فواید خوردن آجیل و خشکبار

مطالعه بزرگی روی زنان در سال ۱۹۹۶ انجام شد که نشان داد در زنانی که بیشتر از ۴ بار در هفته آجیل می‌خورند، مرگ‌ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی-عروقی ۴۰ تا ۶۰ درصد کمتر است. مطالعه روی مردان نیز نتیجه مشابهی داشت.

گیتی بهدادی پور، کارشناس تغذیه، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: تحقیقات نشان داده است، افرادی که آجیل بیشتری مصرف می‌کنند، قلب سالم‌تری دارند. آجیل از جمله بهترین منابع گیاهی پروتیئن است. همچنین منبع فیبر، آهن و منیزیم و آنتی اکسیدان‌هایی همچون ویتامین آ و روی است.
وی افزود: آجیل،غنی از چربی‌های مفید از جمله امگا۳ است که کلسترول مضر خون را پایین می‌آورد. بیشتر چربی‌های موجود در آجیل از نوع غیراشباع مفید بوده و درصد چربی‌های اشباع در آن بسیار کم است.
بهدادی پور تصریح کرد: سازمان غذا و داروی آمریکا در سال ۲۰۰۳ اعلام کرد که مصرف ۴۵ گرم آجیل در روز به حرکت رژیم کم چربی- کم کلسترول، می‌تواند خطر بروز بیماری‌های قلبی-عروقی را بکاهد.
همچنین اعلام کرد که از میان انواع آجیل، بادام، فندوق، پسته و گردو در هر ۵۰ گرم حاوی ۴۵ گرم چربی اشباع(چربی مضر) هستند و آجیل، مفید برای کاهش خطر بیماری‌های قلبی تلقی می‌شوند.
وی خاطرنشان کرد: از میان انواع آجیل، گردو منبع بسیار غنی امگا۳ است که در بهبود عملکرد قلب و عروق و تنظیم چربی خون و موثر است.
در افرادی که نمی‌توانند ماهی مصرف کنند، خوردن گردو می‌تواند جایگزین مناسبی برای آنان به منظور تامین امگا۳ باشد.
بهدادی‌پور اذغان داشت: از طرفی نباید فراموش کرد که آجیل بسیار پرکالری است.زیرا یک ماده غذایی چرب محسوب می‌شود و مصرف زیاد آن می‌تواند منجر به اضافه وزن و چاقی شود.
البته می‌توان گفت که آجیل خاصیت سیرکنندگی زیادی دارد و می‌تواند جلوی پرخوری غذاهای دیگر را بگیرد.
ارسال شده در تاریخ 17 مارس 2016 توسط مدیریت با موضوع سلامتی
بازدید : 2,631
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.