لاغری با چای زنجبیل و لیمو کاهش وزن با مواد طبیعی و سالم

لاغری با چای زنجبیل و لیمو کاهش وزن با مواد طبیعی و سالم

لاغری با چای زنجبیل و لیمو

چای زنجبیل لیمو

✅ کمک به کاهش وزن
✅ حفظ وزن فعلی

?باید چای زنجبیل لیمو را صبح بنوشید. برای بهره مندی از مواد مغذی سودمند زنجبیل لیمو،از مواد تازه استفاده کنید.

اگر می‌خواهید از اثرات شگفت‌انگیز زنجبیل برای کاهش وزن بهره‌مند شوید، می‌توانید زنجبیل را به روش‌های زیر مصرف کنید.

پیش از غذا خوردن یک تکه‌ی نازک زنجبیل بجوید. این کار به تنظیم سوخت‌وساز، تحریک هضم غذا، کاهش سطح کورتیزول و افزایش انرژی کمک می‌کند.
تکه‌‌ی کوچکی زنجبیل را رنده و با کمی آب لیمو ترش و نمک ترکیب کنید. قبل از وعده‌های غذایی کمی از این ترکیب را مصرف کنید. این کار باعث کنترل اشتهای شما می‌شود و به هضم غذا کمک می‌کند. علاوه‌بر آن از خواص لیمو ترش هم بهره‌مند می‌شوید.
زنجبیل یکی از ادویه‌های مناسب برای لاغری است. هر زمانی که خواستید مصرف زنجبیل‌تان را افزایش بدهید، می‌توانید از آن به‌عنوان یک طعم‌دهنده در غذاهایتان استفاده کنید. پختن زنجبیل به‌مدت کوتاه و در حدود ۶ دقیقه می‌تواند فواید آن را برای سلامتی افزایش بدهد. خوشبختانه زنجبیل طعم دلپذیری دارد و نیازی نیست طعم آن را در غذایتان پنهان کنید.
زنجبیل تازه را برش بدهید و در انواع غذاها، سوپ‌‌ها و سُس‌ها بریزید. این کار طعم تند و خوبی به غذایتان می‌دهد و در کنار آن به حفظ سلامتی‌تان هم کمک می‌کند. بهترین زمان برای افزودن زنجبیل به غذا، مراحل انتهایی پخت است. اگر زنجبیل خیلی زود به غذا اضافه شود، در اثر فرایند پخت مقداری از جینجرول خود را از دست می‌دهد. پختن زنجبیل به‌مدت چند دقیقه باعث می‌شود آنتی‌اکسیدان‌های موجود در زنجبیل آزاد شوند.لاغری با چای زنجبیل و لیمو

لاغری با چای زنجبیل,کاهش وزن با چای زنجبیل,زنجبیل و خواص,کم کردن وزنبا زنجبیل, زنجبیل و تقویت هضم,چای زنجبیل و لیمو,کمک به کاهش وزن با زنجبیل,زنجبیل و لیمو

لاغری با چای زنجبیل و لیمو

زنجبیل علاوه بر نقشش در کاهش وزن، به آب کردن شکم و پهلو نیز کمک می‌کند. اگر می‌خواهید شکم شش تکه داشته باشید، زنجبیل می‌تواند به شما کمک کند و بر عوامل ایجاد چربی دور شکم تأثیر بگذارد. این عوامل می‌تواند شامل پرخوری، تغییرات هورمونی و کمبود انرژی برای انجام تمرینات ورزشی باشد.

زنجبیل باعث احساس سیری در شما می‌شود و به لطف این ویژگی زنجبیل، کمتر برای پرخوری وسوسه می‌شوید. زنجبیل به‌عنوان یک ماده‌ی طبیعی کاهش اشتها، در کاهش وزن به شما کمک می‌کند. زنجبیل تقریبا فاقد کالری است و می‌تواند به‌طور تازه یا به همراه غذا و نوشیدنی‌ها مصرف شود.

تغییرات هورمونی و استرس مزمن می‌تواند باعث افزایش سطح هورمون کورتیزول در خون شود. نتیجه‌‌ی این امر خروج دستگاه ایمنی و سوخت‌وساز بدن از حالت تعادل است. افزایش سطح کورتیزول خون می‌تواند به افزایش وزن منتهی شود و آب کردن چربی شکم و پهلو را دشوارتر کند. براساس مقاله‌ای که در بولتن بیولوژیکی و دارویی در سال ۲۰۰۴ به چاپ رسید، زنجبیل می‌تواند تولید کورتیزول را سرکوب کند.

مصرف زنجبیل می‌تواند به بازگشت تعادل به بدن‌تان کمک کند و باعث شود راحت‌تر وزن‌تان را کاهش بدهید. طعم تیز و منحصربه‌فرد زنجبیل می‌تواند به‌طور طبیعی انرژی‌تان را از لحاظ جسمی و روانی افزایش بدهد.

لاغری با چای زنجبیل و لیمو

لاغری با زنجبیل با تقویت هضم:

استفاده از زنجبیل برای از بین بردن مشکلات گوارشی مانند ناراحتی معده، سوء هاضمه، التهاب و ریفلاکس اسید معده سابقه ی طولانی دارد. زنجبیل باعث افزایش تولید بزاق، صفرا و گوشت معده می شود که به هضم کمک می کنند ، نوشیدن چای زنجبیل بین وعده های غذایی ،باعث تولید اسید معده و اطمینان از جذب مناسب غذا می شود.

 لاغری با زنجبیل با کنترل دیابت:

نوشیدن چای زنجبیل می تواند به کنترل دیابت نوع دوم کمک کند. گینگرول ها، جز اصلی فعال زنجبیل،که معروفند به بهبود دهنده ی دیابت، باعث افزایش حساسیت به انسولین، ترخیص گلوکز و جلوگیری از اختلالات مرتبط با دیابت میشوند.

تاثیر آب و آبلیمو در لاغری

برخی معتقدند ترکیب آب و لیمو از مؤثرترین راه ها برای کاهش وزن و افزایش چربی سوزی در بدن است. کارشناسان در بررسی میزان صحت این نسخه، دریافته اند که مصرف آب همراه با لیمو باعث کاهش وزن و چربی سوزی در بدن می شود. از این گذشته این نوشیدنی، کم کالری، نشاط آور و تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است. کالری موجود در این نوشیدنی، حداکثر 11 کیلوکالری است .

علاوه بر این با مصرف این نوشیدنی بدن می تواند نیاز روزانه خود به ویتامین سی را هم تأمین کند. البته نباید افزودنی هایی مثل شکر یا عسل را به آن اضافه کرد چون این کار باعث افزایش میزان کالری ان می شود. البته توصیه می شود برای کاهش شدت ترشی آن و جلوگیری از اثر مخرب آن بر مینای دندان، از نی استفاده کرد .
البته به نظر کارشناسان و متخصصان نوشیدن آب و لیمو با اینکه برای سلامتی انسان بسیار مفید بوده و تأثیر بسزایی در کاهش وزن دارد اما نمی تواند راه حل ریشه ای برای مشکل اضافه وزن و سوزاندن چربی های انباشته شده در بدن انسان باشد .

لذا آب لیمو باید در چارچوب یک رژیم غذایی منظم با کالری کنترل شده و در عین حال مغذی و دارای مواد لازم برای سلامت بدن، مصرف شود. در این رژیم غذایی باید انواع فیبرها شامل سبزیجات، و میوه ها و حبوبات کامل، پروتئین کم چرب گنجانده شود همچنین باید روزی نیم ساعت را به طور منظم به ورزش اختصاص داد .

ارسال شده در تاریخ 16 نوامبر 2018 توسط خدیجه ص با موضوع لاغری و چاقی
بازدید : 1,447
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.