فواید نوشیدن آب گرم با لیمو برای سلامتی و شادابی جسم

فواید نوشیدن آب گرم با لیمو برای سلامتی و شادابی جسم

فواید نوشیدن آب گرم با لیمو

بهبود گوارش
تسکین یبوست
تسکین گلودرد
سم زدایی بدن
کاهش وزن
درمان گرفتگی بینی
بهبود گردش خون
کند شدن روند پیری
بهبود خواب

فواید نوشیدن آب گرم با لیمو,نوشیدنی لیمو ترش برای سلامتی و شادابی , مزایای نوشیدن لیمو با آبگرم , خوردن ناشتا آب لیمو ,نوشیدن آب گرم با لیمو,لیمو

توجه داشته باشید که این نوشیدنی صبحگاهی بهترین جایگزین برای نوشیدنی‌های کافئین‌دار است. تهیه‌ی این نوشیدنی کار بسیار ساده‌ای است. به این ترتیب که صبح‌ها زمانی که از خواب بیدار شدید، آب نصف لیموترش را در یک فنجان آب گرم می‌ریزید هم زده و سر می‌کشید. با ما باشید تا بگوییم همین نوشیدنی ساده چه خدمتی به بدن می‌کند.

اندر مزایای آب گرم با لیموترش

اگر صبح به صورت ناشتا آب لیموترش را با آب گرم مخلوط کرده و میل کنید به مرور متوجه اثرات بی‌نظیر آن خواهید شد:

نوشیدنی لیموترش: برای تقویت سیستم ایمنی بدن

لیموترش سرشار از ویتامین C است و برای مقابله با بیماری‌های ویروسی مانند سرماخوردگی و غیره مفید است. این میوه‌ی ترش و اسیدی همچنین یکی از منابع پتاسیم می‌باشد. به همین دلیل باعث عملکرد بهتر اعصاب و مغز می‌شود. لیموترش همچنین برای کنترل فشارخون نیز مفید است. وقتی به صورت ناشتا از این نوشیدنی استفاده می‌کنید خواص آنتی‌اکسیدانی ترکیبات آن سیستم ایمنی بدنتان را قوی و بیماری‌ها را از شما دور می‌کند.

نوشیدنی لیموترش: pH بدنتان را کنترل می‌کند

نوشیدن مخلوط آب و لیموترش باعث کاهش حالت اسیدی بدن می‌شود. شاید کمی عجیب به نظر بیاید اما لیموترش یکی از آلکانی‌ترین میوه‌های موجود است. در واقع با وجود اینکه ترش و اسیدی است اما بدن را اسیدی نمی‌کند.

ترکیب آب با لیموترش یک درمان مناسب و طبیعی برای رفع دندان‌درد و همچنین مقابله با آسیب لثه‌ها می‌باشد. البته توجه داشته باشید که زیاده‌روی در مصرف و یا قرقره کردن زیاد با این محلول امکان دارد که به مینای دندان‌هایتان آسیب بزند

نوشیدنی لیموترش: به هضم غذا کمک می‌کند

نوشیدن مخلوط آب گرم و لیموترش باعث دفع مواد زائد می‌شود. این نوشیدنی همچنین باعث ترشح صفرای بیشتر می‌شود. همین خواص نیز باعث می‌شود که مشکلاتی مانند یبوست و سوزش معده تسکین پیدا کند. البته حواستان باشد اگر دچار زخم معده یا سوزش شدید معده هستید در مصرف این نوشیدنی احتیاط کنید. بهتر است میزان لیموترش آن را کمتر کنید. اگر در مصرف آن شک دارید قبل از هر کاری با پزشک معالجتان مشورت کنید.

 سطح pH را متعادل‌می‌کند.

لیمو یکی از قلیایی‌ترین غذاها برای بدن شماست. مطمئنا اسیدی هم هست اما درون بدن ما قلیایی است ( اسیدسیتریک زمانی که متابولیزه می‌‌شود، در بدن ایجاد اسیدیته نمی‌کند). لیمو هم اسیدسیتریک دارد هم اسیداسکوربیک، اسیدهای ضعیف به‌راحتی متابولیزه‌می‌شوند و اجازه‌می‌دهند موادمعدنی موجود در لیمو به قلیایی‌کردن خون کمک‌کنند. حالت‌های بیماری فقط زمانی اتفاق ‌می‌افتد که PH بدن اسیدی باشد. نوشیدن لیمو و آب گرم می‌تواند به دفع همه اسیدیته در بدن کمک‌کند که اسید اوره در مفاصل را نیز دربرمی گیرد و همین یکی از دلایل اولیه درد و التهاب است.

مزایای نوشیدن آب گرم با لیموترش
به کاهش وزن کمک می کند

لیموترش به دلیل دارا بودن فیبر پکتین با گرسنگی و اضطراب مقابله می کند. باید بدانید که دنبال کردن رژیم غذایی که حالت آلکانی یا بازی بدن را بیشتر کند کمک خواهد کرد تا راحت تر و سریع تر وزنتان کم شود. پس اگر رژیم گرفته اید صبح ها یک فنجان از این نوشیدنی را میل کنید.

برای تمیزی پوست

ویتامین C موجود در لیموترش پوست را صاف و خوش آب و رنگ می کند. این ویتامین همچنین باعث محو شدن چین و چروک ریز شده و سموم را از خون خارج می سازد. در نتیجه پوستتان تمیز و شفاف می شود. از این گذشته می توانید به طور مستقیم محلولی که آماده کرده اید را نیز به پوستتان بزنید. خواهید دید به مرور پوستتان صاف و شفاف خواهد شد. البته اگر پوستتان خیلی خشک باشد بهتر است در انجام این کار دچار افراط نشوید.

برای داشتن نفس خوشبو

ترکیب آب با لیمو ترش یک درمان مناسب و طبیعی برای رفع دندان درد و همچنین مقابله با آسیب لثه ها می باشد. البته توجه داشته باشید که زیاده روی در مصرف و یا قرقره کردن زیاد با این محلول امکان دارد که به مینای دندان هایتان آسیب بزند.

برای شادابی روح و روان

زمانی که ذهن و روح و روانمان درگیر استرس و مشکلات روزمره می شود بدن ویتامین C بیشتری از دست می دهد. خوشبختانه می توان روی ویتامین C لیموترش حساب کرد. با این ویتامین می توان با آسیب هایی که استرس و تنش های روحی به بدن تحمیل می کنند مقابله کرده و شرایط روحی مساعدتری داشت. سلام دکتر

 پوست را تمیزمی‌کند.

ویتامین C مانند دیگر آنتی‌اکسیدان‌ها به کاهش چین‌وچروک و لکه‌ها و همچنین مبارزه با آسیب رادیکال آزاد کمک‌می کند. ویتامین C برای یک پوست سالم درخشان ضروری است و ماهیت قلیایی آن بعضی از انواع باکتری عامل آکنه را می‌کشد. همچنین این ویتامین می‌تواند مستقیما بر جای‌زخم‌ها یا نقاط پیری قرارداده‌شود تا مشخص‌بودنشان را کم‌کند. چون لیمو و آب گرم سموم را از بدن‌تان خارج‌می‌کند، می‌تواند پوست‌تان را هم از لکه‌ها پاک کند. ویتامین C موجود در لیمو پوست بدن شما را جوانسازی می‌کند.

به شما انرژی داده و حال‌تان را خوب‌می‌کند.

انرژی که فرد از غذا دریافت‌می‌کند از اتم‌ها و مولکول‌های موجود در غذا می‌آید. واکنش زمانی اتفاق‌می‌افتد که یون‌های مثبت غذا وارد دستگاه گوارش شده و با آنزیم‌های منفی ارتباط برقرار‌می‌کنند. لیمو یکی از معدود غذاهایی است که یون‌های منفی بیشتری دارد و بنابراین زمانی که وارد دستگاه گوارش‌می‌شود، انرژی بیشتری برای‌تان فراهم‌می‌کند. عطر لیمو نیز خواص بهبود خلق‌وخو و انرژی‌زایی دارد. بوی آبلیمو می‌تواند حال شما را خوب‌کرده و ذهن‌تان را پاک‌کند. لیمو همچنین می‌تواند به کاهش اضطراب و افسردگی کمک‌کند.

ارسال شده در تاریخ 13 آوریل 2019 توسط امید ازادمرد با موضوع گوناگون
بازدید : 1,089
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.