علت کبودی های بدن درمان و بررسی کبودی های خطرناک

علت کبودی های بدن درمان و بررسی کبودی های خطرناک

علت کبودی های بدن

کبودی‌هایی که ساده بروز پیدا می‌کند

در مواردی خونمردگی به دلیل پاره شدن مویرگ‌های ریز و ورود خون به داخل بافت زیر پوست به وجود می‌آید. در این شرایط اگر این اتفاق بر اثر ضربه و کوفتگی ناشی از آن نباشد، ممکن است مشکلات داخلی مثل مشکلات انعقادی مانع خروج خون به خارج از عروق و بروز خونمردگی شود.

کبودی های که باید به پزشک مراجعه کنید ❌

?عملکرد غیر طبیعی پلاکت
?کمبود پروتئین
?سطح پایین عناصری در خون که باعث لخته شدن خون می شوند.

خون مردگی همراه با تب و درد

اگر فردی یک یا دوبار دچار خونمردگی بی‌دلیل زیر پوست می‌شود، می‌توان آن را ناشی از فیزیک بدن و ایجاد کبودی‌هایی دانست که به آسانی روی می‌دهد. در حالتی که خونمردگی با عوارض و نشانه‌های دیگری همراه نباشد، معمولا جای نگرانی وجود ندارد. اما هنگامی که علاوه بر ایجاد خونمردگی‌های ناگهانی و بی‌دلیل، علائم دیگری مثل تب، درد شدید در ناحیه کبود شده یا علائم غیرعادی دیگر مشاهده شود باید بی‌درنگ به پزشک مراجعه کرد.علت کبودی های بدن

علت کبودی های بدن , درمان و بررسی کبودی های خطرناک ,کبودی های بدن و درمان آن ,پیشگیری از کبودی های خطرناک ,دلایل کبودی بدن,انواع مختلف کبود شدن بدن ,کبودی

کبودی و کوفتگی بر اثر ضربه‌های سختی که به بدن وارد می‌شود و در برخی از موارد به علت بیماری‌های مختلف به وجود می‌آیند؛ البته برای درمان این کبودی‌ها نیز راه‌هایی وجود دارد.

کبودی که در پزشکی آن را کوفتگی می‌‌نامند، به دلیل آسیب دیدن عروق خونی کوچک زیر پوست در اثر ضربه دیدن ایجاد می‌شود که در اثر آن خون از رگ‌های خونی به بافت‌های مجاور نشت کرده و موجب کبود شدن بدن می‌شود. اکثر کبودی‌ها به رنگ ارغوانی در می‌آیند.

زیاد با میز و صندلی برخورد می‌کنید؟

اگر از گروه آدم‌های حواس‌پرت باشید یا مشغله زیادی داشته باشید، قاعدتا با لکه‌های کبودی روی دست‌ها، ران‌ها و پاهای‌تان که ناشی از برخورد با صندلی‌ها، میزها و حتی گاهی در و پنجره‌هاست، آشنا هستید.

سه عامل مهم

ضرب‌دیدگی و کبودی می‌تواند ناشی از هر چیزی باشد؛ مثل آسیب‌های ورزشی، افتادن، خوردن به میز و صندلی و تصادفات رانندگی و … . اما گاهی این اتفاقات بدون علت مشخص و یا پس از یک حادثه خیلی جزئی رخ می‌دهند. این می‌تواند نشانگر یک حالت پزشکی باشد که باید به آن توجه کرد. ضرب‌دیدگی و کبودی‌های متعدد می‌تواند نشانگر اختلالات خونی و نقص در بند آمدن خون باشد.

در روند توقف‌ خونریزی سه عامل مهم در رگ‌ها نقش دارند: اول پلاکت‌ها که جزو سلول‌های خونی هستند و در تشکیل لخته‌های خون نقش دارند. دوم فاکتورهای انعقاد خون که پروتئین‌هایی در جریان خون هستند و روند شکل‌گیری لخته‌ها را هدایت می‌کنند و سوم خود عروق که با تنگ شدن‌شان مانع از تجمع خون و مایعات در موضع آسیب‌دیده می‌شوند.علت کبودی های بدن

اگر در هر کدام از این سه عامل مشکلی وجود داشته باشد، روند کبودی می‌تواند به طور مکرر و حتی پس از یک برخورد بسیار جزئی هم اتفاق بیفتد.

پیر شدن:

این کاملا طبیعی است که در سن خود دچار کبودی شوید. همانطور که ما بزرگتر میشویم پوست ، برخی از چگالی و ضخامت خود را از دست می دهد، از جمله یک لایه چربی (چربی زیر جلدی) که به عنوان یک محافظ برای عروق خونی کوچک ما عمل می کند.

روش RICE یک ابزار ساده و موثر برای رفع کبودی ها است. استراحت، یخ و کمپرس می تواند درد و تورم را کاهش دهد، و به بهبودی کمک کند، حتی اگر به آسانی کبود شوید.

شرایط بالقوه جدی داشتن:

آسیب کبدی و سرطان خون، دو بیماری شدید پزشکی است که ممکن است باعث انسداد خون و کبودی بیشتر شود. علل شایع آسیب کبدی شامل سوء مصرف الکل، چاقی، عفونت های ویروسی و سکته های ژنتیکی است ، سرطان های خون شامل لوسمی و لنفوم می باشند هر دو حالت باعث می شود فرد به راحتی کبود شود.

اگر کبودی شما با سایر علائم مانند استخوان یا درد مفاصل، خستگی و غدد لنفاوی متورم ظاهر شود، توصیه می شود که پزشک خود را ببینید.علت کبودی های بدن

علت کبودی های بدن , درمان و بررسی کبودی های خطرناک ,کبودی های بدن و درمان آن ,پیشگیری از کبودی های خطرناک ,دلایل کبودی بدن,انواع مختلف کبود شدن بدن ,کبودی

پلاکت پایین خون از علت های کبودی بدن:

افراد مبتلا به اختلال پلاکتی به راحتی و بدون دلیل کبود می شوند .پلاکت های خون، بخش های صاف سیتوپلاسم است که با لخته شدن خون ،جلوی خونریزی را میگیرد.

پیشگیری از کبودی بدن و درمان زخمها:

پیشگیری ،همیشه بهترین نوع درمان است. برای جلوگیری از کبودی، چند نکته مهم وجود دارد:

  • درهم ریختگی را تمیز کنید ،به خصوص کف زمین.
  • وسایل و کابل های برق را به نحوی تنظیم کنید، که راه رفتن شما را مختل نکنند.
  • شنوایی و بینایی خود را هر دو سال یک بار بررسی کنید (برای جلوگیری از حوادث قابل پیشگیری مانند سقوط).
  • در مورد اثرات جانبی کبودی داروها با پزشک خود مشورت کنید.
  • خانه خود را به خوبی روشن کنید، به ویژه در شب.
  • با توجه به درمان، اکثر کبودی ها به سادگی و بدون مداخله پزشکی از بین می روند .
  • با این حال، کبودی های مکرر ممکن است یک وضعیت اساسی را که نیاز به درمان دارد، نشان دهد.

ارسال شده در تاریخ 12 ژانویه 2019 توسط خدیجه ص با موضوع گوناگون
بازدید : 1,524
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.