فواید خیساندن بادام پیش از مصرف و بروز خواص سلامتی بخش

فواید خیساندن بادام پیش از مصرف و بروز خواص سلامتی بخش

فواید خیساندن بادام

فوائد شگفت انگیز خیساندن پیش از مصرف بادام در آب رو دست کم نگیرید

هنگامی که بادام در آب خسیانده می‌شود، نوعی مهار کننده آنزیم از پوست آن آزاد می‌شود که در اصل وسیله‌ای است در محافظت از دانه تا زمانی که رطوبت را به منظور جوانه زنی به خود جذب کند! این مهار کننده آنزیم به دسترسی بهتر مواد مغذی موجود در بادام کمک کرده و هضم آنها را آسانتر می‌سازد !
طبق مطالعه انجام شده توسط مؤسسه تحقیقات غذایی، خیساندن این مغز در آب تنها راه آزاد ساختن آنزیم لیپاز است که به هضم چربی‌ها کمک می‌کند !

جالب بدونید تمامی فوائد سلامتی بخش موجود در بادام تنها زمانی به طور مطلوب عاید شما خواهد شد که ابتدا آن را در آب خیسانده و سپس مصرف کنید

فواید خیساندن بادام پیش از مصرف , بروز خواص سلامتی بخش بادام با خیس دادن ,خیس دادن بادام قبل از مصرف ,خیساندن پیش از مصرف بادام,

فواید و خواص بادام خیس کرده به طور روزانه

پتاسیم وپروتئین و چربی اشباع نشده بادام برای سلامت قلب مفید است.
ویتامین ای موجود در آن مشکلات قلبی را کاهش و ازحمله قلبی جلوگیری می کند همچنین التهاب رگ ها را از بین میبرد.
یکی از بهترین راه ها برای تامین انرژی خوردن روزانه بادام خیس کرده است چون به دلیل وجود مس ریبوفلاوین منگنز در بادام متابولیسم بالا می رود.
ویتامین ای و کلسیم موجوددر بادام کلسترول بد خون را کاهش میدهد.
ریبوفلاوین و کارنیتین عملکردمغز را بهبود واحتمال آلزایمر راک اهش میدهد.
موادمعدنی ، ویتامین و فسفرموجود در بادام از پوکی استخوان جلوگیری کرده و درسلامت دندانها موثر است.
بادام خیس خورده فشارخون راتنظیم میکند.
سعی کنید بادام رادررژیم غذایتان بگنجانید زیرا ازسراطان روده جلوگیری میکند

خواص بادام خیس خورده برای سلامت دستگاه قلب و عروق

 جلوگیری از بیماری قلبی

خواص بادام خیس خورده برای سلامت دستگاه قلب و عروق شگفت انگیز است. ثابت شده است که بادام حاوی بسیاری از مواد زیست فعال مانند بتاسیسترول، استیگماسترول و کمپسترول است که به مواد شیمیایی گیاهی تعلق دارند. این مواد شیمیایی گیاهی با کاهش چربی مضر یا کلسترول LDL ( لیپوپروتئین کم چگالی) تا ده درصد، نقش مهمی را در حفظ سلامت قلب ایفا می‌کنند.

جلوگیری از تصلب شرایین

بادام خیس خورده دارای موادی است که از تصلب شرایین یا ایجاد پلاک در دیواره عروق جلوگیری می‌کند. اسید فولیک و ویتامین E موجود در بادام نقش مهمی را در این مسئله ایفا می‌کنند. ویتامین E یک آنتی اکسیدان است که می تواند از اکسید شدن کلسترول و تولید پلاک جلوگیری ‌کند. اسید فولیک سطح هوموسیستئین – پروتئینی که در ایجاد تصلب شرایین نقش دارد – را کاهش می‌دهد.

 کاهش کلسترول

بادام خیس خورده در پایین آوردن کلسترول LDL بهتر عمل می‌کند. مطالعات نشان می‌دهد که خوردن بادام خیس خورده می‌تواند سطح کلسترول مفید یا HDL خون را بالا برده و کلسترول بد که عامل بسیاری از بیماری‌هاست را پایین بیاورد. فواید خیساندن بادام

فواید خیساندن بادام پیش از مصرف , بروز خواص سلامتی بخش بادام با خیس دادن ,خیس دادن بادام قبل از مصرف ,خیساندن پیش از مصرف بادام,

فشار خون پایین‌تر

بادام خیس خورده با پایین آوردن کلسترول و حفظ سلامت عروق خونی، در کاهش فشار خون و جلوگیری از پرفشاری خون نقش دارد. بادام، سدیم پایین و پتاسیم بالایی دارد که می‌تواند از بالا رفتن فشار خون جلوگیری کند.

 جلوگیری از سکته

سکته زمانی رخ می‌دهد که برخی از رگ‌های خونی مغز آسیب ببینند. بادام خیس خورده می‌تواند با حفظ ضربان طبیعی قلب و فشار خون طبیعی، به کاهش خطر سکته کمک کند. فشار خون بالا و ضربان قلب غیر طبیعی، دلایل سکته هستند که می‌توانند باعث فلج و ناتوانی بدن شوند. فواید خیساندن بادام

خواص بادام برای پوست

 مرطوب کردن پوست

بادام یکی از موادی است که در محصولات مراقبت از پوست به کار می‌رود. بادام خیس خورده مقدار زیادی ویتامین E دارد که یک آنتی اکسیدان قوی بوده و تاثیر زیادی بر پوست می‌گذارد. ۲۵ گرم بادام خیس خورده، ۷۵ درصد نیاز روزانه به ویتامین E  را تامین می‌کند. این ویتامین، پوست را تغذیه کرده و آن را مرطوب و سالم می‌کند.

 بهبود رنگ پوست

اگر پوستی درخشان می‌خواهید، خوردن بادام خیس خورده گزینه خوبی است. بادام خیس خورده مواد مغذی زیادی دارد که می‌تواند باعث تولید سلول‌های پوستی جدید شده و بی‌طراوتی پوست را از درون رفع کند.

جلوگیری از پیری پوست

امروزه بسیاری از زنان  مردان به دنبال خرید محصولات ضد پیری هستند. آن‌ها پوستی زیبا، سفت و بدون چین و چروک می‌خواهند. با خوردن روزانه بادام خیس خورده می‌توانید از خواص ضد پیری آن بهره‌مند شوید زیرا بادام سطح بالایی از ویتامین E دارد که یک آنتی اکسیدان قوی بوده و می‌تواند با پیری ناشی از رادیکال‌های آزاد مبارزه کند.

ارسال شده در تاریخ 26 آوریل 2019 توسط امید ازادمرد با موضوع گوناگون
بازدید : 1,157
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.