عوارض خواب نامنظم آسیب های ناشی از داشتن خواب نامنظم

عوارض خواب نامنظم آسیب های ناشی از داشتن خواب نامنظم

عوارض خواب نامنظم

خواب نامنظم به کلیه هایتان آسیب میزند ❌

‼️ خواب نامنظم با تاثیر بر هیپوتالاموس و هیپوفیز بر روی بسیاری از هورمونها اثر نامطلوب گذاشته و اختلال این هورمونها به کلیه آسیب میزند⁉️

عوارض خواب نامنظم ,آسیب های ناشی از داشتن خواب نامنظم, بدخلقی پیامدهای کمبود خواب , خواب آلودگی و افسردگی, زندگی جنسی کمبود خواب ,کمبود خواب و مشکلات جسمانی

خواب نامنظم و پوست

زمان خواب شبانه حتی تاثیر زیادی در حفظ سلامتی و شادابی پوست دارد، در مواردی که زمان شروع خواب شبانه ۲ یا ۳ ساعت تغییر کند حتی اگر مدت زمان خواب کافی باشد، سلامت پوست تضمین نمی‌شود. عوارض خواب نامنظم

افرادی که از ساعت ۳ نیمه شب تا ۱۱ صبح یا ۸ شب تا ۴ صبح می‌خوابند یعنی شب‌ها دیرتر یا زودتر از ۱۱ شب خوابیده و صبح‌ها نیز ساعت ۷ صبح بیدار نمی‌شوند، دچار افتادگی و پیری زودرس پوست می‌شوند. خوابیدن در ساعت ۱۱شب تا ۶ یا ۷ صبح، بهترین زمان برای حفظ شادابی پوست است.

خواب نامنظم و آستانه درد

نداشتن خواب عمیق، آستانه درد را در این افراد پایین می‌آورد. بدن حدود ساعت ۴ صبح مولکول‌های ضد التهاب آزاد می‌کند. این مولکول باعث تسکین درد می‌شود. در صورتی که فرد دیر به خواب رفته باشد این مرحله آزادسازی را نخواهد داشت و در نتیجه درد بیشتری احساس می‌کند.

خواب نامنظم و بیماری های مزمن

افراد کم‌خواب بیشتر به بیماری‌های قلبی، سکته،‌ دیابت چاقی و اختلالات روانی مبتلا می‌شوند و این شرایط برای افراد پرخواب نیز صادق است‌ به دلیل وجود این رابطه پزشکان باید در هنگام معاینه افراد مبتلا به بیماری‌های مزمنبر سلامت خواب آنان نیز توجه داشته باشند و اهمیت خواب منظم در حفظ سلامتی را به بیماران خود یادآوری کنند.عوارض خواب نامنظم

تاثیر خواب نامنظم در کوتاهی قد و چاقی کودکان

به گفته دکتر حامد پورآرام، خواب کودکان حداقل هشت ساعت و نوجوانان حداقل هفت ساعت در طول شبانه روز توصیه می شود و خوابیدن یک ساعت اضافه در طول روز به دلیل خستگی و یا جبران کمبود خواب، اشکال ندارد.

خواب مناسب و کافی از جمله نیازمندی های انسان ها است و توصیه می شود که آنان بطور متوسط هشت ساعت در شبانه روز بخوابند.

طول خواب در شبانه روز برای کودکان بیش از ۱۰ ساعت و برای نوجوانان بیش از ۹ ساعت نباید باشد. زیادی خواب هم به بدن آسیب می رساند و می تواند عامل چاقی در افراد باشد.

افراد ساعاتی را که در خواب هستند، فعالیت بدنی ندارند و انرژی ذخیره می کنند و این کار می تواند زمینه بروز چاقی را فراهم کند. افرادی که شرایط خاص دارند باید با مشاوره متخصصان مدت خواب خود را تنظیم کنند تا مشکل جسمی برای آنان بوجود نیاید.

کمبود خواب تمرکزتان را پایین می آورد.

خواب نقش مهمی در فکر کردن و یادگیری دارد. کمبود خواب به طرق مختلف به این فرایندهای شناختی آسیب می زند. اول اینکه، توجه و تمرکز، هوشیاری، منطق و توانایی حل مشکل شما را مختل می کند. همه اینها یادگیری را دشوارتر می کند.

دوم اینکه، چرخه های مختلف خواب در طول شب در تحکیم خاطرات در ذهن نقش دارند. اگر به اندازه کافی نخوابید، نمی توانید چیزهایی که در طول روز یاد گرفته اید یا تجربه کرده اید را به خاطر آورید.

عوارض خواب نامنظم

عوارض خواب نامنظم ,آسیب های ناشی از داشتن خواب نامنظم, بدخلقی پیامدهای کمبود خواب , خواب آلودگی و افسردگی, زندگی جنسی کمبود خواب ,کمبود خواب و مشکلات جسمانی

کمبود خواب منجر به مشکلات جسمانی متعدد و جدی می شود.

اختلالات خواب و کمبود خواب مزمن می تواند شما را در معرض مشکلات جدی زیر قرار دهد:

بیماری قلبی، حمله قلبی، نارسایی قلبی، تپش قلب، فشارخون بالا، سکته و دیابت

طبق برآورد محققان، ۹۰ درصد از افراد مبتلا به بی خوابی، یک مشکل جدی دیگر سلامتی نیز دارند.

کمبود خواب میل جنسی را مختل می کند.

متخصصین خواب می گویند که کمبود خواب در مردان و زنان منجر به کاهش میل جنسی میشود. خالی شدن انرژی بدن، خواب آلودگی و بالا رفتن فشار روحی ازجمله عوامل دخیل در آن است.

برای مردانی که مبتلا به آپنه خواب هستند، مشکل تنفسی ایجاد شده حین خواب که آن را مختل میکند نیز می تواند عامل دیگری در این کاهش میل جنسی باشد. در تحقیقی که در سال ۲۰۰۲ به چاپ رسیده، مشخص شده است که بسیاری از مردانی که دچار آپنه خواب هستند، سطح پایینی از تستوسترون دارند. در این تحقیق، تقریباً نیمی از مردانی که از آپنه خواب جدی رنج می بردند، میزان بسیار پایینی تستوسترون حین خواب تولید می کردند.

 خواب آلودگی افسرده کننده است.

کمبود و اختلالات خواب به مرور زمان می تواند منجر به علائم افسردگی شود. در تحقیقی که در سال ۲۰۰۵ در امریکا انجام گرفت، مشخص شد افرادی که تشخیص افسردگی یا اضطراب برای آنها داده شده بود، به میزان بیشتری نسبت به دیگران کمتر از شش ساعت در شبانه روز می خوابیدند.

ارسال شده در تاریخ 4 مارس 2019 توسط خدیجه ص با موضوع مطلب علمی
بازدید : 1,230
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.