فواید بستن پیشبند موقع شستن ظروف و کار با آب توصیه های شستشوی ظروف

فواید بستن پیشبند موقع شستن ظروف و کار با آب توصیه های شستشوی ظروف

فواید بستن پیشبند

خانمها حتما پیشبند ببیندید !

خانمها حتما موقع شستن ظروف و کار با آب پیشبند ببندید، چون وقتی شکمتون خیس یا نمدار میشه، باعث سرد شدن رحم و مستعد شدنش برای انواع کیست، عفونت، قارچ، نازایی و مشکلاتی از این دست میشه !

نکاتی برای شستشوی درست ظرف‌ها

• ظروف چوبی را هرگز داخل ماشین ظرفشویی نگذارید.

• ظروف چوبی را مدت طولانی در آب نخیسانید، فورا آن‌ها را بشویید تا ترک نخورند و باد نکنند.

• برای ماشین ظرفشویی از آب داغ استفاده کنید. حتی وقتی که ظروف را با دست می‌شویید آب را تا جایی که برای‌تان قابل تحمل است داغ کنید.

• قاشق و کارد و چنگال‌هایی را که دسته‌های سفت و محکم ندارند در ماشین ظرفشویی نگذارید.

• شستن کارد‌ها با دست باعث می‌شود تیز بمانند و به دسته‌ها و حاشیه هایشان آسیبی نرسد.

• برای تمیز کردن تخته‌های چوبی از آبلیمو و نمک استفاده کنید.

فواید بستن پیشبند ,پیشبند موقع شستن ظروف ,پیشبند وکار با آب ,خانم ها حتما پیشبند ببیندید ,تاثیر بستن پیشبند موقع شستن ظروف,بستن پیشبند موقع کار با آب,پیشبند

چون فقط اسفنج و سینک نیست که پر از میکروب است، اما اشتباهات بسیار دیگری در هنگام شستن ظرف ها وجود دارد که باعث باقی ماندن آن ها و انتشار میکروب ها می شوند. محقق ( چارلز ) استاد دانشگاه آریزونا است.

پس از مطالعات متعدد، به این نتیجه رسید که 50 تا 80 درصد از تمام بیماری ها ناشی از غذای آلوده در خانه نشات می گیرد و این عوامل بیماری در هر سال 6.5 میلیون مورد بیماری گوارشی ایجاد می کنند.فواید بستن پیشبند

اشتباهات رایج هنگام شست و شوی ظروف :

استفاده نادرست از صابون و مایع شستشوی ظرف:اشتباه رایجی است که مواد شوینده مناسب را انتخاب نکنید، یا از مقدار زیادی محصول استفاده کنید. استفاده از مایع ظرفشویی با حجم بیش از حد، ممکن است به ظرف ها باقی بماند و با غذا ترکیب شود.

استفاده مقدار زیادی آب :

بهتر است تمام لوازم آشپزخانه را در آب گرم خیس کنید چون اینطور روغن آسان تر پاک و ظرف ها سریع تر خشک می شوند اگر دو سینک دارید، آن ها را با آب گرم پر کنید و بشقاب ها و کارد و چنگال های خود را در آب گرم قرار دهید.

همچنین می توانید آن ها را در یک سینک خیس کنید و سپس آن ها را بشویید و آبکشی کنید ، مهم است شیر آب را زمانی که هر بشقاب را به صورت جداگانه می شویید ببندید. می توانید از یک کاسه کوچک آب برای شستن هر بشقاب استفاده کنید. به این ترتیب آب زیادی را هدر نمی دهید.فواید بستن پیشبند

استفاده از اسفنج آلوده هم اشتباه دیگری است که خیلی از ما هنگام شستشوی ظروف مرتکب می‌شویم.

اسفنجی که فکر می‌کنید تمیز و مناسب ظرف شستن است، منبع میکروب هاست که ظروف تان را نه تنها تمیز نمی‌کنند بلکه آلوده هم می‌کنند. وقتی بعد از اتمام کار شستشوی تان اسفنج خیس را همانطور رها می‌کنید، میکروب‌ها و باکتری‌ها در آن شروع به رشد کردن می‌کنند؛ بنابراین سعی کنید اسفنج ظرفشویی تان را تا جایی که امکان دارد تمیز نگه دارید. می‌توانید بعد از هر بار استفاده آن را با مایع آنتی باکتریال بشویید و آن را در آفتاب بگذارید تا خشک شود. همچنین می‌توانید اسفنج مرطوب را به مدت ۳۰ ثانیه در مایکرویو بگذارید. ضمنا توصیه می‌کنیم از اسفنج‌های پلاستیکی استفاده نکنید، چون سخت‌تر تمیز می‌شوند. سعی کنید از اسفنجی استفاده کنید که با الیاف طبیعی درست شده باشد.

ارسال شده در تاریخ 17 نوامبر 2018 توسط خدیجه ص با موضوع دسته‌بندی نشده
بازدید : 3,257
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.