غذاهای مفید برای آرتروز معرفی خوراکی های مناسب برای رفع آرتروز

غذاهای مفید برای آرتروز معرفی خوراکی های مناسب برای رفع آرتروز

غذاهای مفید برای آرتروز معرفی خوراکی های مناسب برای رفع آرتروز

آرتروز دارید؟

غذای تند بخورید
تحقیقات نشان داده استفاده از ادویه جات تند که در بدن باعث حرارت می‌شود، مانند زردچوبه، زنجبیل و دارچین برای آرتروز و التهابات آن بسیار مفید است.

تغذیه در بیماری آرتروز مانند همه بیماری های دیگر اهمیت زیادی دارد و نمی توان این اصل را کتمان کرد. برای اینکه بتوانید مفاصلتان را تقویت کنید، قدرت دفاعی بدنتان را بالا ببرید و با التهاب ها مقابله کنید باید چند اصل تغذیه ای درست را رعایت کنید. اگر مفاصلتان ساز مخالف می زنند یا اگر نمی خواهید چند سال بعد دچار آرتروز و دردهایی از این قبیل شوید مطالعه این مطلب را از دست ندهید.self tanner

غذاهای مفید برای آرتروز,معرفی خوراکی های مناسب برای رفع آرتروز,مواد غذایی مفید برای آرتروز معرفی روش های رفع آرتروز,تغذیه وآرتروز,تغذیه و درمان خانگی آرتروز

غذاهایی که برای بیماری آرتروز مفید است

غذاهای مفید برای آرتروز

ویتامین های ضروری را دریابید

آرتروز بیماری مفاصل است یا اگر بخواهیم دقیق تر بگوییم مشکل غضروف هاست. در واقع این بیماری متابولیسم استخوانی را به هم می زند. برای همین هم باید هر آنچه باعث تقویت استخوان ها می شود را عزیز دانست. برای کسی که با مشکل آرتروز مواجه است کلسیم ارزش بالایی دارد. زمانی که کلسیم با ویتامین C همراه می شود می تواند دردهای آرتروز زانو و پا را تسکین دهد. برای این کار می توانید مکمل مصرف کنید البته با مشورت با پزشکتان.توجه داشته باشید برای جذب حداکثری کلسیم حتما لازم نیست که به میزان زیادی شیر و محصولات لبنی پر چرب میل کنید.

بدون شک ماست و پنیر به خصوص پنیر تهیه شده از شیر بز می تواند کمک کننده باشد. اما با این حال ماهی ساردین، بادام، کشمش، خانواده کلم ها مانند کلم بروکسل، بروکلی، کلم چینی، کلم برگ و غیره و برخی از آب های معدنی نیز منبع کلسیم هستند.
ماهی های چرب: از جمله سالمون، ساردین یا هر نوع ماده غذایی حاوی اسیدچرب امگا-3 مانند گردو، دانه سویا، دانه کتان، تخمه کدوتنبل و روغن کانولا مفید است.

با مصرف امگا-3 تولید ماده شیمیایی که التهاب را افزایش می دهد، کاهش می یابد. امگا -3 هم چنین مانع از عملکرد آنزیم هایی می شود که این ماده شیمیایی را تولید می کنند. ماهی های چرب، حاوی ویتامین D نیز است که مانع از تورم و درد می شود. محققان می گویند افزودن روزی یک گرم امگا -3 به برنامه غذایی بیماران آرتریتی مفید است.  اضافه کردن ماهی سالمون، گردو و دانه کتان به رژیم غذایی مفید است. بهتر است در روزهایی که امگا -3 مصرف نمی کنید، با نوشیدن ۲ لیوان شیر کم چرب، ویتامین D مورد نیاز بدن را تامین کنید. قرار گرفتن در نور خورشید به مدت 10 تا 15 دقیقه در روز نیز باعث تولید ویتامین D در بدن می شود.

غذاهای مفید برای آرتروز,معرفی خوراکی های مناسب برای رفع آرتروز,مواد غذایی مفید برای آرتروز معرفی روش های رفع آرتروز,تغذیه وآرتروز,تغذیه و درمان خانگی آرتروز
غذاهای مفید برای آرتروز

پیاز و تره فرنگی: کورستین نوعی آنتی اکسیدان موجود در این دو ماده غذایی، مانند آسپرین و پروفن از تولید ماده شیمیایی التهابی پیشگیری می کند. اگر به دلیل بوی نامطبوع پیاز از مصرف آن خودداری می کنید، از کلم پیچ، گوجه های مینیاتوری یا سیب درختی که همه سرشار از کورستین است بیشتر استفاده کنید. مصرف نصف پیمانه ماده غذایی سرشار از کورستین کافی است.

گیلاس: نتایج بررسی محققان دانشگاه میشیگان نشان می دهد، برنامه غذایی سرشار از گیلاس، التهاب را تا 50 درصد کاهش می دهد. نتایج تحقیقی که در سا ل2009 در موسسه ای در دالاس انجام شد نشان داد 56 درصد بیمارانی که به التهاب استخوان و مفصل مبتلا هستند، پس از8 هفته مصرف گیلاس بهبود نسبی یافتند. ماده معجزه گر در این میوه آنتوسیاتین است که همان  رنگدانه گیلاس، انگور، شاتوت و بادمجان می باشد.

آنتوسیاتین نوعی آنتی اکسیدان قوی است که التهاب را کاهش می دهد.مصرف روزی نصف پیمانه گیلاس تازه، یخ زده، خشک یا کنسروی یا روزی یک لیوان آب آن برای دریافت خواص این میوه کافی است.

چای سبز: برخی ترکیب های آنتی اکسیدان در این نوشیدنی شدت آرتریت را کاهش می دهد.

روغن زیتون خالص غذاهای مفید برای آرتروز: این روغن حاوی ماده ای است که آنزیم های مربوط به التهاب را غیرفعال می کند.

از آنجا که هر یک قاشق غذاخوری روغن، 119 کالری دارد، در مصرف آن دقت کنید. مصرف روزانه روغن زیتون و افزودن آن به سالاد، نان یا سبزیجات برای فرد مبتلا به آرتریت مفید است.

فلفل دلمه ای، مرکبات و مواد غذایی دیگر حاوی ویتامین C: ویتامین c از کلاژن، ترکیب عمده غضروف محافظت می کند. دریافت ناکافی آن، خطر بروز برخی انواع آرتریت را افزایش می دهد. مصرف روزی 200 تا 500 میلی گرم از این ویتامین مفید است. یک عدد پرتقال و یک پیمانه کلم بروکلی حاوی 200 میلی گرم ویتامینC است. بهتر است به جای مکمل ها از منابع طبیعی ویتامین ها استفاده کنید.مواد غذایی سرشار ازویتامین C مواد مغذی گیاهی دیگری نیز دارند که از مکمل ویتامین C به دست نمی آید.

ارسال شده در تاریخ 12 نوامبر 2018 توسط خدیجه ص با موضوع مطلب علمی
بازدید : 1,467
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.