنین به‌عنوان تمرینات کف لگن نیز شناخته می‌شود، که انجام مکرر این تمرینات سبب قوی شدن عضلات مثانه و لگن می‌شود.

تمرینات عضلات کف لگن سبب بهبود عملکرد این عضلات و سبب بهبود بخشیدن تکرر ادرار به‌خصوص در زنان می‌شود.

  • در یک مکان ساکت نشسته یا دراز بکشید و عضلات کگل خود را پیدا کنید. این عضلات سبب جلوگیری از جریان ادرار در هنگام ادرار می‌شوند.
  • هنگام ادرار یا دفع مدفوع وقتی به خود فشار می‌آورید متوجه منقبض شدن بخش از پشت لگن خود می‌شوید که عضلات کگل شما می‌باشد.
  • به مدت 5 ثانیه این ماهیچه‌ها را منقبض و سپس رها کنید.
  • این کار را به مدت 10 الی 20 بار در هر جلسه تکرار کنید.
  • این راه‌حل درمان تکرار ادرار را حداقل 3 بار در روز انجام دهید.

سرکه سیب

سرکه سیب نیز یکی از روش‌های خانگی برای درمان تکرر است.

سرکه سیب دارای خواص ضد باکتری و ضد قارچی است که به مبارزه با هرگونه عفونتی که سبب تکرر ادرار است می‌شود. همچنین سبب کاهش درد در ارتباط با عفونت‌های دستگاه گوارش می‌شود.

علاوه بر این، سرکه سیب غنی از آنزیم‌ها، پتاسیم و سایر مواد معدنی مفید است که به بازسازی و بازگشت تعادل طبیعی ph بدن کمک می‌کند.

  • یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را با یک قاشق چای‌خوری عسل خام در یک لیوان گرم اضافه کنید و دو بار در روز بخورید.
  • همچنین شما می‌توانید 1 تا 2 فنجان سرکه سیب را به آب حمام خود برای درمان تکرر ادرار اضافه کنید. سپس 15 تا 20 دقیقه در آن بمانید. این کار را یک‌بار در روز انجام دهید.

 کمپرس گرم

برای کاهش درد همراه با ادرار بیش‌ازحد، هیچ‌چیز نمی‌تواند بهتر از کمپرس گرم آرام‌بخش باشد.

  • یک بطری آب گرم را درون یک حوله قرار دهید.
  • سپس دراز بکشید و آن را زیر مثانه خود قرار دهید.
  • هنگامی‌که احساس گرما از بین رود آن را بردارید.
  • در صورت نیاز این روش را برای درمان تکرر ادرار انجام دهید.
  • همچنین می‌توانید از پد گرم استفاده کنید.
رب یا خمیر انار:
یک رب یا خمیر از انار تهیه کنید، یک قاشق آن را به آب اضافه کنید و دوبار در روز مصرف کنید.
دانه های کنجد:
دانه های کنجد را با شکر زرد مخلوط کنید ، این ترکیب برای کنترل تکرر ادرار مفید است.
دانه های زغال اخته:
هسته های زغال اخته را پودر کنید و با زنجبیل ترکیب کنید. همچنین می توانید عسل یا آب مخلوط کنید – دوبار در روز مصرف کنید.
اسفناج آب پز:
مصرف اسفناج آب پز، می تواند به کمتر شدن جریان ادرار کمک کند.
از این خوراکی ها بیشتر بخورید:
سیب، سیب زمینی شیرین، تمشک، لوبیا، موز، برنج قهوه ای و آلبالو، این خوراکی ها برای رفع یبوست مناسب است، زیرا یبوست باعث تکرر ادرار می شود.
تمرینات کنترل مثانه را با نگه داشتن ادرار برای زمان های طولانی مدت در طول روز تمرین کنید. توجه داشته باشید، که نگه داشتن ادرار برای مدت زمان در زمانی که واقعا به توالت رفتن نیاز شدیدی دارید ،مضر است و خطر ابتلا به عفونت را افزایش می دهد، بنابراین این کار را در این زمان انجام ندهید.

 

ارسال شده در تاریخ 22 ژانویه 2019 توسط خدیجه ص با موضوع گوناگون
بازدید : 1,288
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.