فواید دوش صبحگاهی لطافت و شادابی روح جسم با دوش صبحگاهی

فواید دوش صبحگاهی لطافت و شادابی روح جسم با دوش صبحگاهی

فواید دوش صبحگاهی برا ی شروع یک روز پرشور و آرام  لطافت و شادابی روح جسم خود را  با دوش صبحگاهی به واقعیت بپیوندید

? #دوش_صبحگاهی شبیه نوعی مدیتیشن است باعث آزاد شدن دوپامین میشود؛ ماده ای شیمیایی که شما را در حالتی شادتر و آرام تر قرار میدهد و هوشیاری و خلاقیت شما افزایش خواهد یافت.

یک دوش صبحگاهی، یک زمان آرام فراهم می کند که در آن می توانید مراقبه یا دعا کنید. حتی یک شبکه جهانی سراسری به منظور تشویق مردم به دعا کردن در هنگام دوش گرفتن در صبح، تاسیس شده است.

فواید دوش صبحگاهی, لطافت و شادابی جسم با دوش صبحگاهی , فواید شگفت انگیز دوش صبحگاهی, لطافت پوست با دوش صبحگاهی ,زمان مناسب دوش گرفتن, دوش صبحگاهی,

دوش گرفتن وقت صبح باعث می‌شود احساس شادابی و خوشحالی کنید. اما این یک روش سالم برای همه نیست. دوش صبحگاهی برای کسی که دچار سندرم خستگی مزمن یا فیبرومالیژیا است خود به خود می‌تواند مشکلات زیادی ایجاد کند.

دوش گرفتن برای عده‌ای ایجاد خستگی و رخوت می‌کند. چطور چنین چیزی ممکن است؟ بعضی از اختلالات فیزیولوژیکی می‌توانند باعث این احساس خستگی باشند. دوش گرفتن می‌تواند خسته کننده باشد چون‎:

‎ـ ‎‏ برای کسی که دچار خستگی مزمن است ورزش کردن آسان نیست. حتی چند حرکت ساده نیز انرژی زیادی از این فرد تحلیل می‌برد. در حمام شما دائماً در حرکت و فعالیت هستید. خم و راست و بالا و پایین می‌شود. دست‌ها و گردنتان را حرکت می‌دهید. در حالیکه یک نرمش ساده با حرکت‌هایی کمتر از این آغاز می‌شود. حالا تصور کنید اگر دچار سندرم خستگی باشید چقدر فعالیت در حمام برایتان سنگین و انرژی بر است.

‏‎ـ ‎ایستادن زیر دوش آب گرم یک راه و تمرین آرامش بخشی است. برای آدمی با خستگی مزمن این احساس آرامش برابر با رخوت و بی‌تحرکی بیشتر در تمام طول روز خواهد بود.

‏‎ـ‎‏ اگرچه آب گرم احساس خوبی ایجاد می‌کند اما می‌تواند بدن را نسبت به هوا و دمای محیط بیرون از حمام حساس کند. وقتی زیر آب داغ، گرم می‌شویم زمان زیادی طول می‌کشد تا با دمای محیط اتاق هماهنگ شویم.

‏‎ـ گرمای آب در بعضی از افراد باعث سرگیجه هم می‌شود. تا زمانی که دمای بدن با محیط هماهنگ نشود این سرگیجه آزاردهنده خواهد بود.

بهترین زمان دوش گرفتن به ویژه برای کسی که دچار خستگی مزمن است حمام در شب است. خستگی در پایان شب با یک دوش آرام می‌گیرد. دراز کشیدن در وان هم برای اینکه تحرک و فشار حمام را کم کنید راهکار ساده و مطلوبی است.فواید دوش صبحگاهی

فواید دوش صبحگاهی, لطافت و شادابی جسم با دوش صبحگاهی , فواید شگفت انگیز دوش صبحگاهی, لطافت پوست با دوش صبحگاهی ,زمان مناسب دوش گرفتن, دوش صبحگاهی,

از فواید دوش صبحگاهی بنابر پژوهش منتشر شده توسط موسسه ملی سلامت آمریکا، پایداری هوای سرد روش سوخت و ساز چربی در بدن را تغییر می‌دهد، و در همین راستا چربی زرد ناسالم به چربی قهوه‌ای فعال تبدیل می‌شود و کاهش وزن و کاهش چربی را در پی دارد. افزون بر این، فرد در آب و هوای سرد کالری‌های بیشتری می‌سوزاند زیرا بدن برای حفظ دمای طبیعی خود انرژی بیشتری مصرف می‌کند. پژوهش‌های چندانی درباره دوش آب سرد به عنوان تاکتیکی بلند مدت برای کاهش وزن انجام نشده است، اما این مساله برخی افراد را از استفاده از آب سرد درمانی یا سیستم لرز به منظور کاهش موفقیت آمیز وزن خود حداقل در کوتاه مدت باز نداشته است.
انرژی بیشتر از فواید دوش صبحگاهی
چندی پیش چالشی به نام «سطل آب یخ» محبوب شده بود و اگر از تمامی شرکت کنندگان در آن پرسش کنید، گواهی می‌دهند که ریختن آب سرد روی سر به واقع انسان را بیدار می‌کند. این به دلیل آن است که هر گونه شوک به سیستم بدن شما ترشح اندورفین، ماده شیمیایی مسئول احساس خوب در مغز، را موجب می‌شود. یکی از آثار اولیه اندورفین هجوم فوری انرژی است و دوستداران دوش آب سرد به این نکته اشاره دارند که پس از دوش گرفتن انرژی ایجاد شده در بدن آنها برای مدت زمان بیشتری دوام می‌آورد و بار دیگر بدن گرم می‌شود. همچنین، دوش آب سرد می‌تواند به کاهش خستگی طولانی مدت که با سندرم خستگی مزمن توصیف می‌شود، کمک کند.
ارسال شده در تاریخ 28 اکتبر 2018 توسط خدیجه ص با موضوع گوناگون
بازدید : 1,225
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.