فواید آب زنجبیل برای سلامتی و بررسی خواص و مضرات آن

فواید آب زنجبیل برای سلامتی و بررسی خواص و مضرات آن

فواید آب زنجبیل برای سلامتی

✅تنظیم کلسترول
✅ضد سرطان
✅ضد التهاب

?مواد تشکیل دهنده

✅برش های نازک از ریشه زنجبیل
✅یک و نیم لیتر آب
✅لیمو در صورت تمایل

روش تهیه:

– زنجبیل را پوست بکنید و آن را به صورت مکعب‌های کوچک برش بزنید.

– مقداری آب به برش‌های زنبیل اضافه کنید و آنها را در یک میکسر قرار دهید.

– بعد از له شدن زنجبیل، ترکیب را بیرون بیاورید و آن را صاف کنید تا تکه‌های ریز زنجبیل جدا شوند. حالا آب زنجیل شما آماده است.

– اگر نوشیدن آب زنجبیل برای شما دشوار است، می‌توانید کمی ‌شکر و ویولا به آن اضافه کنید تا نوشیدنی‌تان طعم بهتری داشته باشد.

 آب زنجبیل دارای خواص ضد التهابی است

یکی از موثرترین خواص زنجبیل این است که به عنوان یک عامل ضد التهابی عمل ‌می‌کند و به کاهش التهاب مفاصل کمک ‌می‌کند. یک مطالعه نشان می‌دهد افرادی که آب زنجبیل مصرف ‌می‌کنند، به درد و سایر بیماری‌های التهابی کم‌تر دچار می‌شوند زیرا این نوشیدنی حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی است که با حذف ناخالصی‌های مضر در بدن باعث افزایش جریان خون تازه می‌شوند.

 آب زنجبیل از ابتلا به سرطان پیشگیری می‌کند

زنجبیل برای جلوگیری از سرطان و همچنین کشتن سلول‌های سرطانی فوق‌العاده عمل ‌می‌کند. در یک مطالعه، مشخص شد که زنجبیل رشد سلول‌های سرطان پستان را کاهش می‌دهد.

فواید آب زنجبیل به کنترل فشار خون کمک می‌کند

زنجبیل به عنوان یک رقیق‌کننده‌ی خون عمل ‌می‌کند و بلافاصله فشار خون را کاهش می‌دهد. شما می‌توانید یک لیوان نوشیدنی زنجبیل را با چند قطره عسل بخورید تا طعم خوبی داشته باشد.

 آب زنجبیل درد را کاهش می‌دهد

فواید آب زنجبیل به پیشگیری از انواع دردهای متفاوت مانند درد دندان کمک ‌می‌کند و در درمان درد میگرن نیز که در هر روز شایع‌تر از روز قبل می‌شود، تاثیر دارد. از آن‌جایی که زنجبیل به عنوان یک عامل ضد التهابی عمل ‌می‌کند، مانع از ملتهب شدن رگ‌های خونی می‌شود و به این ترتیب موجب افزایش جریان خون در بدن و درمان درد می‌شود.

فواید آب زنجبیل فرآیند هضم را بهبود می‌دهد

یکی از بهترین خواص آب زنجبیل این است که به عنوان عامل فعالی برای هضم عمل ‌می‌کند. آب زنجبیل سبب می‌شود که از مشکلات گوارشی مختلف رهایی بیابید. این نوشیدنی حرکت مواد غذایی را از معده به روده‌ی کوچک تسریع ‌می‌کند. با مصرف زنجبیل، می‌توانید کم‌تر مستعد ابتلا به درد معده یا سایر مشکلات گوارشی باشید. این ماده تمام ناخالصی‌ها را از معده پاک می‌کند و به کسانی که از حالت تهوع ناشی از حرکت رنج می‌برند، کمک می‌کند.

 آرتریت (التهاب مفاصل)

زنجبیل تاثیر مثبتی روی درمان آرتریت دارد زیرا به عنوان یک عامل ضد التهابی عمل ‌می‌کند و سبب کاهش تورم و التهاب در افراد مبتلا به مشکلات تیروئید یا آرتریت، می‌شود.

فواید آب زنجبیل ,خواص آب زنجبیل ,خوردن آب زنجبیل ,زنجبیل ,خواص آب زنجبیل برای سلامتی,دلایل نوشیدن آب زنجبیل , خواص و مضرات زنجبیل , درمان بیماری با زنجبیل

آنتی ژنیک و کمک به هضم

در سراسر جهان زنجبیل را برای تسهیل گوارش و کاهش استفراغ و حالت تهوع استفاده می کنند. مطالعات نیز بر این نکته تاکید دارند که چقدر موثر است.

کلسترول

اخیرا درآزمایشی، زنجبیل باعث کاهش نشانگرهای بیماری قلبی ،مانند؛ فعالیت های آرژنینازی، کلسترول بد و تری گلیسیرید در موش های صحرایی دارای رژیم غذایی با چربی بالا شد .

کاهش وزن

آب زنجبیل میتواند به کاهش وزن کمک کند ،اگرهمراه با رژیم غذایی سالم و ورزش باشد ؛ طبق تحقیقات، زنجبیل باعث کاهش چاقی در موش های صحرایی در رژیم های غذایی با چربی می شود.

همچنین در طی آزمایشی مشاهده شد، مردانی که بعد از غذا آب زنجبیل گرم نوشیدند، برای مدت بیشتری احساس سیری داشتند ،قند خون متعادل می تواند مانع از پرخوری شما شود.

ارسال شده در تاریخ 18 نوامبر 2018 توسط خدیجه ص با موضوع گوناگون
بازدید : 1,377
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.