عوارض زیاد نشستن شایع ترین دردهاى افراد پشت میزنشین

عوارض زیاد نشستن شایع ترین دردهاى افراد پشت میزنشین

عوارض زیاد نشستن

شایع ترین دردهاى افراد پشت میزنشین ❌

?گردن درد 53%
?کمردرد 63%
?مچ درد 33%
?شانه و کتف 38%

زمانی که فعال هستیم، خون و اکسیژن به خوبی به مغز پمپاژ شده و باعث تحریک تولید هورمون های خوش خلقی و برخی از ژن های محافظ می شود.

زمانی پشت میزنشین و خانه نشین می شوید، جریان خون تازه و اکسیژن و ترشح هورمون های خوش  خلقی کاهش پیدا می کند و به این ترتیب، مغز آشفته شده و قدرت تمرکز خود را از دست می دهد.

تخریب عضلات
زمانی که عضلات به کار گرفته نمی شوند، به سرعت نرم و فرسوده می شوند.عوارض زیاد نشستن

محققان دانشگاه ایالت آریزونا معتقد هستند زمانی که از بدن تان کار می کشید، یعنی راه می روید، اشیا را بلند و جابه جا می کنید و صاف می نشینید، عضلات با سرعت کمتری شروع به فرسودگی و تخریب می کنند.

در واقع تحلیل عضلات زمانی بروز می کند که شما بی تحرک هستید و زیاد یک جا می نشینید. به عنوان مثال، لم دادن روی صندلی باعث ضعیف شدن عضلات گردن، شانه ها، ستون فقرات و عضلات شکمی می شود.عوارض زیاد نشستن

عوارض زیاد نشستن ,خطرات زیاد نشستن پشت میز,مضرات پشت میز نشینی ,زیاد نشستن و دردهای رایج آن ,شایع ترین دردهاى افراد پشت میزنشین,وضعیت نشستن تان در پشت میز

بهم خوردن هم ترازی گردن، شانه ها و ستون فقرات بالایی
همین حالا به وضعیت نشستن تان در پشت میز کار دقت کنید. به احتمال زیاد به جای اینکه گردن تان در راستای ستون فقرات باشد، به سمت جلو خم شده اید. بدون شک شانه و کمرتان نیز در وضعیت نامناسبی قرار دارند، یعنی شانه هایتان افتاده و پشتتان به حالت خمیده در آمده است.

هم تراز نبودن گردن، شانه ها و ستون فقرات در حین قرار گرفتن پشت رایانه که معمولا ساعت ها نیز طول می کشد، باعث ایجاد آسیب های فشاری مکرر و دائمی به عضلات و ساختار استخوانی گردن می شود که از انتهای جمجمه تا مهره های پشت را درگیر می کند.

در نتیجه برای کاهش آسیب های وارده لازم است صاف بنشینید، گردن را جلو نیاورید تا با شانه ها و ستون فقرات در یک راستا باشد.

اگر پشت میزنشین هستید، حواستان باشد که صاف بنشینید. نباید گردن تان جلوتر از شانه هایتان باشد. از آویزان نگه داشتن شانه ها بپرهیزید و پاهایتان را روی زمین قرار داده و در پشتتان، یک پشتی مناسب قرار دهید تا گودی کمرتان را پر کند.عوارض زیاد نشستن

صدمات مزمن به اعضای بدن
به عقیده ی گروهی از متخصصان تغذیه و فیزیولوژیست های دانشگاه میسوری، بیماری های مزمنی مانند سرطان کولون (روده بزرگ)، کبد چرب و  بیماری های قلبی عروقی در لیست بیماری هایی قرار دارند که پشت میزنشین ها را تهدید می کنند.

متاسفانه خطر این بیماری ها برای افرادی که زیاد می نشینند جدی است، حتی اگر این افراد ورزش منظم نیز انجام دهند.عوارض زیاد نشستن

عوارض زیاد نشستن ,خطرات زیاد نشستن پشت میز,مضرات پشت میز نشینی ,زیاد نشستن و دردهای رایج آن ,شایع ترین دردهاى افراد پشت میزنشین,وضعیت نشستن تان در پشت میز

نتایج بررسی های متعدد نشان می دهد که کاهش جریان خون و کاهش کالری سوزی در حالت نشسته، خطر بروز گرفتگی عروق، فشار و کلسترول خون بالا، مشکلات گوارشی، بیماری قلبی عروقی و کبد چرب را افزایش می دهد.

ارسال شده در تاریخ 8 دسامبر 2018 توسط خدیجه ص با موضوع گوناگون
بازدید : 1,255
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.