فواید مصرف گردو در صبحانه و فواید گردو برای سلامتی

فواید مصرف گردو در صبحانه و فواید گردو برای سلامتی

فواید مصرف گردو در صبحانه ,فواید گردو برای سلامتی ,فواید مصرف گردو برای صبحانه , فواید خوردن گردو در صبحانه , فواید گردو برای سلامتی ,خواص مغز گردو , فواید مغز گردو , گردو منبع امگا3

 

فواید مصرف گردو برای صبحانه

ضد سنگ کلیه،سنگ صفرا
درمان بیماریهای ریوی
تقویت قوای جنسی
تقویت لثه،دندان
مسکن دل پیچه
تقویت حافظه
منبع امگا3

فواید مصرف گردو در صبحانه,فواید گردو برای سلامتی ,فواید مصرف گردو برای صبحانه , فواید خوردن گردو در صبحانه , فواید گردو برای سلامتی ,خواص مغز گردو , فواید مغز گردو , گردو منبع امگا3

فواید گردو برای سلامتی

فواید مصرف گردو در صبحانه

گردو فواید بسیاری برای سلامتی انسان دارد. کاهش بیماری های قلبی، پیشگیری از سرطان و بهبود عملکرد مغز از فواید گردو است.

سلامت قلب
بیماری های قلبی-عروقی به بیماری های مزمن مرتبط با قلب و رگ های خونی اطلاق می شود. در بسیاری از موارد می توان با داشتن عادات سالم زندگی مانند خوردن مغزها، از بروز بیماری های قلبی پیشگیری کرد.
گردو نیز از سایر مغزها مستثنی نیست. مطالعات مختلف نشان می دهند که گردو به دلایل زیر احتمال بروز بیماری های قلبی را کاهش می دهد:

کاهش کلسترول بد خون (LDL)؛
کاهش التهابات؛
بهبود عملکرد رگ های خونی از طریق کاهش احتمال تشکیل پلاک در رگ های خونی.
به نظر می رسد این تأثیرات گردو بر سلامت قلب به خاطر نوع چربی و بالا بودن آنتی اکسیدان های موجود در آن است.

پیشگیری از سرطان
سرطان ها ناشی از رشد غیرطبیعی سلول ها هستند. با داشتن رژیم غذایی سالم، ورزش و اجتناب از عادات ناسالم زندگی می توان از بروز بسیاری از سرطان ها پیشگیری کرد. گردو به واسطه ی دارا بودن ترکیبات گیاهی مفید موجود در خود، می تواند نقش مهمی در رژیم های غذایی ضدسرطان داشته باشد. گردو محتوی ترکیبات زیست فعال گیاهی مفیدی است که خاصیت ضدسرطانی دارند.
فیتواسترول ها، گاما-توکوفرول، اسیدهای چرب امگا-3، پلی فنول آنتی اکسیدان های متنوع، اسید الاجیک و ترکیبات مشابه آن از جمله ترکیبات گیاهی مفید موجود در گردو هستند.

گردو برای آن‌هایی که می‌خواهند لاغر شوند

اگر تصمیم گرفته‌اید چند کیلویی لاغر شوید بدانید گردو می‌تواند همیار خوبی برای رسیدن به خوش اندامی باشد. به خاطر این که اگر قبل از غذا یک مشت گردو (30 گرم) میل کنید بدون شک اشتهایی برای پرخوری و به خصوص صرف دسرهای خامه‌ای و غیره نخواهید داشت. در این صورت نه تنها پرخوری نمی‌کنید بلکه کلی فیبر هم نصیبتان می‌شود. به خاطر این که گردو سرشار از فیبر است برای همین سیری طولانی مدتی ایجاد می‌کند. زمانی که فیبرها وارد معده می‌شوند آب را به خود جذب می‌کنند و حجیم می‌شوند. برای همین به این زودی‌ها گرسنه‌تان نمی‌شود.فواید مصرف گردو در صبحانه

 گردو برای آن‌هایی که از یبوست رنج می‌برند

گردو سرشار از فیبر است. فیبرهای غذایی تأثیر بسیار خوبی روی عملکرد روده‌ها می‌گذارد. در واقع باعث می‌شوند روده ها کار دفع را راحت‌تر انجام دهند.

ارسال شده در تاریخ 17 سپتامبر 2018 توسط خدیجه ص با موضوع مطلب علمی
بازدید : 1,954
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.