مرغ با وزن مناسب مرغ با چه وزنی در بهترین شرایط سلامت است

مرغ با وزن مناسب , مرغ با چه وزنی , مرغ با چه وزنی در بهترین شرایط سلامت , مرغ درشت , خواص مرغ , مرغ با وزن متوسط , مرغ هورمونی

مرغ با وزن 1.6تا 2کیلو در بهترین شرایط سلامت است. هرچه مرغ درشت تر باشد، احتمال وجود آنتی‌بیوتیک درگوشت آن بیشترست. مرغ سالم بیش از 2کیلو وزن ندارد.

مرغ با وزن مناسب

بهترین وزن مرغ به گونه ای که گوشت مرغ از سلامت کافی برخوردار باشد شامل ویژگی هایی می شود که در این مطلب می خوانید.بهترین وزن مرغحسن رکنی معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه کاهش سن کشتار مرغ و عرضه مرغ های کوچک سایز به بازار چه فواید اقتصادی برای تولید کننده و مصرف کننده دارد، گفت:فرهنگ مصرف مرغ درشت فرهنگ غلطی است و باید با ترویج مصرف مرغ سبک (سایز) در بین مردم این فرهنگ غلط را اصلاح کنیم، چرا که کاهش سن کشتار مرغ باعث بهبود ضریب تبدیل می شود.مرغ با وزن 1.2 کیلوگرم بهترین کیفیت و طعم را دارد، افزود:با افزایش وزن مرغ و تجمع چربی در محوطه شکمی، دانی (خوراک طیور) که با قیمت بالا وارد کرده ایم، به جای تبدیل به پروتئین مفید با هزینه بالاتر و خوراک بیشتر به چربی تبدیل می شود. غلب مردم به دنبال مصرف مرغ درشت اند در حالی که مرغ سایز (سبک)  مرغ با وزن مناسب با وزن حدود 1.2 کیلوگرم بهترین طعم و کیفیت است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور هم گفت: مرغ با وزن مناسب در تولید مرغ، چیزی به عنوان هورمون نه مصرف و نه تزریق می شود و مردم بدون هیچ تشویش و نگرانی ، مرغ های عرضه شده در مراکز مجاز عرضه و فروش را مصرف کنند.
مهدی خلج افزود: از نظر علمی و عملی، مصرف هورمون در پرورش مرغ امکان پذیر نیست و تنها تزریقی که به مرغ انجام می شود واکسنی است که به جوجه های یک روزه در محل جوجه کشی تزریق می شود که روشی معمول در پیشگیری و کنترل بیماریهاست.
وی با اشاره به کمپین شکل گرفته در برخی فضاهای مجازی با عنوان مرغ نخوریم تاکید کرد: این کمپین از روی جهل شکل گرفته و اغراضی دارد که در باره ان دستگاههای مسئول باید درباره سلامت مرغ و چگونگی شکل گیری چنین کمپین هایی اطلاع رسانی کنند.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به نظارت 6 هزار و 500 نفر از کادر سازمان دامپزشکی و 23 هزار کادر فنی غیر دولتی درکنار همه عوامل و کارشناسان بخش تولید بر همه مراحل تولید از مزرعه تا عرضه افزود: این نظارت و پایش در بخش تولید و عرضه مرغ هم اعمال می شود و با اطمینان می گویم مردم عزیز ما آنچه را در مراکز مجاز عرضه می شود، می توانند بدون هرگونه نگرانی مصرف کنند.

ارسال شده در تاریخ 5 آوریل 2018 توسط خدیجه ص با موضوع مطلب علمی
بازدید : 2,063
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.