عواقب صبحانه نخوردن مشکلاتی در پی نخوردن صبحانه

عواقب صبحانه نخوردن مشکلاتی در پی نخوردن صبحانه

عواقب صبحانه نخوردن

? افرادی که صبحانه نمیخورند دچار چه مشکلاتی میشوند

✅ سردرد
✅ ریزش مو
✅ لکهای پوستی
✅ پوکۍاستخوان
✅ کاهش ایمنی بدن
✅ عدم توانایی بدن در غلبه بر رادیکالهای آزاد

عواقب صبحانه نخوردن ,مشکلاتی در پی نخوردن صبحانه ,نخوردن صبحانه و چاقی ,بیماری های در پی نخوردن صبحانه,اهمیت صبحانه ,حتما صبحانه بخورید

 پایین آمدن درک

صبحانه نه تنها برای حمایت از فعالیت های فیزیکی ما ضروری است، بلکه برای عملکرد مغز ما نیز ضروری است. اساساً مغز ما به تغذیه، مخصوصا به گلوکز نیاز دارد تا به بهترین شکل کار کند. کمبود عرضه مواد مغذی مغز ما می تواند عملکرد مغز ما را کاهش داده و باعث شود که ما مشکل در تمرکز داشته باشیم. عواقب صبحانه نخوردن

بنابراین، کودکان به شدت ملزم به خوردن صبحانه قبل از مدرسه هستند، چون نخوردت صبحانه باعث می شود که آن ها نتوانند مسائل را به طور موثر حل کنند. با این حال، ما باید در انتخاب منوی صبحانه خود انتخابی داشته باشیم، چون غذا با کالری بالا گزینه خوبی برای صبحانه نیست.

براساس تحقیقات، مصرف کالری بالا برای صبحانه می تواند عملکرد مغز ما را کاهش دهد. سبزیجات گزینه خوبی برای صبحانه هستند.

عوارض نخوردن صبحانه روی خلقیات

 خلق و خوی بد

افراد با الگوی غذایی خوب روحیه خوبی هم دارند. افرادی که اغلب صبحانه شان را نمی خورند، روحیه نوسان داری را تجربه خواهند کرد که به خاطر قند خون پایین آن ها است. این یکی از عوارض جانبی نخوردن صبحانه است.

عوارض نخوردن صبحانه بر روی تناسب اندام

 چاقی

صبحانه برای تمام روز گرسنگی ما را کنترل می کند. صبحانه ناقص به این معنی است که ما “روزه” هستیم. این امر قطعاً تعادل قند خون و تولید انسولین را که در نهایت ما را برای رنج بردن از چاقی به ارمغان می آورد، مختل می کند. در نهایت، ما نیز از مشکلات جدی سلامتی مانند دیابت، ناباروری و بیماری های قلبی رنج می بریم. عواقب صبحانه نخوردن

افرادی که زیاد صبحانه نمی خورند تمایل دارند غذای زیادی را هنگام نهار بخورند چون آن ها احساس گرسنگی بیش از حدی دارند. بنابراین آن ها مقدار زیادی چربی و کالری مصرف می کنند. حتی جذب کالری افرادی که صبحانه نمی خورند، 100 بیشتر از افرادی است که صبحانه منظمی دارند.

این حقیقت توسط چندین مطالعه ثابت شده است که نشان می دهد چاقی در افرادی که صبحانه نمی خورند، 4 برابر بیشتر از افرادی است که به طور منظم صبحانه می خورند.

آسیب‌های قلبی را به همراه دارد

طبق مطالعه‌ای که اخیرا صورت گرفته است، احتمال رنج بردن از حملات قلبی در مردانی که صبحانه را نادیده میگیرند ۲۷% بیشتر از مردانی است که به صبحانه اهمیت داده و آن را به عنوان نخستین وعده غذایی روزانه خود قرار می‌دهند. دکتر لیچ کاهیل که هدایت این تحقیق را بر عهده داشته است می‌گوید: احتمال این خطر اگرچه نگران‌کننده نیست اما این حقیقت را تایید می‌کند که خوردن یک صبحانه سالم می‌تواند خطر حملات قلبی را به شدت کاهش دهد.

همچنین آمادگی برای بالا رفتن فشار خون در افرادی که از خوردن صبحانه غافل می‌شوند نیز دیده شده است که این نیز خود منجر به انسداد عروق خواهد شد. از طرف دیگر، افزایش فشار خون خطر بروز شرایط نامساعد قلبی و عروقی از جمله سکته را در این افراد به همراه دارد.

عملکرد شناختی را تحت تاثیر قرار می‌دهد

قرار دادن صبحانه در رژیم غذایی روزانه شما به شما در عملکرد شناختی بهتر مغزتان کمک می‌کند. مطالعه‌ای روی گروهی از نوجوانان سنین بین ۱۲ و ۱۵ سال در دو مرحله آزمایشی انجام شد. در یکی از این آزمایش ها، گروه مورد نظر مجاز به مصرف صبحانه بود و در آزمایش دوم از افراد این گروه خواسته شد که وعده غذایی صبحگاهی خود را حذف کنند. دیده شد که افراد این گروه در مدت زمان دریافت صبحانه در رژیم غذایی روزانه خود دقت بیشتری در آزمون جست‌وجوی بصری نشان می‌دهند درحالیکه نخوردن صبحانه مانع از رسیدن به چنین نتیجه‌ای خواهد شد.

نتیجه گیری: خوردن صبحانه موجب تقویت عملکرد شناختی می‌شود. نتایج این تحقیق قابل تعمیم در بزرگسالان نیز هست.

ریزش مو را تحریک می‌کند

ریزش مو یکی از تاثیرات عمده و جانبی نخوردن صبحانه است. بله! یک وعده غذایی کم پروتیین خطرناک می‌تواند سطوح کراتین را تحت تاثیر قرار داده، مانع از رشد مو شود و ریزش مو را به دنبال داشته باشد. صبحانه وعده غذایی اصلی و ضروری هر روز است و نقشی مهم درتقویت رشد فولیکول‌های مو دارد. بنابراین اگر می‌خواهید از داشتن موهایی محکم، شاداب و فاقد ریزش بهره‌مند شوید، باید صبحانه روزانه و غنی از پروتیین را در رژیم غذایی خود قرار بدهید.

ارسال شده در تاریخ 16 مارس 2019 توسط خدیجه ص با موضوع سلامتی
بازدید : 1,072
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.