عوارض مصرف زیاد ترشیجات سرکه، حرف اول را در خاصیت می‌زند

عوارض مصرف زیاد ترشیجات سرکه، حرف اول را در خاصیت می‌زند

عوارض مصرف زیاد ترشیجات ,مصرف زیاد ترشیجات , عوارض مصرف ترشیجات, خواص وعوارض ترشیجات,

? عوارض مصرف زیاد ترشیجات

عوارض مصرف زیاد ترشیجات ,مصرف زیاد ترشیجات , عوارض مصرف ترشیجات, خواص وعوارض ترشیجات,

?باعث آسیب به معده می شود
?باعث ضعف اعصاب
?پیری زودرس می شود
?به علت سرد بودن باعث ایجاد بیماریهای عصبی در دراز مدت می شود

سرکه، حرف اول را در خاصیت می‌زند
بخش اصلی و وجه مشترک تمام ترشی‌ها حضور سرکه است. سرکه بر اثر تخمیر قند میوه‌ها به وسیله باکتری تولید می‌شود. سرکه اسید استیک دارد و این ماده با تغییر PH محیط از رشد میکروارگانیسم‌ها جلوگیری می‌کند و جلوی فساد خوراکی‌ها را می‌گیرد. خود سرکه بر اثر تخمیر به وجود می‌آید و مقدار زیادی از خواص خوراکی‌های تخمیری مثل آنتی اکسیدان را داراست. باکتری‌های مفید که باعث تخمیر غذا‌ها می‌شوند موجب به وجود آمدن ترکیبات شیمیایی خاصی شده که برای سلامت مفید هستند. تحقیقات جدید نشان داده مصرف روزانه ۲۰ میلی لیتر سرکه چه به تنهایی و چه به صورت مخلوط با غذا‌ها مثل ترشی یا سالاد، باعث کاهش اندکس گلیسمی مواد غذایی که کربوهیدرات دارند، می‌شود. کاهش اندکس گلیسمی چه در افراد دیابتی و چه غیر دیابتی باعث می‌شود قندخون در بدن به آهستگی بالا برود. اسید سیتریک موجود در سرکه جذب کلسیم را بهبود می‌بخشد و در افزایش سوخت و ساز بدن موثر است. سرکه می‌تواند باکتری‌های مضر دستگاه گوارش را از بین ببرد و از بروز گاز معده جلوگیری کند. علاوه بر این سرکه به عملکرد سم زدایی کبد هم کمک می‌کند و صفرا را از بین می‌برد

خواص تغذیه‌ای ترشیجات:
در تهیه ترشی‌ها معمولاً از سبزیجات و میوه‌جات مفید و ارزشمند و با خواص تغذیه‌ای خوب استفاده می‌شود. از آنجایی که در فرآیند تهیه آن‌ها حرارت وجود ندارد، پس خواص تغذیه‌ای آن‌ها تا حدی حفظ می‌شود. از طرفی فرآیند ارزشمند تخمیر در اثر فعالیت باکتری‌های لاکتوباسیل در تولید ویتامین‌های گروه B نقش داشته و در واقع همانند پروبیوتیک‌ها عمل کرده و بر سلامتی دستگاه گوارش تأثیرگذار خواهد بود.
البته لازم به ذکر است که در فرآیند تهیه ترشی‌ها، برخی از مواد مغذی دست‌خوش تغییرات می‌شوند که به ماهیت ماده عمل‌آوری و مدت زمان آن بستگی دارد و هر چه زمان نگهداری طولانی‌تر باشد، کاهش ارزش تغذیه‌ای مواد مغذی بیشتر خواهد بود، برای مثال ویتامین C و اسیدفولیک از حساس‌ترین مواد مغذی می‌باشند که طی این فرآیند به شدت کاهش پیدا کرده و یا کاملا از بین می‌روند.
همچنین خوب است بدانید ترشی در مقایسه با محصولات لبنی همچون ماست و پنیر که طی تخمیر مغذی تر می شوند، ارزش تغذیه ای چشمگیری ندارد.

ارسال شده در تاریخ 22 آوریل 2018 توسط خدیجه ص با موضوع مربا و ترشیجات
بازدید : 2,045
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.